Toon posts:

router maakt verbinding, maar geen internet via pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het bezit van een Edimax BR-6004+ en nieuwste firmware is de router geconfigureerd. De verbinding met ADSL gaat succesvol via PPTP in de router.

Alleen als ik via de aangesloten pc een website wil bezoeken of andere internetactiviteiten wil gaan doen is het net of er geen internetverbinding is.

pc staat op alles automatisch wat betreft verkrijgen ip en dns.. ip pc: 192.168.168.254, router: 192.168.168.230, alcatel modem: 10.0.0.138

Wie kan me helpen? De instellingen van de router heb ik hier op het forum gecheckt en kloppen.. 8)7

Verwijderd

Wat is het os van die pc ?

Kan je pingen naar de buitenwereld ? bv :ping 213.239.154.35
kan je pingen naar een site ? bv : ping : www.tweakers.net ?

eneuh waarom heeft die alcatel modem heeft een ip :?

Meer info nodig dus ;)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 12:20:
Wat is het os van die pc ?

Kan je pingen naar de buitenwereld ? bv :ping 213.239.154.35
kan je pingen naar een site ? bv : ping : www.tweakers.net ?

eneuh waarom heeft die alcatel modem heeft een ip :?

Meer info nodig dus ;)
dat ip-adres van adsl modem hoort zo. Dus dat is goed ingesteld.
Heb je zeker weten alles op automatisch staan binnen windows (of wat voor besturingssysteem heb je?)? Het zou toch gewoon moeten werken.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Als je na het uitvoeren van de pings van Yakko wel kunt pingen naar dat ip-adres maar niet naar www.tweakers.net ligt het misschien aan New.net domains, wat met Kazaa wordt meegeïnstalleerd en na verloop van tijd alle verkeer naar DNS-servers afsluit door een foutje in de software.

Effe je reactie op Yakko's pingtest afwachten dus :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

heb je de router wel ingestelt dat hij 10.0.0.138 moet gebruiken als ip en dus niet via dhcp een ip gaat aanvragen.
is een fout die vaak gemaakt wordt.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja ik heb een heel klein vermoeden dat hij bedoelt dat de router naar buiten toe als ip 10.0.0.138 heeft. Maar moet die niet op DHCP staan dan? Waarom moet je die handmatig instellen? :?

• job

job

GerbenW schreef op 11 november 2002 @ 02:39:
Ja ik heb een heel klein vermoeden dat hij bedoelt dat de router naar buiten toe als ip 10.0.0.138 heeft. Maar moet die niet op DHCP staan dan? Waarom moet je die handmatig instellen? :?
die moet statisch zijn.

hij moet niet op dhcp staan omdat het modem geen dchp server is. dus die deelt geen ip's uit.

je moet de router zien als vervanging van de pc. de pc moet statisch worden ingesteld als hij rechtstreeks aan het modem hangt. dus de router ook.
de router werkt wel als dhcp server, dus pc's aan de server kunnen wel op dhcp.

ohja, probeer eens het ip van de router te veranderen naar een ip in de 10.0.0.* range bijvoorbeeld 10.0.0.1 dan krijgen de pc's ook een ip in de 10.0.0.* range.
misschien dat dit het probleem oplost.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

damster schreef op 11 november 2002 @ 02:58:
[...]

die moet statisch zijn.

hij moet niet op dhcp staan omdat het modem geen dchp server is. dus die deelt geen ip's uit.

je moet de router zien als vervanging van de pc. de pc moet statisch worden ingesteld als hij rechtstreeks aan het modem hangt. dus de router ook.
de router werkt wel als dhcp server, dus pc's aan de server kunnen wel op dhcp.

ohja, probeer eens het ip van de router te veranderen naar een ip in de 10.0.0.* range bijvoorbeeld 10.0.0.1 dan krijgen de pc's ook een ip in de 10.0.0.* range.
misschien dat dit het probleem oplost.
Nouja, mijn Terayonmodem is ook geen DHCP-server maar de pc die erachter hangt staat wel op DHCP ingesteld. De modem sluist immers toch alle verkeer door naar buiten toe. De pc die achter de modem hangt krijgt immers een ip-adres toegewezen van Chello. Krijgt de topicstarter niet ook gewoon een ip-adres van zijn provider?

• job

job

ik dacht dat pc een vast ip heeft, en dat het modem een ip van de provider krijg, maar dat weet ik niet zeker.

maar CiRo, is het probleem nu eigenlijk opgelost??

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

damster schreef op 13 november 2002 @ 03:19:
ik dacht dat je bij die chello motorola modems een vast ip hebt, en dat het modem een ip van de provider krijg, maar dat weet ik niet zeker.

maar CiRo, is het probleem nu eigenlijk opgelost??
Nee, alleen Com21-modems buiten Rotterdam en Lancity-modems hebben een statisch ip-adres. De rest is dynamisch. Sommige modems hebben stiekem intern wel een eigen adres maar daar merkt de gebruiker niets van. :) Motorola's hebben dus ook gewoon een dynamisch adres. Het lijkt misschien statisch doordat het soms wel een jaar of langer ongewijzigd blijft, maar het kan van de ene op de andere dag zo veranderd zijn. Ik heb al een paar topics hier op GoT met boze uitlatingen gezien van mensen wiens adres zomaar ineens was veranderd en 'dat had Chello nooit mogen doen'. |:( :P Maargoed, topicstarter heeft geen Chello! :P

• job

job

ik bedoel dat de pc een statisch ip heeft.

bij adsl 10.0.0.138 of 10.0.0.150

het modem ervoor heeft idd een dynamisch adres. maar de pc moet dus een bepaald statisch adres hebben om met het modem te communiceren.
in de normale situatie: modem - pc heeft de pc heeft dus 10.0.0.* als ip.
je moet dus omdat de router dus eigenlijk de pc vervangt ook de router dit ip adres geven.

ja sorry, hij heeft adsl was even in de war met een ander topic.
zelfde soort probleem maar dan met een motorola modem.

bij de e-tech router moet je het bijvoorbeeld zo instellen:
http://www.e-tech.nu/supp...downloads/etechrouter.pdf
daar moet je instellen dat de router ip 10.0.0.150 heeft anders werkt het niet
Pagina: 1