Ik heb hier een US robotics 56k modem. Nu weet ik niet meer zo op welke COM-poort hij moet komen. ER zit ook een ADSL modem in maar die heeft geen compoort meen ik (ethernet). Girotel heeft de modem nodig. Dus tsja, moet me modem toch wel ff gebruiken.
compoort 3.
en zorg dat die niet geshared is met een andere device, ook compoort 1 moet dan vrij zijn.
com 1 & 3 sharen namelijk zelfde irq.
en zorg dat die niet geshared is met een andere device, ook compoort 1 moet dan vrij zijn.
com 1 & 3 sharen namelijk zelfde irq.
tja daar kunnen we dan weinig aan doen als we niet meer info hebben.
Dus OS enzo.....
Wat voor foutmeldingen..
Dus OS enzo.....
Wat voor foutmeldingen..
pfieuw, win2k prof, geeft een melding dat hij geen verbinding kan maken, ik zal zo is ff me pa vragen of ie ff in wil loggen
Nieuwste drivers ? COM poort 1, 2, 4 al geprobeerd, is het een ISA of een PCI modem ? Plug & Play aan/uit ? 'Standard Modem Driver' al geprobeerd ? Staan de instellingen van COM poorten in de BIOS wel goed ?
En WAT doet ie niet .... reageren, bellen, niet syncen met carrier, of inloggen ?
En WAT doet ie niet .... reageren, bellen, niet syncen met carrier, of inloggen ?
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
intern modem werkt anders dan extern...
extern is altijd com1 of com2, intern kan com1/com2/com3/com4 zijn
je kan in device-manager zien op welke compoort ie hangt, anders in configuratie scherm bij "modems", als ie daar niet bijstaat dan moet je een driver voor je modem instaleren
extern is altijd com1 of com2, intern kan com1/com2/com3/com4 zijn
je kan in device-manager zien op welke compoort ie hangt, anders in configuratie scherm bij "modems", als ie daar niet bijstaat dan moet je een driver voor je modem instaleren
offtopic:
en girotel kan ook over internet
en girotel kan ook over internet
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
jah denk het wel, ik zou het gewoon over internet doen...
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
https://www.p3.postbank.nl/GTOVerwijderd schreef op 09 November 2002 @ 20:12:
en wat moet je dan instellen bij girotel?
Als Girotel over Internet kan,kan het ook met ADSL.
Maar staat je Modem vermeld bij apparaatbeheer??...en als ie daar staat,probeer dan eens dat ding aan te spreken en kijk of ie reageert....gebruik je printers of andere randapparatuur die op je COM poorten zijn aangesloten??
Maar staat je Modem vermeld bij apparaatbeheer??...en als ie daar staat,probeer dan eens dat ding aan te spreken en kijk of ie reageert....gebruik je printers of andere randapparatuur die op je COM poorten zijn aangesloten??
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
Verwijderd
idd welke?SKiLLa-XP schreef op 09 november 2002 @ 17:29:
Nieuwste drivers ?
Bovendien welke type 56k van Robotics, intern heb je vaak ook nog verschillende types (wel en niet controllerless). Te weinig info. Wat doet de auto hardware herkenning als je hem er eerst weer uitknikkert...
Het is een 56k V.90 modem van US Robotics, hij vraagt om een MDM3CPCI.sy driver die niet op de set-up cd staat en niet op internet en niet op de driver cd-rom van de computer. Modem Tester vind ook geen modem. Hij staat nu ingesteld op COM2 en doet dus helemaal niks. Auto Hardware herkenning ziet een PCI simple communications controller. Daarna vraagt hij om de US Robotics 56k driver CD. Die stop ik er in en hij vind dus helemaal niks. Heeft iemand misschien dat bestand of een andere oplossing?
http://www.modem-drivers.com/drivers/15/15389.htmVerwijderd schreef op 10 november 2002 @ 11:35:
Het is een 56k V.90 modem van US Robotics, hij vraagt om een MDM3CPCI.sy driver die niet op de set-up cd staat en niet op internet en niet op de driver cd-rom van de computer.
die file is een 3com driver
[quote]
Modem Tester vind ook geen modem. Hij staat nu ingesteld op COM2 en doet dus helemaal niks. Auto Hardware herkenning ziet een PCI simple communications controller. Daarna vraagt hij om de US Robotics 56k driver CD. Die stop ik er in en hij vind dus helemaal niks. Heeft iemand misschien dat bestand of een andere oplossing?/quote]
verwijs je et wel naar de juiste map?
deze driver ook al gezien? (just in case)
als je drivers wilt voor je modem,moet je ff kijken op de chip op je modem(dat zwarte vierkantje)nummers ff opschrijven en bij Google moet je vast wel iets vinden
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
Pagina: 1