een geluidskaart die direct naar "normale" speakers kan.

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Ok, jullie hadden gelijk ik had eerst moeten zoeken. Maar goed ik op zoek naar een geluidskaart (liefst terratec) die wel direct naar me teergeliefde speakertjes toe kan? bestaat zoiets uberhaupt, en betaalbaar?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19
Hmm, voor zover ik kan bedenken bestaat dat niet, omdat het signaal versterkt moet worden, en je weet hoe groot een versterker normaal gesproken is.

IC versterking van 5 Watt, ja, zoiets had ik eigenlijk ook in gedachte.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bestaan wel zeker ....... niet superveel vermogen 5 wat ofzo
(50 watt is 2 keer zo hard als 5watt) .. dus is toch wel iets

regelmatig zie je gereserveerde ruimte voor een versteker ictje .. maar zitten gewoon niet op . vooral bij oem zut enzo

ik gebruik thuis toch wel een aparte versterker omdat dat toch eigenlijk wel beter is

Iperf

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53

Eraser127

Nijkerk

terratec? zover ik weet zijn er maar een paar geluidskaarten met ingebouwde versterker, heb hier nog 1 liggen, is een Opti931

My Discogs

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb ook wel eens een losse versterker gezien die in een pci of isa slot past, output van je geluidskaart naar dit ding doorlussen, speakers er op aansluiten en klaar is kees. Maar volgens mij kun je dan beter gewoon een losse versterker kopen hoor...

Verwijderd

Ik las eens een artikel in een HiFi blad, daar maakten ze zelf een versterker die in een pci slot paste. Ik zal kijken of ik het artikel ergens kan terug vinden.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je kan alle geluidskaarten direct op je speakers aansluiten, maar gezien het geringe vermogen wat uit zo'n geluidskaart komt, is de tussenkomst van een versterker altijd gewenst.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:57
op zich wel een nuttig topic. ik heb een soortgelijk probleem, alleen dan niet met een pc maar met een dvd speler. heb 5 speakers en de dvd heeft een analoge 5.1 output, alleen ik heb alleen maar een 2.0 versterker waar maar 2 speakers op kunnen :D dus nu heb ik gewoon 4 speakers op die 2.0 versterker maarja het zou toch wel grappig zijn als ik een 5.0 effect zou kunnen bereiken (sub heb ik nog niet). maar daar moet dan ook weer een versterker tussen, kan niet zomaar een tulpplug aan die speaker maken en die in de dvdspeler stoppen :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19
-ScuL- schreef op 10 November 2002 @ 03:02:
op zich wel een nuttig topic. ik heb een soortgelijk probleem, alleen dan niet met een pc maar met een dvd speler. heb 5 speakers en de dvd heeft een analoge 5.1 output, alleen ik heb alleen maar een 2.0 versterker waar maar 2 speakers op kunnen :D dus nu heb ik gewoon 4 speakers op die 2.0 versterker maarja het zou toch wel grappig zijn als ik een 5.0 effect zou kunnen bereiken (sub heb ik nog niet). maar daar moet dan ook weer een versterker tussen, kan niet zomaar een tulpplug aan die speaker maken en die in de dvdspeler stoppen :{
Wat dacht je van 3 versterkers? Dan zijn alle kanalen versterkt, zo heb ik het hier ook :) (ja, het is soms kloten met het volume, maar als het werkt, werkt het ook goed ;) )

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Wekkel schreef op 10 november 2002 @ 02:55:
Je kan alle geluidskaarten direct op je speakers aansluiten, maar gezien het geringe vermogen wat uit zo'n geluidskaart komt, is de tussenkomst van een versterker altijd gewenst.
Ik heb een versterker op me subbie zitten, maar volgens het schema van Magnat moet ik daar alleen de links voor en rechts voor speaker door heen. Ik heb 5 speakers en 1 sub. het is daarom wel vrij gewenst om daar ook gebruik van te maken ipv. van gewoon stereo over 2 kanalen.

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 02:52:
Ik las eens een artikel in een HiFi blad, daar maakten ze zelf een versterker die in een pci slot paste. Ik zal kijken of ik het artikel ergens kan terug vinden.
PLZ FIND :9

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb een heel klein versterkertje in de vorm van een PCI kaart. Je sluit input er op aan, je drukt er een molex in en je kan 2 speakers aansluiten. Geinig ding wel, maar ik gebruik m al tijden niet meer.

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Wekkel schreef op 10 November 2002 @ 02:55:
Bestaat er niet zoiets als een softwarematige versterker?

Verwijderd

lolz!

do
Harder!()
loop

Verwijderd

MixingMastersM schreef op 10 November 2002 @ 12:04:
[...]

Als dat zou kunnen 8)7

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

MixingMastersM schreef op 10 november 2002 @ 12:04:
Die liggen naast de softwarematige bananen in het groente-vak bij uw supermarkt. :+

Siditamentis astuentis pactum.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:02

GaMeOvEr

Is een hork.

MixingMastersM schreef op 10 november 2002 @ 12:04:
[...]

Hoe wil je met een software pakket daadwerkelijk hardware output bereiken? :?

Als in, hoe moet Software er voor zorgen dat je geluidskaart die geen versterker heeft opeens wel een versterker heeft en een aantal Watts eruit kan pompen?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ez, gewoon zoals ik zei. Ik zit al op de software matige zaklamp te wachten.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
bestonden er maar software matige versterkers :+

kon ik gratis een versterker van 20.000 euro van kazaa downloaden :+

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
ok ok, ik heb hem door, back on topic plz.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Koop zo'n booster equalizer voor in de auto. Heb je 2x 25 watt en het past nog mooi in een 5.25" bay ook !

Anders heb je in de kast wel plek voor:
http://www.kijkshop.nl/on...ath%5Fsegment=Versterkers
(is niet echt 2x 100 watt maar gewoon maximaal 2x 25w)

Kijk anders eens naar bouwpakketjes bij de electrinicaboer.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

M-M, wil je meschien van dat kaartje het schemaatje even doorsturen naar mark_doorneweerd@hotmail.com?

zou ik zeer positief vinden, ben bezig met een pc-in-a-case en ik mot nog een amp ervoor hebben, dat is ideaal om de amp in de pc he hebben...

tnx

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 16:50
Als je gewoon een conrad-look-alike bouwpakketje koopt van bv 2x2 watt, die in elkaar soldeerd en monteert op een achterplaatje (jackpluggie / secondenlijm/hoekbeugelte/schroefje/whatever) en de voeding via een molex ding binnenhaalt ben je er toch :?

Edit: Conrad 2002 catalogus, page 709: 2x10W Stereo versterker
Voeding 6-18V, 54x29mm groot.
Kost je 13.15 pleuro als bouwpakket. IC schroef je op een slotplaatje, samen met je outputs. Heb je ook geen koelblok nodig als je geluk hebt, en ben je meteen klaar.

Edit 2:
Of je scoort gewoon een simpele auto-versterker. Ik heb er hier nog een liggen, compleet blok alumium (12x12 cm ofzo). 2x25W dacht ik.. Kun je gewoon op de bodem van je kast schroeven ;)

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
the_virus schreef op 10 November 2002 @ 13:37:
M-M, wil je meschien van dat kaartje het schemaatje even doorsturen naar mark_doorneweerd@hotmail.com?

zou ik zeer positief vinden, ben bezig met een pc-in-a-case en ik mot nog een amp ervoor hebben, dat is ideaal om de amp in de pc he hebben...

tnx
Ik zou graag willen, maar over welk kaartje hebben we het? :?

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
DJSmiley schreef op 10 november 2002 @ 13:37:
[...]

Als je gewoon een conrad-look-alike bouwpakketje koopt van bv 2x2 watt, die in elkaar soldeerd en monteert op een achterplaatje (jackpluggie / secondenlijm/hoekbeugelte/schroefje/whatever) en de voeding via een molex ding binnenhaalt ben je er toch :?

Edit: Conrad 2002 catalogus, page 709: 2x10W Stereo versterker
Voeding 6-18V, 54x29mm groot.
Kost je 13.15 pleuro als bouwpakket. IC schroef je op een slotplaatje, samen met je outputs. Heb je ook geen koelblok nodig als je geluk hebt, en ben je meteen klaar.

Edit 2:
Of je scoort gewoon een simpele auto-versterker. Ik heb er hier nog een liggen, compleet blok alumium (12x12 cm ofzo). 2x25W dacht ik.. Kun je gewoon op de bodem van je kast schroeven ;)
Ok dat is idd een goed plan, maar dan moet ik de draadjes van buiten me kast weer naar binnen halen? en voor 5-kanaals geluid kan ik dan toch gewoon 3 versterkertjes nemen?

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
MixingMastersM schreef op 10 november 2002 @ 13:46:
[...]

Ik zou graag willen, maar over welk kaartje hebben we het? :?
Ik snap hem, SEND!

• m-m
  • Niet online

m-m

Heb geen schema van het ding... Ooit eens voor 5 gulden gekocht op een computerbeurs, zat ook een 5 1/2" plaatje bij waarmee je volume kon doen etc.. Geloof ik van Fujitsu. Heb geen digicam dus kan geen foto van het ding posten, als je er een zoekt kan je het misschien op V&A proberen, want die dingen zijn toen redelijk verkocht en ik zag er al eens eerder eentje staan op V&A.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 00:19
maar waarom gebruik je geen losse (2e hands) hifi versterkers, deze manier zal je geluidskwaliteit niet ten goede komen denk ik

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
arjandijk schreef op 10 november 2002 @ 14:07:
maar waarom gebruik je geen losse (2e hands) hifi versterkers, deze manier zal je geluidskwaliteit niet ten goede komen denk ik
Ik wil gewoon van die losse versterkers af, 1 pc, 1 speakerset en klaar.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
MixingMastersM schreef op 10 november 2002 @ 15:05:
[...]

Ik wil gewoon van die losse versterkers af, 1 pc, 1 speakerset en klaar.
Ooit gedacht aan een actieve speakerset dan?

Dato DUO synth voor twee

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb andere leuke.. redelijk betaalbaar wel :)
Afbeeldingslocatie: http://audiotrak.de/images/gallery/cardamp.jpg

direct naar je speakers :)

http://audiotrak.de/eng/cardamp.html

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Als je nou van die standaardspeakers hebt, die je voor een PC kunt kopen (computerboxjes), dan hebje wel cheapass geluid, maar omdat de versterker dan in de boxjes zit, hebje niet meer nodig.

Als je beter geluid wilt, dan zul je een actieve speakerset moeten gebruiken, want het geluid uit een geluidskaart is nooit hard genoeg om je speakers direct aan te sturen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik weet niet of dat een reactie was op mijn post.. maar hier zit een 2x 18 W rms versterker bij 8 ohm in :)
handig.. kun je normale speakers mee aansturen.. weet niet hoeveel die van de topic starter moeten zuipen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
gitaarwerk schreef op 11 November 2002 @ 12:41:
ik weet niet of dat een reactie was op mijn post.. maar hier zit een 2x 18 W rms versterker bij 8 ohm in :)
handig.. kun je normale speakers mee aansturen.. weet niet hoeveel die van de topic starter moeten zuipen
Nou 5 speakers en 1 subbie......en ja iedereen heeft het wel over actieve speakers maar ik heb hier nu die surround set liggen van 500 piekies en daar ben ik meer dan tevreden mee.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kijk hier eens naar:
http://home.eunet.cz/rysanek/pdf/tda2030.pdf

Een vrij gemakkelijk verkrijgbare IC en vrij simpel op te bouwen. Div schema's met printontwerpen.
Gewoon 6x bouwen en een leuk plekkie in je kast vinden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1