[Vcore] Corevoltage maar 2.0V voor P3??

Pagina: 1
Acties:

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Mensen,
Ik heb hier een P3 op een of ander Asusbordje, het ding is anderhalf jaar oud. Bij het opstarten geeft ie sinds vandaag opeens de melding:
Hardware Monitor found an Error. Enter Power setup menu for details
... waar hij vervolgens in het rood aangeeft dat de Vcore maar 2.0V is. Mij lijkt dat dat veel te weinig is of niet :?

Vervolgens start hij wel gewoon op als je op F1 drukt (press F1 to continue ;))
Hij is verder ook stabiel enzo :)

Mijn conclusie: Brakke voeding of brakke meetsensor. Waarvan de laatste mij eigenlijk nog het meest voor de hand liggende lijkt, aangezien de machien verder gewoon werkt en stabiel is :)

Wat denkt de tweaker?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
dat lijkt mij nogal veel :)

Ik heb momenteel geen lijstje bij de hand, maar die P3 die ik had liep op 1.65v. Kijk even op je cpu zelf, daar staat het normaal gesproken opgedrukt, en anders kijk je even op de site van intel voor de specs.

• bart1234
Rataplan_ schreef op 09 november 2002 @ 20:07:
dat lijkt mij nogal veel :)

Ik heb momenteel geen lijstje bij de hand, maar die P3 die ik had liep op 1.65v. Kijk even op je cpu zelf, daar staat het normaal gesproken opgedrukt, en anders kijk je even op de site van intel voor de specs.
Nader nadenken leerde mij ook dat het juist veel is inderdaad. De proc word ook behoorlijk warm, 66 graden namelijk...

Verwijderd

oude p3's katmai (tot 600Mhz) lopen op 2,0 V nieuwere coppermines op 1,65-1,75V (vanaf 533 Mhz)

• bart1234
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 20:17:
oude p3's katmai (tot 600Mhz) lopen op 2,0 V nieuwere coppermines op 1,65-1,75V (vanaf 533 Mhz)
Die 2.0 is in het rood aangegeven, dus het zal dan een van de eerste coppermines zijn. De buren zijn weg, dus ik kan niet meer bij de pc in kwestie.

Maar aangezien dus de proctemp 66 graden is en die 2.0V in het rood is aangegeven, zomaar uit het niks, lijkt mij dat de voeding aan z'n einde is, toch? :?

Verwijderd

bart1234 schreef op 09 november 2002 @ 20:30:
[...]

Die 2.0 is in het rood aangegeven, dus het zal dan een van de eerste coppermines zijn. De buren zijn weg, dus ik kan niet meer bij de pc in kwestie.

Maar aangezien dus de proctemp 66 graden is en die 2.0V in het rood is aangegeven, zomaar uit het niks, lijkt mij dat de voeding aan z'n einde is, toch? :?
nee, hoe snel je je p3 (dat komen we er tenminste achter op hoeveel V hij moet :)) ?
Je kan het vast wel instellen in je bios, of anders met jumpers op je mobo

• bart1234
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 20:33:
[...]

nee, hoe snel je je p3 (dat komen we er tenminste achter op hoeveel V hij moet :)) ?
Je kan het vast wel instellen in je bios, of anders met jumpers op je mobo
Daarom zeg ik, de buren zijn weg, dus daar kan ik niet meer naar kijken. Uit m'n hoofd weet ik niet wat voor 1 het is.

Het bios/jumperverhaal is bekend. Ik kon in het bios zo snel even niet vinden waar ik dan kan verzetten, maar het zal er vast wel in zitten. En op het mobo zag ik ook wel wat dipswitches, dus het zal best mogelijk zijn om het te verzetten. Ik vraag me alleen af waarom het zo opeens is veranderd. Die mensen weten niet eens hoe ze in het bios moeten komen, en jumpers verzetten... neuh... laat staan de kast opendraaien :D

Verwijderd

bart1234 schreef op 09 November 2002 @ 20:30:
[...]

Dit zet niets over de voeding. Kijk ff in bios of daar het voltage instelbaar is anders moet je met jumpers pielen. Het is waarschijnlijk een coppermine op een te hoog voltage.
Pagina: 1