5.1 Geluidskwaliteit ALC650

Pagina: 1
Acties:

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 20:11
Ik ben bezig met een nieuwe PC aan het samenstellen.
Nu kijk ik af en toe een DVD op die PC en ik wil dan ook 5.1 geluid aanschaffen.

Nu zit er standaard op het moederbord wat ik het uitgezocht een ALC650 chip van Realtek.
Nu vroeg ik me af er hoorbaar, bij DVD's veel verschil is met die Realtek chip, vergeleken met de Creative Soundblaster Audigy 1394.

Als speakers gebruik ik de Creative Inspire 5300

Verwijderd

De ALC650 is een regelrechte klotechip, geluid klinkt veel minder vol dan het geluid van een Audigy of Live.
Geef dus iets meer geld uit voor een Live! 5.1 of Audigy(of evt. een moederbord met een C-Media 8738 6 channel chipset)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

De ALC650 is een regelrechte klotechip, geluid klinkt veel minder vol dan het geluid van een Audigy of Live.
En dan
:X

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 09 November 2002 @ 22:41:
[...]

En dan
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

[...]

:X
Sja, dan maakt het op zich niet veel meer uit, heb beide alleen getest op een Logitech Z-560 :9~

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 20:11
Maar in princiepe....
bij gebruik van een Creative Inspire 5300 set, volstaat die Realtek Chip wel? Of is het toch aan te raden om een Audigy te nemen?

Verwijderd

De Inspire 5300 is nou niet bepaald iets om trots op te zijn, maar toch zou ik je echt aanraden om een Audigy of Live! 5.1 te nemen vanwege de veel lagere cpu-usage en betere geluidskwaliteit

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

De audigy is vooral veel beter met EAX enzo, dus met games heb je er voordeel bij. Met DVD's en gewoon gebruik boeit het hogere CPU gebruik natuurlijk ook helemaal geen moer (tencij je een << 500 Mhz proc hebt ofzo). :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 08:12

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Ik heb zelf een barebone met een Realtek ALC650 chip erop. Voor mijn toepassing voldoet deze uitstekend. Zeker na het gebruik van de nieuwe driver pack (A3.35). Op mijn andere systeem heb ik een Live!, en die klinkt wat betreft MIDI wel een stuk beter. Conclusie is dat de ALC650 zeker niet slecht is en je bespaart weer wat geld (40 EURO voor een Live!) en je kunt er zeker mee uit de voeten.

<edit>
Er zit trouwens ook EAX ingebakken in de laatste driver !!
</edit>

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Ja met midi is het natuurlijk een heel ander verhaal. Maar de meeste mensen zullen dat niet meer gebruiken.
Met games zal een Audigy ongetwijfeld het veel beter doen, dus dat zou zeker een overweging kunnen zijn. Verder hebben sommige chipsets vaak last van kraken enzo, maar dat is meestal wel op te lossen.
Voor gewoon mp3's af spelen zal er echt geen verschil zijn.
Pagina: 1