Toon posts:

Help met het samenstellen van een...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedkope server!

Gewoon voor thuis voor internet sharing ed:

post hier jullie systeem plz (wat jullie zouden doen als server) niet al te duur plz

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Gewoon een Pentium 75 met 32Mb of meer RAM, 2 netwerkkaartjes (100Mbps voorkeur) Is al RUIM voldoende als router !!

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
waar haal ik adt?

niet van de via via dat vertrouw ik neit

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Tja, vraag&aanbod van t.net of de krant of een oude kennis of iemand die z'n pc wegdoet of HCC-dgn of computertotaal kleine marge of restart.nl je kan het zo gek niet bedenken.

Ik heb zelf nog een oude 486 dx4/100 staan. Die gaat over een maandje of 2 weg...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 14:07 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Gewoon een Pentium 75 met 32Mb of meer RAM, 2 netwerkkaartjes (100Mbps voorkeur) Is al RUIM voldoende als router !!

Groeten,

Reink[/quote]Ik heb nog wel een complete p150 staat thuis, mail maar wat je ongeveer kwijt wilt zijn (er zit geen CD-rom meer in volgens mij)
Maar verder compleet

• Y0ur1
  • Niet online
ik heb nog een DX4 100Mhz voor je...
mail maar
M@zzel

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 15:01

EraZor

Don't mention the war

Ik weet niet of 't een optie is voor je, maar om internet te sharen weet ik echt een prima progje: sharethenet heet 't. Is een win 9x /nt applicatie, en creert een bootdisk voor je internet server. Je stelt dus vantevoren op je eigen pc alles in (inbelnummer, wachtwoorden com-port (casema) of wat sdan ook (werkt ook met een ethernet kabelaansluiting)). Die bootdisk die dan gemaakt wordt is een Linux internet servertje, en draait al op een 8mb 486, zonder monitor, toetsenbord, hd. Alleen een diskdrive dus!! Heb 'm zelf op een 486-sx 25 met 8 1mb 32 pins simmetjes lopen! Goedkoper kan haast niet.

edit:
je kan 't vinden op
http://www.sharethenet.com/

• asusk7m550
  • Laatst online: 01-09 07:39

asusk7m550

Athlon 550@500

Ik heb ook share the net op mijn 486/66 staan met maar 8 mb ram dacht ik, kan ook 4 mb zijn.

Werkt goed, ik had wel eens dat het vast liep en even moest rebooten, maar nu niet meer.
Wel een nadeel je kunt maar een nameserver instellen. Maar daar moet je maar mee leren leven.
En als je een netwerk hebt, kan iedereen op internet als ze maar weten hoe het moet. We hebben in de buurt ook een netwerk (9 pc's) dus daar ben ik niet erg teverden mee. Want we willen niet de de buren mee kunnen internetten. Maar verder werkt het erg goed.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 15:01

EraZor

Don't mention the war

Ik heb met sharethenet pas 1 keer een vastloper gehad, en dat was toen de Casema uit de lucht ging (eikels!). Kwestie van even resetten, en een minuut later loopt alles weer. Compu draait 24/7 geruisloos (geen hd, geen fan op de proc (bestaond nog niet op een 486sx25 -> zit zelfs geen koelblok op), fan uit de voeding geloopt (hij staat naast een niet geisoleerd raam, en wordt toch niet warm)
Pagina: 1