Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus een nieuwe pda. heb mijn oog laten vallen op de sony's (sl-10 en sj-30) alleen wil ik graag weten wat de kleur nou eigenlijk voor een meerwaarde heeft. de prijs is namelijk wel fors hoger en ik ben niet de rijkste persoon op aarde. wel de meest vergeetachtige. vandaar een goede pda.

heb al gezocht, maar er is niet echt een topic over. en 100 topics doorlezen wordt mij iets te gortig.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Belangrijkste vraag: Wat wil je er mee gaan doen

Alleen agenda -> monochroom
En zo kun je meer afwegingen maken. Mijn zwager heeft er ook foto's in staan van zijn meubels die hij maakt, dan is kleur belangrijk.

Kortom hangt van je gebruik af of kleur een meewaarde heeft die jij er voor wilt betalen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

als je iets erop wil lezen schijnt kleur plezieriger te zijn

Ik ga voor de SL10 denk ik alleen vind ik het wel jammer van die batterijen

Verwijderd

Topicstarter
ik ga hem in eerste instantie gebruiken voor de PIM functies, maar ik wil op zich ook wel af en toe een foto bij de adressen zetten. in sommige gevallen dus. ook wil ik er een routeplanner bij doen. geen gps. tevens wil ik wat astrology programmatjes draaien. word/exceldocumenten. de nadruk ligt op de agenda, waar hij in eerste instantie voor gebruikt zal worden.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 00:02
Binnenkort komt trouwens de SJ-20 uit, ook monochroom, maar met dezelfde accu als de SJ-30 (geen batterijen meer, dus). En 16 MB standaard. Dat is het model waar ik op zit te wachten.

En ja: ik ga het ding echt alleen maar als agenda gebruiken, dus kleur is voor mij totaal overbodig. Maar als jij fotootjes wilt gaan gebruiken, en een routeplanner... ik kan me goed voorstellen dat kleur dan wel degelijk een toegevoegde waarde heeft.

Verwijderd

Topicstarter
daar zit ik dus ook aan te twijfelen. of het dus echt een meerwaarde heeft die kleur, ik hoopte al een beetje op wat er nu gebeurd. iedereen die een mening heeft en zeker mensen die eer ervaring mee hebben. dat heb ik namelijk niet (met kleur dan)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 00:02
Is het belangrijk dat die foto's in kleur zijn? Wat de routeplanner betreft: een laser-printje is nog best heel leesbaar, dus in grijstinten lijkt mij persoonlijk geen groot probleem.

Maar het blijft jouw keuze. Ik vond zelf het verschil in prijs veel te groot om het kleuren-gebeuren überhaupt te overwegen. Alleen die ingebouwde accu van de SJ-20 is voor mij een argument om daar nog op te wachten, anders had ik waarschijnlijk al een SL-10... :P

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44

Tarin

Just plain weird.

Sowieso is een accu zeker iets om over na te denken: klooien met batterijen is echt _niets_ (je zal net zien dat ze leeg zijn als je hem hard nodig hebt..)

Over kleur: ik heb zelf een kleurenpda.. en op zich vind ik het wel geinig.. maar ik denk niet dat ik er erg veel geld extra voor uitgegeven zou hebben als ik niet tegen de dixonsaanbieding aan was gelopen..

Voor wordbestanden en games is kleur best handig.. ik kan er ook ppt-shows op bekijken (preview voordat ik het in het echie ga uitvoeren) en da's ook wel handig.. maar als het echt alleen voor agenda (geloof me: de gadgetwaarde van zo'n ding daalt snel na een maand ofzo.. dan heb je het wel een beetje gezien.. en je omgeving ook ;), dus dan is kleur niet meer nodig als je het niet gebruikt).

(ff gekeken)
Het scheelt ~€150.. tja..
Als je het voor games doet: koop van het verschil een GBA ;). Als je het voor foto's (best handig) doet, kan je het eventueel wel doen.. alleen is foto's omzetten naar het pdaformaat (fireviewer/documentstogo) wel lastig (dtg minder dan fireviewer, als ze al de goede maat hebben)

[edit]
Als je voor zwartwit gaat: wacht op de variant met accu!

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1