Toon posts:

[RMA Maxtor]gereviseerd model?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga volgende week m'n D740X 40 Gb 7200 RPM schijfje terugsturen.
Omdat de schijf regelmatig erg hoge tonen produceert en bij een "koude boot" regelatig rare tikjes maakt.
Ik las net dat Maxtor ook wel eens gereviseerde HDD's dan terug stuurt, zijn deze HDD's ook "probleem gevallen" geweest? Want in het principe wordt je dan opgezadeld met een nieuw probleem :s

Iemand ervaring mee?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:41
Je zeg het zelf al: zijn deze HDD's ook "probleem gevallen" geweest?
Als maxtor dat doet (wat ik niet weet) dan heeft maxtor het oude probleem opgelost dus is er geen nieuw probleem :)

Ik zou me er iig niet te veel zorgen over maken als ik jou was..

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 08:49

Korakal

Up up up!

Da's ongeveer hetzelfde als HP doet met reparaties: je stuurt je defecte apparaat op en je krijgt binnen een paar dagen een gereviseerd apparaat terug. Ik heb dat ook gehad, en was het er niet mee eens. HP gebeld en die zeiden dat eigenlijk alles nieuw was, behalve de onderdelen die niet kunnen slijten cq waarvan het niet erg is (bijv de bodem; de kap e.d. is nieuw). Dus eigenlijk heb je gewoon een heel nieuw apparaat.

Ik denk dat Maxtor net zoiets zal doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ow zo, dan denk ik dat ik het brakke schijfje maar gewoon terugstuur en kijk wel wat er gebeurt.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 08:49

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 20:38:
Ow zo, dan denk ik dat ik het brakke schijfje maar gewoon terugstuur en kijk wel wat er gebeurt.
Eentje met klachten zullen ze natuurlijk nooit als vervanging aan jou sturen; ze kijken wel uit. Maxtor moet toch z'n naam een beetje hooghouden?

Verwijderd

RMA gebeuren bij maxtor in vergelijking bij IBM is een stuk minder van kwaliteit, dat is wel waar.

Heb 1 maxtor en heel gedoe om deze nog terug te krijgen je moet een soort test doen via een bestand..alleen geeft dat niets aan...na formatering...schrijf was rot.. bleek hij plots 30 te geven ipv 40... echt rotte bak dus...

Nee.... andere schijven allemaal IBMérs.... tja dat krijg je Maxtor..

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 16:25
maxtor schijven staat " refurbisched " (ofzo , typo-king in action :p ) op als het een 2e hands schijfje is

wat dus wil zeggen dat het gewoon een gerepareerde schijf is (eventueel met nieuwe onderdelen of behuizing)

waardus wel weer gewoon garantie opzit is dus gewoon een gefixed diskie

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 20:20:
Ik las net dat Maxtor ook wel eens gereviseerde HDD's dan terug stuurt, zijn deze HDD's ook "probleem gevallen" geweest? Want in het principe wordt je dan opgezadeld met een nieuw probleem :s
Welk probleem? :?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik dacht dat je dan een redelijke schijf terug zou krijgen die op den duur tocg problemen zou gaan vertonen :s

Maar bedankt ik stuur hem gewoon lekker op :D

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 21:56
Bij maxtor krijg je idd een oude "gerepareerde" terug...
Dat die schijf dan 2 jaar ouder is dan diegene wat jij hebt opgestuurd er uitziet alsof er een vrachtwagen overheen is gereden en dat ie 4x meer lawaai maakt boeit maxtor niet. Hij werkt toch, wat wil je nog meer zeggen ze dan... (dit heb ik dus lettelijk zo meegemaakt)

Doe mij maar een ibm :)

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 13:31
je krijgt niet altijd een gereviseerde harddisk terug, soms krijgen we op het werk, ook gewoon 'nieuwen' , igg zonder sticker erop dat het een gereviseerde is.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Alle schijven die Maxtor en IBM uitsturen voldoen aan de fabriekseisen. Dezelfde eisen als voor een nieuwe dus. Alleen de buitenkant kan er af en toe een beetje gebruikt uitzien

• TD-er
  • Laatst online: 12-03 23:26
Ik heb ook begrepen dat een aantal fabrikanten (dus niet alleen maxtor) af en toe een batch schijven maakt waar hergebruikte onderdelen in zitten en die dan goedkoper aanbieden.
Daar zitten dan geen stickers op dat het een "refurbished drive" is en die liggen dan vaak gewoon in de winkel.
Die winkelier weet dan vaak niet eens dat het een gerecycle-de drive betreft, dus verkoopt hem dan ook netjes als nieuwe drive.
Grote kans dus, dat je nu al een gerepareerde drive hebt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Mja, IBM doet exact hetzelfde en heb al 2 kapotte schijven terug gekregen, 1 was DOA en de ander heeft een schijtlading aan badclusters en maakt af en toe krakende geluiden.
Ik ga dus op de HCC een WD800JB halen en de ibm klantenservice of wat het ook is eens mailen dat ik niet nog een keer 6 a 10 euro ga dokken voor verzenden, want dan had ik net zo goed een 40 GB schijfje kunnen kopen en had ik nog 10 GB meer gehad ook.
Maar je moet gewoon geluk hebben, het zijn vaak dus gerepareerde exemplaren die je terug krijgt en je moet geluk hebben of ze het volhouden. Die van mij is dus al 2 keer kapot en gaat over 2 weken voor de 3de keer naar IBM. Maxtor RMA heb ik geen ervaring mee gehad, aangezien de maxtor's die we hebben/gehad hebben het nog altijd doen, bij ons of in iemand anders ze PC.

Verwijderd

eigenlijk wel een beetje belachelijk dat ze gebruikte artikelen teruggeven.

Als ik een 1 week oude schijf heb die kapot gaat, dan wil ik ook dezelfde of een nieuwere terug. Ik heb voor een 1 week oude schijf betaald en niet voor één die al 12 maanden oud is.

Prima dat ze kapotte schijven niet weggooien, het is beter voor het milieu en het zou zonde zijn; maar geef dan iig een deel van het aankoop bedrag terug aan de gebruiker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 14:37:
eigenlijk wel een beetje belachelijk dat ze gebruikte artikelen teruggeven.

Als ik een 1 week oude schijf heb die kapot gaat, dan wil ik ook dezelfde of een nieuwere terug. Ik heb voor een 1 week oude schijf betaald en niet voor één die al 12 maanden oud is.

Prima dat ze kapotte schijven niet weggooien, het is beter voor het milieu en het zou zonde zijn; maar geef dan iig een deel van het aankoop bedrag terug aan de gebruiker.
Wat maakt 't uit. Je krijgt van hun een werkend schijf terug plus de garantie die je nog te goed hebt. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat de gebruikte schijf weer kapot gaat. Het kan net zo goed zijn dat de nieuwe zelfs eerder kapot gaat.

Heb zelf ook een keer mee gemaakt. Een vrouw kocht bij ons in de winkel een mp3 speler ... 3x achter elkaar kreeg ze een kapotte nieuwe ... statistisch zou het onmogelijk moeten zijn maar het was dus echt zo.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Terugsturen naar Maxtor is pas mogelijk na een RMA aanvraag.

Er zijn 2 mogelijkheden:

1
Je krijgt binnen 2 wekdagen een nieuwe toegestuurd en stuurt de "oude" naderhand op
2
Je krijgt een nieuwe nadat je de oude hebt opgestuurd en hij daar is ontvangen.

In geval 1 heb je een creditcard nodig en wordt een bedrag afgeschreven als je de HD niet retourneerd.
Voordeel is de snelheid waarmee je een nieuwe in huis hebt waardoor je ook gelijk een goede verpakking hebt om de schijf naar Maxtor terug te sturen.
Een retourzending kost je ca. Euro 13.60 op het postkantoor.

Uit eigen ervaring weet ik dat je in 99,9% van de gevallen een nieuwe krijg.

Vooraf moet je met Powerdiag je HD testen. Een hoop problemen zijn te verhelpen door het draaien van dit programma en diverse testen. Let op dat er enkele mogelijkheden zijn je HD mt dit programma weer zelf te repareren. Hierin zit ook een low level format dat je harde schijf helemaal wist. Voor het draaien van dat programma dus eerst alles veiligstellen.

Zoek ook eens in de search op de trefwoorden Maxtor en garantie. Zijn al een paar topics over gewest waar ik het bovenstaand al eerder schreef.

ARME AOW’er

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 14:41:
[...]

Wat maakt 't uit. Je krijgt van hun een werkend schijf terug plus de garantie die je nog te goed hebt. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat de gebruikte schijf weer kapot gaat. Het kan net zo goed zijn dat de nieuwe zelfs eerder kapot gaat.

Heb zelf ook een keer mee gemaakt. Een vrouw kocht bij ons in de winkel een mp3 speler ... 3x achter elkaar kreeg ze een kapotte nieuwe ... statistisch zou het onmogelijk moeten zijn maar het was dus echt zo.
Het maakt wel wat uit.

Mijn ouders hebben zelf een keer een RMA monitor terug gekregen omdat die van hun na 1 maand wazig beeld gaf.

We kregen een ontzettend stoffige monitor terug met allemaal bruine en zwarte vlekken op de behuizing. Van binnen was hij ook ontzettend stoffig en hij rook ontzettend naar de nicotine (plakte ook helemaal).

Dat vind ik dus niet kunnen, maar het argument wat ze leveren is "Ja, maar hij werkt toch goed". Je kunt er niets mee beginnen.

Na flink wat boenen en uitspuiten heb ik hem toch weer in nieuwstaat kunnen krijgen; maar ik heb daar gewoon niet voor betaald.
Als ze dat ding nou pikobello haddengepoetst was er niets aan de hand geweest.

Verwijderd

vandaag gebeld met Hitachi..had een IBM HD ..service is overgenomen door hen...
had 2 30 gig van IBM..heb er nu nog een..en kan nog net RMA erop aanvragen meteen gedaan...

is een vervanging van een vervanging...ga zeker eisen dat ik een andere serie nu maar eens krijg..........omdat ik er klaar mee ben..

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik ben het met toverstaf eens. Heb onlangs een 80Gb WD 8mb gekocht. Na dat deze een maand op de plank had gelegen, geen tijd enzo, de schijf in gebruik genomen.

3 dagen na in gebrik name crash de schijf volledig, test erop gedaan en de uitkomst daarvan was "hd rip".

een advanced rma was zo geregeld en inmiddels een nieuwe disk maar daar staat wel levensgroot Rufurbished op... Daar baal ik van want
1- ik heb betaald voor een nieuwe ongebruikte HD
2 als ik dat ding wil verkopen haakt elke potentiele koper af om die sticker.

Ik zo er voor willen pleiten dat als een hd BINNEN een bepaalde periode sterft je echt een noieuwe krijgt daarna kan ik me best vinden in een refurbished disk.

Het argument van WD op mijn stelling;

als u een nieuwe auto koopt en na 5000 km loopt door een productie foutje de motor vast, krijgt u een ook geen nieuwe auto maar word de motor gerepareerd, dat doen wij dus ook.....

ja , daar kan je dan weinig tegen in brengen maar toch.

soortgelijk overkwam me bij een pcprive bij Dell.
Op vrijdag bezorgt, op zaterdag in gebruik genomen en zondag zij de monitor PANG!, krijg j emaandag te horendat je een gereviseerde monitor terug krijgt... daan ben je NIET blij!

NB, over het algemeen geld dit alleen bij particulieren, meestal zijn er afspraken met bedrijven gemakat. die krijgen dan gwoon een poepnieuwe....

[ Voor 7% gewijzigd door Gompy58 op 27-02-2004 17:03 ]

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• White Feather
  • Laatst online: 22:40
Gompy58: Je moet een schijf ook binnen 8 dagen checken, dan had je gezien dat hij kapot was en een nieuwe gekregen.

Over het algemeen ben ik wel tevreden met het RMA'en van harddisks. Net een Seagate Barracuda 2 teruggestuurd (was al wel de 3e keer, na 6 maanden, 1.5 jaar en bijna 3 jaar) en een Barracuda 5 teruggekregen. Er werd ook niet moeilijk gedaan over het net buiten de garantie opsturen van de schijf.

IBM GXP 120 opgestuurd, kreeg binnen een week een GXP180 terug.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maxtor heeft een zeer soepele rma proceduren en ze doen nooit moeilijk. laatst nog een schijf terugggestuurd die ik min of meer zelf gesloopt had (ide connector stuk) en dat had ik er ook keurig bij vermeld, kreeg zo een verse van ze.

ze hebben me 1 keer afgescheept met weer een zelfde type met dezelfde kuren. toen heb ik hem aangezet, de schroevendraaier er in gezet, hij vonkte wat, en toen kreeg ik toch echt een nieuwe.

maar goed wat meer ontopic:
die ene die ik dus zelf had gesloopt was een d740x. daar kreeg ik een nieuwe dm9+ voor. een andere d740x kreeg ik ook een dm9+ voor. 2 andere schijfjes (dm60+) kreeg ik wel een gereviseerde voor. het maakt mij niks uit, als ze werken vind ik het prima.
Pagina: 1