Toon posts:

[xp] sluit niet af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik heb de search gebruikt, maar xp en niet waren te kort volgens de search.

Ik heb een Celeron 466 en als ik XP afsluit, krijg ik het venster "U kunt de PC nu uitzetten". Zelfs na een format. Hoe los ik dit op???

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 17:05:
He, ik heb de search gebruikt, maar xp en niet waren te kort volgens de search.

Ik heb een Celeron 466 en als ik XP afsluit, krijg ik het venster "U kunt de PC nu uitzetten". Zelfs na een format. Hoe los ik dit op???
kijk even naar je power management

Last.fm
Films!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Door je ACPI drivers te upgraden (de beruchte ACPI powerbutton) Kijk hiervoor bij de fabrikant van je moederbord. Daar hebben ze vastwel wat chipset drivers die het doen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• RUFFNECK
  • Laatst online: 31-08 10:35

RUFFNECK

Poentje

Zoek es in de search in WOS naar XP afsluit reboot, vind je zat topics die precies jou probleem behandelen. Ik weet het, want ik had zelfde info weekje geleden ook nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
RUFFNECK schreef op 09 november 2002 @ 17:09:
Zoek es in de search in WOS naar XP afsluit reboot, vind je zat topics die precies jou probleem behandelen. Ik weet het, want ik had zelfde info weekje geleden ook nodig :)
Maar hij reboot niet :|

• RUFFNECK
  • Laatst online: 31-08 10:35

RUFFNECK

Poentje

Uh wat bedoel je? Ik gaf reboot gewoon als zoekwoord omdat je ook topics vind met het "u kunt uw pc nu afsluiten" screen ipv een automatische shutdown [dat was jou probleem toch? :? ] :)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

ik heb dat ook ondervonden met een PII en een PIII,beide geven het scherm...Het is nu veilig om de PC uit te zetten.

De PII heeft een MS 6163 va Mobo met via chipset...en ik krijg met geen mogelijkheid dat ding op Auto off en ik heb alles gecheckt in BIOS en ik ben bezig om daar mee te leren leven,maar ik ben dus ook wel benieuwd waar het aan ligt.

En ik heb toen ook indertijd gezocht naar topics en/of reply's maar niks dus.

Al heb ik wel het vermoeden dat het ligt aan de Mobo's in combo met win XP

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Sv3n
  • Laatst online: 22:21
[rml][ Win2K] PC gaat niet automagisch uit bij afsluiten[/rml] kijk daar eens et gaat om 2000 maar ik denk dat je er wel wat aan hebt.

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
Arno schreef op 09 november 2002 @ 19:14:
ik heb dat ook ondervonden met een PII en een PIII,beide geven het scherm...Het is nu veilig om de PC uit te zetten.

De PII heeft een MS 6163 va Mobo met via chipset...en ik krijg met geen mogelijkheid dat ding op Auto off en ik heb alles gecheckt in BIOS en ik ben bezig om daar mee te leren leven,maar ik ben dus ook wel benieuwd waar het aan ligt.

En ik heb toen ook indertijd gezocht naar topics en/of reply's maar niks dus.

Al heb ik wel het vermoeden dat het ligt aan de Mobo's in combo met win XP
IDD, het is een PII en er zit een VIA chipset op... Ik heb hier de link gevonden en inderdaad, het helpt:
http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.php#powerdown
Bedankt!

Verwijderd

ik had windows met ACPI geinstalleerd, tot ik erachter kwam dat mijn 2 nic's, 1 Geforce2 en mijn SBLive op IRQ 11 zaten. Toen ACPI eruitgeknikkerd en overgegaan op APM om erachter te komen dat XP niet meer automatisch de pc uitzet, ook niet met bovenstaande tips. Nu ben ik dus weer terug bij ACPI ... *zucht*

Verwijderd

Als je moederbord ACPI ondersteund en hij installeerd het niet moet je tijdens het begin van de installatie op F5 drukken en aangeven dat je een Unicore ACPI installatie wilt doen!!!
Pagina: 1