Toon posts:

Computer Kapot (auto-restart)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

OK, mijn computer is kapot... is ie wel vaker maar nu is ie echt dood..

Gisteravond zat ik op MSN toen ik Outlook Express wou opstarten, ik klikte het icoontje aan, en bam.. alles vast.
Ik dus restart... hij kwam voorbij het boot screen, bij het schermpie waar je dat raster ziet... en daarna bam, restart. Hij kwam dus niet bij het windows laad scherm :(

Ik heb toen dmv een opstartdiskette mijn C schijf gewist (ik heb 2 partities) en toen geprobeert Windows XP opnieuw te installeren. Aan het einde van de installatie liep hij vast.
Opnieuw geprobeerd. Opnieuw installatie vastgelopen.

Vanmorgen heb ik het weer geprobeerd. Gelukt. Vanmiddag zat ik simpel te internetten. Systeem loopt vast. Herstart, en hetzelfde probleem heb ik nu weer.

Temperatuur van mijn proc zit netjes op 47 graden. zie onderaan voor system specs.

Ik heb geprobeerd om de harde schijf van dit 2de systeem waar ik nu op zit eraan te hangen. Een Maxtor 740DX-6L 20 gig harde schijf. Toen ik hem eraan hing, gaf XP een blauw scherm.

Iemand een id wat het probleem is ?

Verwijderd

Memory?

Verwijderd

inderdaad heb je meerdere geheugenbankjes erin zitten?
Probeer er eens met eentje te werken kijken of je dan de probs houdt, enne als je in windows komt moet je proberen je geheugen te testen met memtest86, als je veel fouten krijgt is er iets mis met je geheugen of geheugen bank. Daar vind ik ik het overigens erg naar rieken.

Verwijderd

Topicstarter
2x 256 MB DDR geheugen.
Gekocht vorig jaar bij Mycom. Ik heb onderhand alle niet nodige hardware eruit gehaalt... reanimatie mislukt.
Ik zal het nu eens met 1 geheugenreep proberen.

[edit]
Geen succes.

Denken jullie dat het veel uitmaakt als ik de HELE harde schijf wis ?? (dat betekent dat ik dan ALLE info kwijt ben, muziek, films, alles :S)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Draai eens een tooltje om je geheugen te testen, http://www.simmtester.com...es/docmemory/DocMem20.exe

Juist

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 20:18:
2x 256 MB DDR geheugen.
Gekocht vorig jaar bij Mycom. Ik heb onderhand alle niet nodige hardware eruit gehaalt... reanimatie mislukt.
Ik zal het nu eens met 1 geheugenreep proberen.

[edit]
Geen succes.

Denken jullie dat het veel uitmaakt als ik de HELE harde schijf wis ?? (dat betekent dat ik dan ALLE info kwijt ben, muziek, films, alles :S)
neu, 1 partitie moet genoeg zijn.
Je geheugen is waarschijnlijk brak idd. Test het met dat progje hierboven, of met memtest86

Verwijderd

Topicstarter
OK.. dat betekent dus een schadepost van 200 euro :(
Ik doe nu dat DocMemory draaien.. net begonnen, ik hoop dat alles pass is.. ik vraag me af welke andere opties ik allemaal overhoud...

[edit]
Ondertussen 1 keer pass bij de Burn In test...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer iig. voor de zekerheid de Extended test van Memtest86, laat deze 2x draaien ofzo, dan weet je zeker dat het niet aan je geheugen ligt.

Daarna zou ik gaan kijken naar je voltages, het kan zijn dat je voeding brakjes doet, controleer even of de voltages dus niet te veel afwijken. (+5, +12, -12, +3.3 etc) Hierdoor kunnen namenlijk ook stabiliteits problemen onstaan. (en je kan dan ook last krijgen van reboots)

Verwijderd

Topicstarter
OK tweakers, ik ben weer terug op mijn bak... gisteravond windows erop gekregen na alle partities verwijdert te hebben.
Niet zonder problemen, wou net Partition Magic opstarten, loopt ie helemaal vast, na een reboot gelukkig een doorstart, maar ik krijg nu ineens allemaal beschadigde bestanden te zien... is mijn harde schijf toch aan het doodgaan ?? ik heb em nu een goede 1,5 jaar, intensief gebruik...
Pagina: 1