Toon posts:

Wanneer is een topic 'active'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of het moet ontzettend simpel zijn òf moeilijk te vinden, òf ongedocumenteerd òf ik ben weer eens stom bezig 8)7

Ik heb er nou een tijdje naar gekeken en ik kom er nog steeds niet achter: wanneer ik in /13 kom bijvoorbeeld, is een aantal threads geel en het bovenste stuk is rood (en ja ik weet dat die rode verser zijn, ik zit al een aantaal daagjes op dit forum ;))

Nu vraag ik mij af, aan de hand waarvan worden topics voor mij in het rood weergegeven? Gevoelsmatig werkt het perfekt, maar ik snap niet aan de hand waarvan dit gebeurt. Als ik bijvoorbeeld twee dagen niet ben geweest is zo ongeveer het hele overzicht rood, na een uurtje rondkijken ineens nog maar een klein gedeelte.

Ik dacht dus even: /me , zet al je schaamte aan de kant en vraag het eens in LA, daar weten ze het vast wel :)

Is dat ook zo? >:)

en ja, ik schaam me dood als het echt ontzettend simpel is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 16:27

Tux

er wordt denk ik in een cookie een timestamp opgeslagen, en alles wat nieuwer is dan die timestamp wordt rood :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[fout] laatmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Volgens mij zijn het topics, waarin enkele uren voordat je de laatste keer een pagina @ GoT opvroeg, een reply is gepost. En er staat idd ergens een cookie met timestamp, en het Javascriptje dat je GoT-pages rendert, kijkt daar geloof ik naar. * intoxicated gaat dit ff checken :P

Edit: In je cookie staat alleen een heel spannend ReactID. Aan de lengte te zien een MD5 van een record in de database, waar al je userinfo in staat. Daar zal die timestamp ook wel in zitten.

En mijn ervaring is ook dat het niet altijd een halfuur is :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:48

Jaymz

Keep on moving !

Dit is wat mij ooit eens verteld is: http://gathering.tweakers...orumsurvival#active-topic

Maar volgens mij 'helpt' het wel als je zo nu en dan geen browservenster openhebt. Bij mij zijn threads die al 4 uur oud zijn nog rood, maar ik heb zelf nooit geprobeerd enige structuur te ontdekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus zo dom was mijn vraag nog niet :) Ik wacht nog even op wat replies en ga zelf ook nog even doordenken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Een half uur sinds je laatste actie op GoT. Dus als je ergens klikt wordt dit ook al geregistreerd (dus bijvoorbeeld van de index naar de active topics ofzo).
Het is in principe sinds je laatste sessie (zie de groet op de index: "Hoi Compubiter, je laatste sessie begon zaterdag 09 november 2002 22:12"). Als je hier op de tijd klikt wordt je sessie gereset, alle mapjes worden dus geel (neem aan dat je dat als wist :P).

Als je dus bijvoorbeeld om 19.00u stopt met GoTten (maakt niet uit of je browserwindow openstaat), vervolgens ga je om 19.30u weer GoTten, zijn alle threads waar sinds 19.00u in gereageerd zijn rood :).
Hopelijk snap ik je vraag, en snap jij mijn antwoord :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Het is wat lastig uit te leggen zonder een stukkie papier, en m'n ASCII kunsten zijn ook niet wat ze aren maar goed :)
  1. user komt binnen, sessie begintijd wordt vastgezet
  2. user browsed, laatste bezoektijd schuift mee
  3. user is settings['sessionexpiration'] tijd NIET actief (standaard 300 sec.)
  4. user komt weer binnen, sessie begintijd wordt gelijk gesteld aan laatste bezoektijd
Of een topic 'nieuw' is, hangt dus af van je sessietijd, en niet je laatste bezoek.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Compubiter schreef op 09 november 2002 @ 22:18:
Een half uur sinds je laatste actie op GoT. Dus als je ergens klikt wordt dit ook al geregistreerd (dus bijvoorbeeld van de index naar de active topics ofzo).
Het is in principe sinds je laatste sessie (zie de groet op de index: "Hoi Compubiter, je laatste sessie begon zaterdag 09 november 2002 22:12"). Als je hier op de tijd klikt wordt je sessie gereset, alle mapjes worden dus geel (neem aan dat je dat als wist :P).

Als je dus bijvoorbeeld om 19.00u stopt met GoTten (maakt niet uit of je browserwindow openstaat), vervolgens ga je om 19.30u weer GoTten, zijn alle threads waar sinds 19.00u in gereageerd zijn rood :).
Hopelijk snap ik je vraag, en snap jij mijn antwoord :P.
Ja en dan ga je door met GoTten tot 22:30..... dan blijven alletopics die rood waren rood

om 23:01 kom je terug en dan zij alleen de topics na 22:30 weer rood.

dus, Compubiter en ik zijn een goed team :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
offtopic:
chem, je link in je sig doet 't niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alfredt schreef op 09 November 2002 @ 22:25:
[...]

Ja en dan ga je door met GoTten tot 22:30..... dan blijven alletopics die rood waren rood

om 23:01 kom je terug en dan zij alleen de topics na 22:30 weer rood.

dus, Compubiter en ik zijn een goed team :D
offtopic:
dan switch je toch van nick :+

zojuist weer op got gekomen, laatste bezoek was gisteravond 23.00 uur en alle topics daartussen zijn rood ;)
Pagina: 1