Toon posts:

Speed Touch home beveiligen met password

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik ons internet ook met anderen wil gaan delen zou ik graag
de html pagina van de speed touch home willen beveiligen zodat niet iedereen
daar instellingen kan veranderen. Ik vraag me af of iemand daar al aan gedacht heeft. Ik heb mijn speed toch getweaked, en met gebruik van dhcp deel ik ip adressen uit waarvan aan enkele een vast ip gekoppeld aan hun mac adres. Ik wil niet dat iemand hier wat aan gaat veranderen dus wil ik dat alleen ik de speed touch home kan configureren.

Ik hoop dat iemand hiervoor een idee heeft.

ps. Het mag beveiligd worden met ene password, of desnoods dat alleen mijn pc met zijn mac adres toegang krijgt.

Verwijderd

Je kunt toch gewoon een admin-password instellen bij privacy zodat je de boel afsluit.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

dat gebruik ik al een tijdje............gewoon het standaard password aanpassen bij system set up....save all en klaar is kees...

Volgende keer dat je daar heen gaat vraagt ie om een Username en password...dus niet vergeten als je pass hebt veranderd

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

hoe doe je dat dan je speed opkrikken en zo ja, met hoeveel?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 10:20:
Dat kan je vergeten...je bent zo snel als je ISP je geeft,ga je delen zal je eerder langzamer worden dan sneller.

Met het tweaken van je modem bereik je dat ie een Pro uitvoering wordt...geen VPN meer,maar direct On line bij opstarten etc,etc...ook zit er een goede Firewall ingebakken.

Wil je sneller,dan zal je moeten betalen!! :+

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Word dit password ook automatisch je expert password of dat niet?
Ik heb het nu veranderd en het werkt. Dat de snelheid langzamer word als je deelt
is niet zo heel erg het is altijd nog 10 keer sneller als 56 k6 en aangezien niet iedereen non stop zit te downloaden valt het wel mee. Voor mail en surfen kan je makkelijk een pc of 5 eraan hangen.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Nope.....dat Expert password moet je gebruiken om in je modem via Telnet te komen....dus wel bewaren en opschrijven svp.

Voor meer info en goede uitleg>>>www.weethet.nl>>>> zoeken op ADSL modem tweaken!!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je kunt een pass instellen, maar met het expert pass kom je ook overal. dus als er alleen wat minder slimme mensen bij jou wonen gebeurt er nix, maar als ze slim genoeg zijn weten ze dat van dat expert pass en dan komen ze er alsnog in...

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 10:20:
meer research doen... het tweaken van dit modem heeft niks met speed te doen maar wel met extra functionaliteit, na de tweak kan je modem dus meer..

A wise man's life is based around fuck you

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Mr.Nobody schreef op 10 november 2002 @ 17:23:
je kunt een pass instellen, maar met het expert pass kom je ook overal. dus als er alleen wat minder slimme mensen bij jou wonen gebeurt er nix, maar als ze slim genoeg zijn weten ze dat van dat expert pass en dan komen ze er alsnog in...
Niet perse. Hij heeft een home modem dus dan ga ik er vanuit dat die hem aan een pc heeft hangen die als gateway functioneert. als hij daar een firewall op draait (wat me wel lijkt ) dan kan hij een mapping aanmaken in zijn firewall die clients niet toestaat naar dat ze connecten naar 10.0.0.138:23 :) Dan is het hele probleem opgelost.

• Mr.Nobody
  • Niet online
QBiT schreef op 10 november 2002 @ 22:28:
[...]

Niet perse. Hij heeft een home modem dus dan ga ik er vanuit dat die hem aan een pc heeft hangen die als gateway functioneert. als hij daar een firewall op draait (wat me wel lijkt ) dan kan hij een mapping aanmaken in zijn firewall die clients niet toestaat naar dat ze connecten naar 10.0.0.138:23 :) Dan is het hele probleem opgelost.
hij heeft een getweakte home = pro ...
ik ga er dus vanuit dat ie hem aan een hub/switch heeft hangen.
in dat geval gaat het dus niet lukken: iedereen in het netwerk heeft toegang die het expert pass heeft.

zoals jij het zegt kan het ook, maar dat ie hem niet aan een hub/switch heeft hangen kan ik niet uit zijn post lezen.

andersom ook niet :)

[ Voor 0% gewijzigd door Mr.Nobody op 10-11-2002 23:31 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan toch ook het expert wachwoord met telnet aanpassen? of niet.
Zal is even gaan zoeken dan is het helemaal opgelost.

• Mr.Nobody
  • Niet online
volgens mij is het expert pass niet aan te passen.

Pagina: 1