Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobiele koelkast GSM om pc aan te zetten

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 15:33

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een oude motorola telefoon (telfort prepaid)... de batterij is min of meer kaduuk en hij schijnt niet aan te gaan als lader in stopkontakt zit ...

Ik zou het aardig vinden om het geval te gebruiken om via belsignaal de PC aan te kunnen zetten, heeft iemand ideeen voor de implementatie???

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

er was laatst iemand die zn pc speaker had vervangen voor een ledje.. Dus je kan waarschijnlijk je 2 telefoon speaker draadjes op de een of andere manier aan je power pinnetjes hangen :? lijkt me dat het zoiets zal worden

of een schakelaar die op geluid reageert kan ook nog natuurlijk :P

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

:? en wat had dat met een koelkast te maken, en als ie echt kapot is, dan werkt ie toch ook niet meer voor dat soort dingen? :? :? duidelijkheid?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 16:57:
er was laatst iemand die zn pc speaker had vervangen voor een ledje.. Dus je kan waarschijnlijk je 2 telefoon speaker draadjes op de een of andere manier aan je power pinnetjes hangen :? lijkt me dat het zoiets zal worden

of een schakelaar die op geluid reageert kan ook nog natuurlijk :P
precies moet je wel na 1 keer over laten gaan ophangen :+

is heel simpel te maken volgens mij.

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 17:00:
[...]

precies moet je wel na 1 keer over laten gaan ophangen :+

is heel simpel te maken volgens mij.
dit moet kunnen moet je alleen je telefooon zo instellen dat ie maar een keer overgaat. ergens in je telefoon optie moet dat toch wel staan
met een nokia zou het moeten kunnen
en als het met een nokia kan kan het vaak ook met andere merken

yep it's me

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:24
Wat is 't nut als je je PC met je Telefoon aanzet als je er toch niet achterzit? :)

Maar jah, tis jouw feestje :)

Verwijderd

Flappie schreef op 09 november 2002 @ 17:06:
Wat is 't nut als je je PC met je Telefoon aanzet als je er toch niet achterzit? :)

Maar jah, tis jouw feestje :)
dan rij je van je werk naar huis en bel je alvast zodat je computer aanstaat als je thuis bent :)

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
idd en met koelkast bedoelde ik de omvang van het ding... maar het wordt waarschijlijk gewoon openslopen en kijken... is gewoon pre-paid... vervalt dat nummer trouwens niet???

wellicht wordt het dus ook de batterij eruit halen en gewoon de trafo aan de telefoon bevestigen.. ff kijken of voltage overeenkomt en de traf genoeg amps levert maar laatste lijkt me wel of weet iemand een algemene regel daar voor bij telefoons???

Cogito Ergo Credo

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34

Alaksandus

Vae puto deus fio

Nummer vervalt als je binnen 1 jaar je beltegoed niet opwardeerd

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Correctie: tegenwoordig een halfjaar
Correctie: Minimaal 20 euro ipv 25 gulden
Correctie: Dit gaat een duur grapje worden!

Verwijderd

kan je niet beter je huistelefoon erop aansluiten?

Verwijderd

JANTJE:pap mag ik 20 euro lenen?? PA: waarvoor? JANTJE:ik kan niet meer computeren mn beltegoed is verlopen :)

Verwijderd

Maar hoe doe je het dan als mensen je gaan bellen op jouw nummer dan wordt elke
keer de pc aangezet ????????????

Verwijderd

Coronaextra schreef op 09 November 2002 @ 17:16:
Nummer vervalt als je binnen 1 jaar je beltegoed niet opwardeerd
Door die verrekte geldwolven :( vervalt je beltegoed al na een half jaar na opwaarderen...

Behalve bij BEN daar vervalt je beltegoed een half jaar na je laatste gesprek... ;)

Tis maar dat je het even weet :)

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
ding doet het idd niet meer (denk dat nummer idd vervallen is), maar huistelefoon is te kostbaar, m'n superluxe Asus mobo heeft geen WOL (hoewel er wel allerlei andere fratsen op zitten als wake on USB) dus nu maar via server, heb ik al een schakeling voor, nu nog uittesten...

iig bedankt voor jullie ideeen...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

is wel makkelijk voor me server bedenk ik me nu om remote reset te doen :P :D

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-10 22:56

Blaz0r

:)

Tis wel een lache id tje hehe alleen nu moet je het nog uitvoeren, ik weet niet of je powerswitch lijntje van je mobo geluidssignalen wel zo leuk vind bijvoorbeeld, of ga je het signaal eerst omzetten naar een losse puls? :S

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Volgens mij kan je het je zelf wel makkelijker maken door zo'n GSM-flasher te kopen. Dat is zo'n lampie dat gaat knipperen als je GSM overgaat, en je geluid staat uit (je hebt ook van die flashig antennes).
Dan haal je daar het LEDje uit, en zet een opto-coupler er voor in de plaats.
Daarmee kan je elk elektronische schakeling aansturen die je wil. (bv een relais).

Als je telefoon dan rinkelt dan gaat dat lampie flashen en je PC schakelt zich zelf aan.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

ik denk dat ik gewoon een optocoupler aan de speaker van me beltoon van me mobiel hang en die dan doorverbind aan me reset switch

bij de optocoupler doe ik dan een elcotje zodat hij er een deeltje van de golfspanning van de beltoon afgevlakt wordt

op die manier zou olgens mij goed moeten werken misschien nog een weerstand voor me optocoupler en klaar

• shure-fan
  • Laatst online: 29-11 21:22
en dan je telefoon in je pc monteren, even voeding openhalen en de 2 draden van de 220 doorverbinden naar de gmslader. Blijft je gms ook aan (tenzij je de pc uit het stopcontact haalt)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 23:32
Ik zit net te bedenken dat het ultra-vet zou zijn om je pc aan te zetten met je koelkast!

Damn -> koelkast open, PC aan :)

Alleen niet zo handig als je net ff wat te drinken wil pakken terwijl de PC aan staat.. 8)

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 09 november 2002 @ 20:29:
Volgens mij kan je het je zelf wel makkelijker maken door zo'n GSM-flasher te kopen. Dat is zo'n lampie dat gaat knipperen als je GSM overgaat, en je geluid staat uit (je hebt ook van die flashig antennes).
Dan haal je daar het LEDje uit, en zet een opto-coupler er voor in de plaats.
Daarmee kan je elk elektronische schakeling aansturen die je wil. (bv een relais).

Als je telefoon dan rinkelt dan gaat dat lampie flashen en je PC schakelt zich zelf aan.
Lijkt me juist niet handig aangezien je telefoon elk uur ofzo netwerk gaat zoeken of ff een pakketje zent om te kijken of hij nog leeft (mijne iig)

Verwijderd

Lijkt me wel wat...

maar dan moet ie als ik bel ook automatisch mijn windows wachtwoord intypen en verbinding met het internet maken :D

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Leuk idee, maar waarom laat je je computer gewoon niet altijd aan staan? Dat is toch veel handiger? }:O tje moet toch ook blijven draaien :P

Verwijderd

puhhhhhhhhhhh jij hebt echt teveel vrije tijd.... :Z

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 13:25
haha ja vet idee :D maar ik snap het ff niet... hoe moet dat nou? als jij naar je pre paid belt gaat je pc aan of als jij naar ''?'' via je pre paid beld dat dan je pc aan gaat? leg uit plz

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Verwijderd

Ik snap het ook nog niet helemaal nee...
Pagina: 1