Toon posts:

[Slackware 8] Nieuwe kernel -- lilo resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een nieuwe kernel compileer in slackware 8 en ik run daarna op nieuw mijn config van lilo, dan werkt niet meer de resolutie die ik wil, maar zet hij hem op de standaard resolutie. Veel te groot dus. Ik krijg dit maar niet opgelost.. wat moet ik doen om dit op te lossen?

Verwijderd

lilo.conf > vga=791

is wel te vinden trouwens ;)

Verwijderd

Topicstarter
oh.. ik zal het eens gaan proberen.. ik heb wel gezocht maar ik kon zo gauw geen oplossing vinden...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

heb je wel ondersteuning voor framebufferdevice / text-mode selection meegecompileerd?

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:52

FireFlash

need a light?

In de kernel niet de device specific framebuffer drivers meecompileren, die hebben andere modes namelijk.

Wel VESA support en low-level framebuffer support erin zetten met de juiste dieptes.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Verwijderd

als je die frambuffer onderdelen via je 'make menuconfig' wilt selecteren, moet je wel support voor experimentele drivers aanzetten. (ik weet niet de precieze naamgeving, maar het is geloof ik het eerste onderdeel van het menu).
Pagina: 1