Toon posts:

Aopen 40x12x48 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren een Aopen 40x12x48 cd schrijver gekocht voor 62 euro bij Mycom en die dus de volgende dag geinstalleerd. Probleem die ik kreeg tijden branden was "Power Calibration Error", "Ongeldige schrijfstatus" en "Kon Endtrack niet uitvoeren".

Ik heb em omgeruild en een nieuwe gekregen en wederom kreeg ik dit probleem. Door de mensen van Mycom werd gezegd dat dit een bekend probleem was en dat ik gewoon kon omruilen, wat ik dus gedaan had, maar blijven ruilen wil ik niet.

Kan ik dan misschien beter die Aopen helemaal vergeten en maar voor een Philips Rewriter 4816K(48 speed) voor 85 euro of een Plextor 4012TA(40 speed) voor 129 euro.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hebben ze geen lite-on :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 21:06
Jah LiteOn is wel beters.......... en goedkoop!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

Heb je al geprobeerd met andere cd-media? Of tegen lagere snelheden?
Je kan ook proberen met een nieuwere firmware, al moet je dan wel oppassen met de garantie.

Normaal treedt deze error op bij het begin van het branden (de cd wordt getest hoe het gebrand moet worden). Dus voor 99% ligt het aan de media die niet goed is, ofwel de lens van de writer die vuil is, of zo'n dingen

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Gewoon LiteOn nemen, de 40x12x48 (40125S) en dan opvoeren naar 48x12x48 (48125W) Werkt perfect hiero...

Verwijderd

Topicstarter
Kristof schreef op 09 november 2002 @ 18:36:
Heb je al geprobeerd met andere cd-media? Of tegen lagere snelheden?
Je kan ook proberen met een nieuwere firmware, al moet je dan wel oppassen met de garantie.

Normaal treedt deze error op bij het begin van het branden (de cd wordt getest hoe het gebrand moet worden). Dus voor 99% ligt het aan de media die niet goed is, ofwel de lens van de writer die vuil is, of zo'n dingen
Ja het trad ook op in het begin. Aan de media ligt het niet, want ik heb 2 verschillende cd's geprobeerd. Die ik heb mee gekregen en die ik zelf koop. Ook een lagere snelheid geprobeerd.. no good..

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ook nog een idee voor een vervangende brande? Philips of die plextor???

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:00
Lite-on wat al eerder gezegd is! Hier ook 40 » 48 hack gedaan en gaat als een speer :*)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:36
Als je niet veel geld uit wilt geven (en misschien ook niet veel brand) zou ik voor een lite-on/asus of philips gaan. Wil je absolute zekerheid dan moet je voor plextor gaan....

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Lite-on ! en nix anders :P

Verwijderd

Ik heb deze brander ook....

na 8 dagen helemaal dood, als ik er een cd 'tje in deed ging ie als een gek lopen tikken :s, teruggebracht naar memo en hem omgeruild, deze brander doet het nog.

Maar in ieder geval nooit meer een Aopen brander voor mij !
Pagina: 1