spel-idee

Pagina: 1
Acties:

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik had pas een spel idee, ik wil graag een paar meningen erover.

Okay, eht spal gaat over een zombie die na zoveel jaar is opgewerkt van de dood en op zoek gaat naar mensenvlees om een god te laten ontwekken die hem eeuwig kracht geeft en werled heerschappij. Hij ontwaakt in een mijn. De zombie heeft 9met behulp van rpg elementen) allerlei krachten. De zombie gaat op jacht naar mensenvlees. Je bent dan in de mijn op zoek naar mensen die je meot killen en opeten. Er is dan sprake van een fear factor (zelf bedacht :D), die aangeeft hoe angstig de miners zijn. Als ze heel nagstig zijn, dan letten ze goed op alles en kunnen ze wegrennen en alarm slaan. Dan komen er zombie jagers, die hunten je dan down. Je kan aan ze ontkomen door snel te zijn en sneaky te zijn :D. Als de miners helemaal niet bang zijn dan killen ze je als je een poging tot moord doet. Bij dit spel zou ik dan de doom 3 engine zettten, want die heeft van die goede licht effecten.

leuk toch :D :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38
Het is een erg leuk (en ook best origineel) idee, maar aan ideeën alleen heb je niks :P
Je moet trouwens wel een beetje aan je taal werken voordat je het idee opstuurt ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Nee lijkt me niks aan, maarja ik hou sowieso niet van zombies :P

• Phobos
  • Laatst online: 19-11-2025

Phobos

je bent een soepkip

lijkt me wel een stoer spel ;), nou patent erop laten zetten :P

Verwijderd

Je zou het nog wat kunnen uitwerken. Dat je zeg maar 2 versies hebt dat je een mijnwerker ben of een zombie............

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 17:22:
Je zou het nog wat kunnen uitwerken. Dat je zeg maar 2 versies hebt dat je een mijnwerker ben of een zombie............
AvP stijl zegmaar :)
dat doet t alijd goed, maar meestal heb je t probleem dat een van de twee (drie/vier/etc) dingen t leukst is om te spelen :/

maar t id klinkt goed :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-01 23:54

RUFFNECK

Poentje

Hehe leuk bedacht. Maar ben je niet pas een zombie na de dood? :P Hier wordt dus een zombie opgewekt.. ok. :) Uh... snel en sneaky zijn.. Van alle zombie films die ik gezien heb, lopen die dingen zowat 1 meter per minuut ofzow :P
En zoekt de zombie vlees voor hem of voor de god? :)

Maar verder leuk bedacht ;)

Verwijderd

waarschuw me als je hem uitbrengt :P

Verwijderd

Zombies zijn niet snel en sneaky :P :X

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

dit lijkt me ieg een leuk id --> ik heb ook nog wel een sfeer-id, dat je misschien kan usen :)

Ik zou nog een soort first-person creapy spel willen zien, eventueel met de doom3 engine ofzo, omdat die me wel geschikt lijkt :)
iets dat je wakker wordt (niet er origineel) en je niets meer herinnert en niet weet waarom je der ligt (ook al niet :D) en dat je wat in de rondte gaat lopen. Je ben ergens op de vloer wakkergeworden in een gebouw, je gaat naar buiten en dan zie je een grote deels verwoeste stad (post-apocalyptic setting please >:) ) Alles lijkt verlaten.
je loopt wat in de rondte en je wil een gebouw in, om te kijken of je iemand of iets kan vinden.
maarja, je weet dus still nix en net op t moment dat je een gebouw in wil hoor je iets in een steegje rechts (of links :P) van je en je rent daar natuurlijk heen en dan zie je enkel nog de schaduw van iemand (of iets >:)) die net de hoek om is, verderop.
Maarja, t verhaal dat weet ik neit, maar dat wil ik ook neit weten, want ik wil t spelen, niet maken :D
maar een soort kruising tussen fallout, planescape, resident evil en doomIII dus >:)
lijkt me heel vet :)
dus, iemand --> schrijf een koel verhaal en breng vervolgens een spel uit met zo'n sfeer (want daar gaat t me om :))
ik hoop dat de sfeer een bit duidelijk is :) dit is dus niet de opzet van een spel.

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 17:33:
Ghouls wel B) (misschien ken je ze: die multifuntionele beesten van WC3 van de Undead, houthakken én vechten :))
ik denk dat ie die beesten zo'n beetje in zijn hoofd heeft, die zijn iig ondood en ze zijn snel.

• corné
  • Laatst online: 14-11-2024
hehe je kan het idee naar een bedrijf opsturen. alleen zijn zombies stom :p

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd; zat zobies gezien in spellen.

En ik ben trouwens ook tegen donkere spellen, en in een mijn lijkt het me knap donker!

Verder goed idee! ;)

• Kouwe_Arie
  • Laatst online: 18-01 09:37
hehe leuk idee voor een doom 3 mod :P
:D

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
GTA3: Maar dat zou je vast niet kunnen draaien op jouw computertje :/

:Z ;)

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 17:33:
Je zou ook vampieren kunnen doen die zijn natuurlijk een stuk cooler, sneller en sneakey'er..
In in plaats van vlees ga je dan op zoek naar bloed. :)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• GTA3
  • Niet online
Okyah schreef op 09 november 2002 @ 17:35:
dit lijkt me ieg een leuk id --> ik heb ook nog wel een sfeer-id, dat je misschien kan usen :)

Ik zou nog een soort first-person creapy spel willen zien, eventueel met de doom3 engine ofzo, omdat die me wel geschikt lijkt :)
iets dat je wakker wordt (niet er origineel) en je niets meer herinnert en niet weet waarom je der ligt (ook al niet :D) en dat je wat in de rondte gaat lopen. Je ben ergens op de vloer wakkergeworden in een gebouw, je gaat naar buiten en dan zie je een grote deels verwoeste stad (post-apocalyptic setting please >:) ) Alles lijkt verlaten.
je loopt wat in de rondte en je wil een gebouw in, om te kijken of je iemand of iets kan vinden.
maarja, je weet dus still nix en net op t moment dat je een gebouw in wil hoor je iets in een steegje rechts (of links :P) van je en je rent daar natuurlijk heen en dan zie je enkel nog de schaduw van iemand (of iets >:)) die net de hoek om is, verderop.
Maarja, t verhaal dat weet ik neit, maar dat wil ik ook neit weten, want ik wil t spelen, niet maken :D
maar een soort kruising tussen fallout, planescape, resident evil en doomIII dus >:)
lijkt me heel vet :)
dus, iemand --> schrijf een koel verhaal en breng vervolgens een spel uit met zo'n sfeer (want daar gaat t me om :))
ik hoop dat de sfeer een bit duidelijk is :) dit is dus niet de opzet van een spel.
Resident evil: The movie :P
Shock3r schreef op 09 november 2002 @ 18:19:
GTA3: Maar dat zou je vast niet kunnen draaien op jouw computertje :/

:Z ;)
:X

Verwijderd

een ding klopt niet helemaal.
een zombie is meestal een log dom gast niet iemand die sneakt ofzo.

Verwijderd

Leuke verhalen. Die van Okyah heeft een stukje van Resident Evil the movie zitten :+ Maar leuk bedacht. Ik hou van Games die in het donker afspelen met zombies etc. die te doodeng zijn :9 ( echt een triller ) binnen & buiten. cker met een Doom 3 engine Pikdonker buiten en un beetje licht binnen, met keiharde muziek en een hele enge sfeer in 't spel :9 enge geluiden van voetstappen, je hoort mensen praten ( maar je weet totaal niet waar ze zijn ) , Zombie's geluiden etc. :9~ . Verder wil ik games zoals: Gta3, Doom3, FS2002 in 1 spel worden gemaakt, lijkt me VETcool :o Jaja met Doom3 engine. :O

Mazzle

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 12:48
Misschien kun je proberen een mod hierop gebaseerd te maken als Doom3 uit is :).

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
je kunt ook (omdat hier iedereen tegen zombies is) ipv een zombie een Ork (of hoe heten die dingen) gebruiken uit LOTR

die zijn wel snel en sneaky kun je ze maken :)

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

• GTA3
  • Niet online
Het is een hele speciale zombie, ik bedacht net dat het zoiets van the mummy kan zijn, soort mummy die beter word na elke kill :D

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 08:07

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Is wel cool idee idd. En dat je ondergronds kan gaan om dan vlakbij een miner uit de grond te komen om hem te consumeren >:)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

mummy zou ook kunnen, en dat de miners (archeologen kun je ze maken) hem hebben opgeggraven

Verwijderd

Erg tof concept (en erg origineel ook). Maar nou nog de uitwerking...

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Klikt echt goed! Heeft zeker potentie om goed te worden als het ook goed uitgewerkt wordt

• GTOfire
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

heh, het concept 'je bent een zombie die zoveel mogelijk mensen moet vermoorden om hun vlees te offeren/eten/whatever' is misschien niet het meest politiek correcte wat je kan verzinnen vandaag de dag :)
zelf heb ik er geen moeite mee hoor, alleen gaat het mij vooral om de gameplay, niet om het overall concept. wat voor manieren kun je gebruiken om als zombie een miner te verorberen, en op wat voor manieren vechten ze terug. Denk aan globale ideeën, sneaky vs bang of grootmoedig wat je in je post al zei. Maar ook aan wat meer details: zombie kan zn tanden gebruiken, hij kan slaan, schoppen. miner kan een pikhouweel in je hersenpan parkeren en wat minder hard slaan. Misschien heeft de miner afstandswapens?

Het concept van Resident Evil film zo van 'je word wakker en je bent meteen aan de beurt terwijl je niet weet wie je bent.' staat mij altijd wel aan. Ik wacht nog steeds tot er een keer een spel of film komt waar je nog helemaal niks van het verhaal weet of zow. Dat je als gamer meteen na installatie alleen de basic controls krijgt toegereikt, misschien nog options scherm, maar verder geen intro film die iets zegt, alleen wat je char zich kan herinneren, niks. Je word gewoon in de game gedumpt zonder enig idee waar het om gaat. Vervolgens zie je net iemand met geweld een steegje in gesleept worden. Je keuzes bepalen welke kant je kiest in het spel: help je het slachtoffer, help je de geweldplegers, ren je naar de politie agent die het net niet zag, ren je zo hard mogelijk weg?

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• BlackMage
  • Laatst online: 17:01
Mja idd wel leuk idee maar zou denk ik wat leuker zijn als je vampiers ipv. zombies doet. Vampiers kunnen nieuwe vampiers maken door mensen te bijten, mensen 'besturen' door ze aan te kijken enz. Bloed drinken krijg je health enz erbij, en natuurlijk kunnen veranderen in een vleermuis.

• GTA3
  • Niet online
GTOfire schreef op 10 November 2002 @ 14:47:
heh, het concept 'je bent een zombie die zoveel mogelijk mensen moet vermoorden om hun vlees te offeren/eten/whatever' is misschien niet het meest politiek correcte wat je kan verzinnen vandaag de dag :)
zelf heb ik er geen moeite mee hoor, alleen gaat het mij vooral om de gameplay, niet om het overall concept. wat voor manieren kun je gebruiken om als zombie een miner te verorberen, en op wat voor manieren vechten ze terug. Denk aan globale ideeën, sneaky vs bang of grootmoedig wat je in je post al zei. Maar ook aan wat meer details: zombie kan zn tanden gebruiken, hij kan slaan, schoppen. miner kan een pikhouweel in je hersenpan parkeren en wat minder hard slaan. Misschien heeft de miner afstandswapens?

Het concept van Resident Evil film zo van 'je word wakker en je bent meteen aan de beurt terwijl je niet weet wie je bent.' staat mij altijd wel aan. Ik wacht nog steeds tot er een keer een spel of film komt waar je nog helemaal niks van het verhaal weet of zow. Dat je als gamer meteen na installatie alleen de basic controls krijgt toegereikt, misschien nog options scherm, maar verder geen intro film die iets zegt, alleen wat je char zich kan herinneren, niks. Je word gewoon in de game gedumpt zonder enig idee waar het om gaat. Vervolgens zie je net iemand met geweld een steegje in gesleept worden. Je keuzes bepalen welke kant je kiest in het spel: help je het slachtoffer, help je de geweldplegers, ren je naar de politie agent die het net niet zag, ren je zo hard mogelijk weg?
Ik begrijp wat je bedoelt, dat het niet zo slim is vanwege het zinlose geweld in eht spel, maar daarommoet er meer verhaal in dan geweld. Ik dacht meer aan dat het een mummy zou kunnen zijn met rpg elementen erin, dus hoe verder je komt, hoe meer exp en die xp kan je dan in skills investeren.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

GTA3 schreef op 09 november 2002 @ 19:15:
[...]

Resident evil: The movie :P

:X
Dextro-N Leuke verhalen. Die van Okyah heeft een stukje van Resident Evil the movie zitten
Ja, ik zei al dat t niet bijster origineel was, t lijkt idd wel wat op t end van RE1 (film dus) maar dat end was ook erg koel :)
nee, maar met dit id loop ik al langer rond, hoor :)
nja, zo'n sfeer dan.
[off-topic]
In de 2e ofzo moesten we voor Godsdienst/Levensbeschouwing een toekomst-verhaal schrijven, maar dus niet echt harcore SF ofzo :P maar over hoe men tegen godsdienst, t verleden, t heden en de toekomst aan zou kijken :)
en toen heb ik dus zo'n soort setting gebruikt, want toen zocht ik al naar zo'n spel :)
T was btw beswel een koel verhaal, kheb er ook een aardig cijfer voor gekregen, maar die leraar wilde daarna wel een persoonlijk gesprek met me, waarin hij me allemaal vage vragen stelde, hij was niet overtuigd van t feit dat ik gezond van geest was ofzo :D
maarja, dat was dus omdat t verhaal erg slecht eindigde (niet slecht, als in slecht geschreven, maar de hoofdpersoon ging nogal onverwacht dood :D en hij was daar hevig door geschokt en een bit in de war 8)7 (hij was een bit overgevoelig, hoor, volgens mij :)))
maarja, na dat gesprek werd t em geloof ik wel duidelijk dat ik niet gek was en dat dat end een reden had :)
maar toch heeft hij me gevraagd t eind te veranderen, omdat ie t anders "niet met een gerust hart kon beoordelen" :D
maarja, dat heb ik ook wel gedaan, hoor :)
hij ging nog steeds dood, maar ik heb t een bit veranderd, er wat aan toegevoegd, om te laten merken dat t beste was :)
[/off-topic]

maar nu begint t pas mogeljk te worden echt iets met zo'n geweldige sfeer als dat ik wil te maken :)

RE en Silent Hill enzo zijn al redelijk geslaagd in sfeer neerzetten enzo, maar er moet een grotere vrijheid aan verbonden zijn en een post-apocalyptische wereld vind ik een betere setting, plus je nix meer kunnen herinneren is ook erg leuk (in een spel) :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• GTA3
  • Niet online
Okyah schreef op 10 november 2002 @ 15:28:
[...]

[...]

Ja, ik zei al dat t niet bijster origineel was, t lijkt idd wel wat op t end van RE1 (film dus) maar dat end was ook erg koel :)
nee, maar met dit id loop ik al langer rond, hoor :)
nja, zo'n sfeer dan.
[off-topic]
In de 2e ofzo moesten we voor Godsdienst/Levensbeschouwing een toekomst-verhaal schrijven, maar dus niet echt harcore SF ofzo :P maar over hoe men tegen godsdienst, t verleden, t heden en de toekomst aan zou kijken :)
en toen heb ik dus zo'n soort setting gebruikt, want toen zocht ik al naar zo'n spel :)
T was btw beswel een koel verhaal, kheb er ook een aardig cijfer voor gekregen, maar die leraar wilde daarna wel een persoonlijk gesprek met me, waarin hij me allemaal vage vragen stelde, hij was niet overtuigd van t feit dat ik gezond van geest was ofzo :D
maarja, dat was dus omdat t verhaal erg slecht eindigde (niet slecht, als in slecht geschreven, maar de hoofdpersoon ging nogal onverwacht dood :D en hij was daar hevig door geschokt en een bit in de war 8)7 (hij was een bit overgevoelig, hoor, volgens mij :)))
maarja, na dat gesprek werd t em geloof ik wel duidelijk dat ik niet gek was en dat dat end een reden had :)
maar toch heeft hij me gevraagd t eind te veranderen, omdat ie t anders "niet met een gerust hart kon beoordelen" :D
maarja, dat heb ik ook wel gedaan, hoor :)
hij ging nog steeds dood, maar ik heb t een bit veranderd, er wat aan toegevoegd, om te laten merken dat t beste was :)
[/off-topic]

maar nu begint t pas mogeljk te worden echt iets met zo'n geweldige sfeer als dat ik wil te maken :)

RE en Silent Hill enzo zijn al redelijk geslaagd in sfeer neerzetten enzo, maar er moet een grotere vrijheid aan verbonden zijn en een post-apocalyptische wereld vind ik een betere setting, plus je nix meer kunnen herinneren is ook erg leuk (in een spel) :)
Jah, ik denk alleen dat de speler aan het begin een soort aanwijzingen krijgt, en bijvoorbeeld een boek vind met erin informatie. Zo krijg je steeds puzzelstukjes. Een post acolyptische werled is ook wel goed, maar wat als we het nou maken: De wereld is boven de grond onleefbaar en men leeft nu onder de grond. Men heeft mijnen gebouwd. Ik wil graag het ondergronds, want het is lekker donker en een goede creepy sfeer :)

Verwijderd

hoe wil je dat gaan maken?>

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

heh, denk niet dat dat in de planning ligt :)

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

mod voor Deus Ex misschien, heeft RPG elementen, heeft 'kan ik em nou wel of niet zien' elementen. Okay, t word een total conversion en niet zomaar een mod, maar de DX-UT engine is goed genoeg. Is maar een voorbeeld, zijn vele andere opties natuurlijk. Je moet alleen wel een team hebben om het allemaal te doen :)

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:47

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vind het een beetje te gewelddadig... moet je als zombie onschuldige miners neerhakken en opvreten...nou nee. :r :r

Als je nou als miner die zombies moet neerhakken ok, maar dan is het weer niet origineel...

Dit dus.

• GTA3
  • Niet online
GTOfire schreef op 11 november 2002 @ 21:43:
mod voor Deus Ex misschien, heeft RPG elementen, heeft 'kan ik em nou wel of niet zien' elementen. Okay, t word een total conversion en niet zomaar een mod, maar de DX-UT engine is goed genoeg. Is maar een voorbeeld, zijn vele andere opties natuurlijk. Je moet alleen wel een team hebben om het allemaal te doen :)
we dachten meer aan de doom3 engine vanwege de goede lichtefecten

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:03

steveman

Comfortabel ten onder

Phobos schreef op 09 November 2002 @ 17:21:
lijkt me wel een stoer spel ;), nou patent erop laten zetten :P
het mooie van auteursrecht is dat je er niets voor hoeft te doen. (en dat je ze nog houdt tot 70 jaar na je dood :) )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

The Zombie Returns... LoL :D.
Leuke naam voor je game misschien? Op zich een leuk idee...

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 07:24
Best leuk bedacht, maar....

• Zombies zijn over het algemeen sloooooooooooommmmm..... niks geen snel/sneaky stuff :? (MHO)
• Je bent dus de bad guy? Is het niet wat saai, aangezien zombies over het algemeen geen wapens gebruiken?

Toch wel grappig :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
wel een goed id, maar ik zou dan iets minder rpg elementen er in doen, en iets meer fps. dus dat je bijvoorbeeld geen zombie maar een vampier ben, en dat je op het bloed wat je krijgt een tijdje kan vliegen enzo :)
of dat je tegen het plafond kan lopen (om zo vampierhunters te ontwijken)
offtopic:
wacko je hebt een 1337 icon mag ik die jatten? :+

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• cky
  • Laatst online: 24-12-2025

cky

ik wil ook weer een creepy game, wel dus ongeveer wat jij beschrijft ( lijkt me wel spannend met die hunters, maar heb leiver iets waar je als mens bent, vind ik wat enger, vind doom III al best eng, 1ste level schrok me kapot, als je dat donkere steegje inkijkt en in 1 keer zon grom hoort.

offtopic, dahm ik heb trauma's aan je icon funky, was er bijna overheen maarjah

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

cky, denk Alien vs Predator 2, kun je alle drie de kanten van hetzelfde verhaal spelen en zo kiezen of je creepy of creeped out speelt.
Of denk Half-Life, HL: Opposing Force en HL: Blueshift, zelfde verhaal, maar dan minder creepy. Zit nog steeds te wachten op Half-Life: 'I spawned from Zen to earth as an alien because of a freak science accident and all I got was this lousy crowbar'

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:28
Hoop onzin posts verwijderd.

Led: Houdt je onzin replies alsjeblieft voor je. Als ik nog zo'n soort reply zie van jou volgen er andere maatergelen.

There is no magic.

• RenOfHeavens
  • Laatst online: 06-11-2003

RenOfHeavens

i want my share!!!

Het idee is net zo goed als je spelling.

the four wude:DAN;judge with a clear mind.GON;practice without neglect.JIE;don't show or use moves thoughtlessly.YI;don't hesitate to do the right thing

Pagina: 1