"Chinese tekens" ineens....???

Pagina: 1
Acties:
  • 2.083 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10911

Topicstarter
Ik ben er niet uit.Weet iemand raad aub!!??
Al een hele tijd heb ik regelmatig dat ineens alle letters op m'n scherm in "chinese tekens" veranderen. Rest niets anders dan de comp. uit te doen en weer terug aan te zetten.Dan is het weer oke.
Waarschijnlijk is er per ongeluk eens iets gedownload van chinese tekens. Soms krijg je een venstertje van Microsoft voor bep. tekens te downloaden.Mogelijk is daar iets van gedownload.
Heeel lastig hoor. Aan menigeen gevraagd wat te doen en niemand weet raad!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 19:13

bloasfist

Slot-A Crew

ja, maar als je dat download wil het niet zeggen dat ineens spontaan alles in chinese tekens is. Dat is alleen voor chinese sites, die je dan dus kan bekijken.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aha. Maar terwijl ik gewoon op internet of in m'n e-mails zit dan heb ik dit probleem regelmatig.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8456

Ik kan geen chinees lezen, maar ik weet wel dat je in ie onder het menu-tje "view" voor encoding kan kiezen. Kies dan voor "western european (windows)". Alles moet dan als het goed is weer goed zijn. btw IE schakeld alleen over op een ander lettertype als je op een site komt die dat vereist, normaal doet ie dat dus niet. Ik weet niet hoe het bij jouw zit, anders gewoon maar weer je compu opnieuw installeren :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hij staat op western european(windows).
Blijkbaar is dit probleem op m'n comp. wel iets uitzonderlijks. Nog niemand tegengekomen die dit probleem kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7894

verandert alles in chinese tekens of alleen wat er in het webbrowser venstertje staat?
maak ff een screenshot als dat kan. dan ist wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles! Echt, ik moet vlug alles afsluiten, omdat alles in "rare tekens" staat en ik niet kan zien hoe ik moet afsluiten.
Zelfs in m'n adm.programma of welk dan ook verandert in "chinese tekens".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:41
virus :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:07

McMiGHtY

- burp -

heb je je taal wel goed staan?>

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Virus? Tja, heb een virusprogramma. Geen melding gekregen. Hoe kom ik daar achter?
En, taal? Normaal is alles Nederlandstalig.
Waar zou ik motne kjken? Maar, dan blijft het toch vreemd dat soms ineens alles in tekens veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2622

Opmerkelijk fenomeen, nog nooit eerder iets over gehoord. Kijk eens bij geïnstalleerde software, misschien dat daar een vage (chinese) applicatie tussen zit die je kunt uninstallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zie er niets bijzonders tussen staan bij software.
Er staat alleen Pan-European language support.Verder ivm talen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7894

Ja dit heb ik ook ooit gehad.
Probeer eens naar de DOS prompt te gaan, volledige scherm moet dan DOS zijn en tik EXIT in. Als het goed is zou alles herstelt zijn anders moet je echt rebooten.
En het ziet er meer uit als kapotte blokjes dan chinese karakters klopta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11591

zijn het echt tekens? Of is die tekst helemaal door elkaar gehusseld? Ik heb namelijk wel eens gehad dat alle letters regelmatig "verliepen" dan zag ik echt niks meer...De oplossing was om mn pc van 32 bit true color naar 16 bit high color te zetten...
Pagina: 1