Toon posts:

Audigy front panel wordt niet herkend onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de betreffende audigy topics hierop nagezocht, maar kon helaas niets vinden..vandaar dit topic.

Ik heb een aantal dagen geleden van een kennis van mij een audigy front panel opgestuurd gekregen (dus zonder platinum geluidskaart erbij; puur het frontje). Daar ik al een soundblaster live geluidskaart had, zag ik dit als een mooie toevoeging om zodoende met de afstandsbediening volume etc te regelen. Ik heb volgens de manual de platte grijze kabel (lijkt op IDE kabel) en de SB1394 kabel aangesloten op mijn SBlive kaart, evenals de voeding. Vervolgens gereboot. Nou is het probleem dat er in XP geen enkele melding van nieuwe hardware komt, en ik hierdoor geen drivers etc kan installeren. Ook komt er nergens een melding van een conflict of iets dergelijks. SBlive werkt nog wel naar behoren.

Wat zou het probleem kunnen zijn ? Voorzover ik weet is het audigy front panel compatible met alle sblive kaarten. Moet ik vrezen voor een DOA ?

Mvg

Vyv

Verwijderd

Ik hoorde van een kennis van mij dat deze niet compitabel zijn, zelfs niet die van de Audigy1 op de Audigy2. Laat staan de SBLive!

Verwijderd

Die drive bevat geen hardware, het zijn puur connectoren die worden bestuurd door de Live of Audigy, dus zal Windows niks herkennen qua nieuwe hardware.
Aan de SB1394 heb je niks omdat de Live geen Firewire controller heeft.

Voor de rest moeten dingen als optische, coaxiale en MIDI-aansluitingen gewoon werken, daar alle drives van Creative op enkele dingen na identiek zijn en ook gewoon terugwaarts compatible zijn met de oudere geluidskaarten en ook op dezelfde manier worden aangesloten

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Moet volgens mij werken, heb hier een Audigy met een LiveDriveII erop :)

Heb je de kabel nagekeken? Kan wezen dat hij er ergens toch niet helemaal goed opzit, heb zelf een keer, in haast, de flat kabel naast de pinnetjes gedrukt op de drive, drive werkte natuurlijk niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 21:56:
Die drive bevat geen hardware, het zijn puur connectoren die worden bestuurd door de Live of Audigy, dus zal Windows niks herkennen qua nieuwe hardware.
Aan de SB1394 heb je niks omdat de Live geen Firewire controller heeft.

Voor de rest moeten dingen als optische, coaxiale en MIDI-aansluitingen gewoon werken, daar alle drives van Creative op enkele dingen na identiek zijn en ook gewoon terugwaarts compatible zijn met de oudere geluidskaarten en ook op dezelfde manier worden aangesloten
Hmm klinkt zeer logisch inderdaad..waar het me puur op gaat is de remote control functie..zou die werken ? En ja, op dit gebied ben ik inderdaad een noob..you may say it ;).

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op 10 November 2002 @ 00:32:
Moet volgens mij werken, heb hier een Audigy met een LiveDriveII erop :)

Heb je de kabel nagekeken? Kan wezen dat hij er ergens toch niet helemaal goed opzit, heb zelf een keer, in haast, de flat kabel naast de pinnetjes gedrukt op de drive, drive werkte natuurlijk niet :)
Hmm dus jij hebt ook een audigy met een andere kaart dan een platinum eraan..is het de bedoeling dat die audigy wordt herkend onder windows xp ? Of is het zoals TweakGuy aangaf de bedoeling dat gewoon de kabels goed lopen en hij het dan doet, zonder enige melding ?

Verwijderd

Zoals ik al zei, het maakt niks uit of je een Live of Audigy hebt of aan de andere kant een LiveDrive of Audigydrive, alles is terugwaarts compatible met elkaar.

Er zit geen hardware in die drives, dus het werkt zonder enige melding van Windows.

Wat betreft de Remote Control, op de Live! 5.1 of hoger moet het werken.
Of het op een Live! 1024 weet ik niet zeker, aangezien de 1e Live! Platinum geen Remote Control had, gewoon ff Remote Center installeren en kijken of het werkt
Pagina: 1