• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Een simpele vraastelling dit keer:

Waarom zou ik een relatief dure Powerbank lader kopen als er bij de kijkshop ook snelladers te koop zijn voor minder dan de helft van het geld? Is er een ander verschil? En kan ik de NiMH AA 1800 mAh Penlite gebruiken icm met deze kijkshop-laders?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52
en over welke dure powerbanklader heb jij het dan?

De powerbankjes 1 t/m 3 zijn goedkoop (want inc batterijen).

De rapid en smart zijn idd vrij prijzig (maar als ik me niet vergis, ook inc batterijen).

Als het je alleen om de lader gaat, is een hapé waarschijnlijk een betere keuze (want idd een stuk aantrekkelijker geprijst)

• Bonkdoos
Lampje schreef op 09 november 2002 @ 22:14:
en over welke dure powerbanklader heb jij het dan?

De powerbankjes 1 t/m 3 zijn goedkoop (want inc batterijen).

De rapid en smart zijn idd vrij prijzig (maar als ik me niet vergis, ook inc batterijen).

Als het je alleen om de lader gaat, is een hapé waarschijnlijk een betere keuze (want idd een stuk aantrekkelijker geprijst)
Mijn oog is gevallen op de rapid, vooral omdat hij niet zo lomp is.
Ja het prijsverschil valt op zich ook wel mee omdat er batterijen bij zitten. Maar ik vroeg me af of er nog een andere reden is deze lader te verkiezen boven een andere lader, bijvoorbeeld deze:

http://www.kijkshop.nl/on...Fsegment=Batterijopladers

of deze

http://www.kijkshop.nl/on...Fsegment=Batterijopladers

Verwijderd

Duracell heeft geen druppelladen, Rapid wel.
Volgens mij zijn ze allebei even snel.

• jp73
  • Laatst online: 15:30
Ik heb zelf een varta ladertje gekocht met 4 1900 mAh NiMH accu's voor 30 euro. Inclusief een extra setje van 1900 mAh accu's was ik net geen 50 euro kwijt.

De lader laad ze in 12 uur op en schakelt dan over op druppelladen. En het apparaat is niet zo heel groot dus ook goed mee te nemen op vakantie.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

BaRF

bijna kerst

zon beetje alle fabrikanten hebben een iets ander type nimh/lader en die van GP is gewoon de beste keuze :) het verschil zit ook in de ECHTE capaciteit. GP1800 batterijen hebben na laden een minimale lading van 1750mAh. Die Hapé's niet :P bij goedkopere merken is dit vaak een stuk lager. Er zijn zelfs "1800"-batterijen die een Minimale lading hebben van maar 1000mAh... En bv de Smart is niet slecht voor je batterijen, zoals vaak wat cheapere wel zijn.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• jp73
  • Laatst online: 15:30
ik denk dat je het beste af bent bij een merk van een fabrikant die de laders en batterijen zelf maakt.

Bovendien is het de vraag of zo'n dure snelle lader de investering waard is, gewoon een goedkopere langzamere lader met een extra setje batterijen, heb je meer capaciteit voor minder geld.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

jp73 schreef op 11 november 2002 @ 08:33:
Ik heb zelf een varta ladertje gekocht met 4 1900 mAh NiMH accu's voor 30 euro. Inclusief een extra setje van 1900 mAh accu's was ik net geen 50 euro kwijt.

De lader laad ze in 12 uur op en schakelt dan over op druppelladen. En het apparaat is niet zo heel groot dus ook goed mee te nemen op vakantie.
heb ik ook.. Varin (vartin) wat was dat merk nu...

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• BaRF

BaRF

bijna kerst

jp73 schreef op 11 november 2002 @ 13:34:
ik denk dat je het beste af bent bij een merk van een fabrikant die de laders en batterijen zelf maakt.
Dat zeker ja! Het kan slecht zijn voor batterijen om geladen te worden door andere merken of andersom, ivm met mogenlijk andere samenstellingen v/d batterij.
Bovendien is het de vraag of zo'n dure snelle lader de investering waard is, gewoon een goedkopere langzamere lader met een extra setje batterijen, heb je meer capaciteit voor minder geld.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. (dat zou ik toch zeggen? :P) Ikzelf vind de Smart echt SUPER! zeker voor mensen die net als ik altijd vrij laat beseffen dat alle batterijen op zijn :) En de smart kun je ook in de auto gebruiken op 12v, en dan tóch een ritje later met 1 of 2 volle sets je auto verlaten :)

• Bonkdoos
Ok ik heb een keuze gemaakt. Bedankt voor alle reacties. Ik heb gisteren de GP powerbank Rapid (2-5 uurs lader) besteld op internet, voor 43 euro. Wel handig deze. Goedkoper, minder lomp dan de smart en de oude ni-cd's van ma kunnen er ook nog eens in. Wel iets trager ja...maarja boeieeeeee

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Bonkdoos schreef op 12 november 2002 @ 19:58:
Ok ik heb een keuze gemaakt. Bedankt voor alle reacties. Ik heb gisteren de GP powerbank Rapid (2-5 uurs lader) besteld op internet, voor 43 euro. Wel handig deze. Goedkoper, minder lomp dan de smart en de oude ni-cd's van ma kunnen er ook nog eens in. Wel iets trager ja...maarja boeieeeeee
goede keuze :)

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lader maakt volgens mij bijna geen ruk uit, alleen qua tijd dat de batterijen erin moeten.
Ook zon onzin dat gp hun laders probeert te verkopen door te zeggen dat het veel beter is om ze daarin te laden en dat die laders speciaal voor NIMH zijn.

Terwijl je echt wel nimhs kunt laden in je oude hema lader.
iemand hier die natuurkunde studeerd?

Verwijderd

xychix schreef op 11 november 2002 @ 13:40:
[...]

heb ik ook.. Varin (vartin) wat was dat merk nu...
varta?

Verwijderd

Probeer eens het merk Annsmann ik heb er een lader(geen snel) van en ben erg tevreden ook over de bijgeleverde 1800 batterijtjes

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:44

mr_petit

opperprutser

annsmann is idd gaaf

Hebben ook units waar je zeer veel accu's in kan stoppen (16*AA/6*C/D)
Elke accu wordt apart gemonitored...

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1