Toon posts:

Asus p4s533c mobo probs met IDE aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me dus vandaag rot gezocht van hoe ik het moet forceren. Maar het wil nie lukken. Het is dus de bedoeling dat ik een dvd speler van pioneer samen met een hardeschijf van western digital op 1 ide kabel zou hangen en m'n cd-schrijver op de andere.
Ik weet ge moet dan naar de jumperkes kijken dat de ene master staat en de andere slave. Maar dat wil nie lukken. Ik heb al gekeken in de boekjes enz ik vind er geen info over. Heeft iemand nog zo een probleem voorgehad of hoe kan ik het oplossen?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

(jarig!)
Als het niet lukt dan staan de jumpers niet goed vrees in toch.
Probeer het om te draaien of andere manieren.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

tsja ik gebruik nooit die boekjes gewoon ff wat aanrommelen en dan krijg ik het meestal wel werkend, heb je trouwens al geprobeerd om de jumper van de dvd speler te verwijderen in de aanname dat je de HD als master wilt hebben.Maar anders laat dan die jumper weg van de dvd drive.

suc6

Verwijderd

WD heeft speciale jumpersettings.
Er is:

1. Cable select(Factory Default)
2. Master of single schijf
3. Master met slave eraan
4. Slave

Suc6!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[PMG] > [OM]

Wist je dat WD schijven twéé master settings hebben?
De ene zonder en de andere met slave :)

Verwijderd

BalusC schreef op 09 November 2002 @ 22:14:
[PMG] > [OM]

Wist je dat WD schijven twéé master settings hebben?
De ene zonder en de andere met slave :)
Dat zeg ik toch? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wist ik wel. Als je de jumpers weg laat dan heb je master of single schijf meende ik.
En als je er eentje steekt in het midden heb je master met slave eraan. En als ik dan op de dvd speler zet van slave. Wilt hij het nie pakken he. Moet ik misschien nog iets doen met die Cable select of zo?

Verwijderd

Hij post om dezelfde tijd ;)
Kon ie niet zien.

Ontopic:
Misschien een hele simpele, maar heb je alles op autodetect gezet?
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 22:21:
Ja dat wist ik wel. Als je de jumpers weg laat dan heb je master of single schijf meende ik.
En als je er eentje steekt in het midden heb je master met slave eraan. En als ik dan op de dvd speler zet van slave. Wilt hij het nie pakken he. Moet ik misschien nog iets doen met die Cable select of zo?
Het is of het ene, of het ander.
Niet en + en.

Verwijderd

Topicstarter
Dus we moeten de CS weg laten. Zullen we morgen eens proberen.
Maar zou het misschien mogelijk zijn dat er ergens op het mobo nog een jumper vervangen moet worden. Ik heb bv ook een raid onboard. Maar om te verhinderen dat die telkens alles gaat afzoeken naar z'n array heb ik die maar op disable gezet met een jumper. Het klinkt onwaarschijnlijk voor mij, maar zou dat er iets mee te maken hebben?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zou inderdaad ook kunnen proberen om het boeltje op Cable Select af te regelen :)

tweakguy: dat had ik idd niet gezien :P

Verwijderd

Topicstarter
Alle het probleem is dus opgelost. Hoe het komt weet ik nie echt. Maar heb de orginele kabel gebruikt die erbij zat. En ik heb alles van boven naar beneden verplaatst.

Je hebt nl aan je ide-kabel tussen 2 connectors een groot een een klein stukje.
Ik had het kleine stukje gebruikt voor tussen mobo en HD, en de andere voor de dvd. Dat hebben we omgedraaid. De ene master andere slave en het bolt.
Weird maarja weer een les meer he.
Pagina: 1