Toon posts:

[xp] Het grote XP "geen toegang tot mijn netwerk" topic...

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn veel topics gestart met titels als:
"wel inet, geen netwerk"

Ik ervaar hetzelfde probleem.
Ik heb veel topics hierover doorgelezen, echter is er geen die het concrete antwoord/probleem omschrijft.

De grote overeenkomst lijkt Windows XP te zijn.

De meeste topic starters weten genoeg over kabels, hubs, routers, en protocollen om een goede netwerk te kunnen opzetten.

Toch is er vaak weer dat zelfde probleem:
"Geen toegang tot de gedeelde componenten" ,terwijl er wel internet gedeeld kan worden.

Wie heeft het antwoord op dit probleem?
Het lijkt een instelling te zijn, die ergens "over het hoofd gezien" wordt.
(of een combinatie van instellingen)

---Graag alleen "mogelijk" probleem oplossende reply's.---

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Ik heb op mijn PC winXP geïnstalleerd, en ik merk vooral dat lagere windows versies moeite hebben om de gedeelde bestanden op een WinXP machine te vinden. Ik zoek altijd gewoon op IP-adres en dan heb ik er geen moeite mee. Dus in de adresbalk van de verkenner typ ik "\\192.168.0.20" (dit is het IP-adres van mijn WinXP bakkie) in vanaf een Win98SE en WinME bak en dan loopt het als een trein bij mij! (Voor zo ver dat mogelijk is bij MicroSoft >:) )

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Erm, waarschijnlijk is je "probleem" gewoon een rechtenprobleem.
Op te lossen door ofwel de gastaccount aan te zetten in xp, of door op de andere pc in te loggen met een gebruikersnaam/wachtwoord dat op de xpmachine bestaat en voldoende rechten heeft!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik gebruik de Wizard van XP en kies dan op het eind voor de CD van Win XP...en daarna lukt het altijd om de andere PC's te zien.
De mappen/bestanden moet je natuurlijk wel deelbaar maken en bij mapopties(via DEze Computer) kan je geavanceerder bezig gaan door het vinkje weg te halen bij mapopties(eenvoudig delen van bestanden gebruiken)

Ook kan het zijn dat de firewall van Xp nog aanstaat

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

Predator

Suffers from split brain

Er zijn al meer dan genoeg XP topics en dit is gewoon een XP topic net als elk ander waarbij men dan nog eens veel te algemeen blijft

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.