Teken tutorials

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:16
Hallo, ik ben opzoek naar wat online tutorials om te "leren" tekenen.
Ik wil wel eens wat anders dan fotoshop en effecten enz.. ik zou graag gewoon met potlood wat beter kunnen tekenen. Als ik zelf wat op papier ga kloten is het altijd plat. :/ ik krijg er nooit mooi diepte in, nouja ik kan wel een huisje of een straat in perspectief tekenen, maar daar blijft het meestal wel bij.
Ik ben dus op zoek naar wat websites met tutorials [ Voor beginners! ] waar wat technieken worden uitgelegd en welk materiaal je het beste kunt gebruiken etc.
Met de search ben ik niet ver gekomen.. met google is het ook lastig om het juiste te vinden.

Zoiets vind ik erg gaaf: http://www.ice.org/tutorials.php?tutorial=9 maar dit is nog wat te ver weg voor mij... Maar technische dingen, robots enz. vind ik het meest interessant om te tekenen :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:04

Pelle

🚴‍♂️

[search=teken tutorial]
[google=drawing tutorial]
Tekencursussen op internet

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Hmm, omdat Xtuv zo'n net mailtje stuurde gooi ik 'm weer even open; alleen zinnige tips en reacties plaatsen graag. Tekenen is lastig aan te leren aan te leren namelijk; je kunt het of je kunt het niet.

• Xtuv
Pelle schreef op 09 November 2002 @ 17:12:
Hmm, omdat Xtuv zo'n net mailtje stuurde gooi ik 'm weer even open; alleen zinnige tips en reacties plaatsen graag. Tekenen is lastig aan te leren aan te leren namelijk; je kunt het of je kunt het niet.
Danku! _/-\o_

Ik weet het... mooi tekenen kun je niet leren, maar ik hoop me op deze manier wel wat technieken eigen te kunnen maken.

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
http://members.lycos.nl/Forster/zelftekenen.html
let niet op de ondewerpen (of misschien juist wel :) ) maar op de technieken om te tekenen.

Welk materiaal om te tekenen: Maakt niet uit, zoek iets uit wat je lekker vindt.
Met potlood, 2B, of HB, met balpen, met kroontjes pen, met viltstift, met houtskool, het maakt niet zoveel uit om te leren tekenen.
Ook het papier maakt niet zoveel uit. kan echt van alles zijn.

Bedenk dat je pas aan materiaal moet gaan denken als je een beetje kunt tekenen, dan maakt de presentatie uit, maar bij het oefenen dus niet.

Probeer ook overal waar je de mogelijkheid hebt, te tekenen, dus ook in de bus, of op visite.

Verder zijn er ook bij tweedehands winkels wel oefenboeken, waarin goed uitgelegd wordt hoe je je bepaalde technieken eigen maakt.

En talent is wel handig, maar als je veel oefent, kom je er volgens mij ook.

• Xtuv
Bedankt voor de tips :)

Maareh..

Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/Forster/drawpika.jpg
zover kan ik zelf ook wel komen hoor :D

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 17:21

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Misschien staan er hier wel goeie tips voor je....site draait vooral om fantasy tekenen enzo maar er staan ook algemene onderwerpen. Er is ook een soort maillijst waar je vragen kunt stellen.

Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk - Blubhub - IOS app om je aquarium bij te houden

Verwijderd

je kunt het of je kunt het niet.
dat is dus echt niet waar. ik heb helemaal geen talent voor wat dan ook voor creatiefs, maar ik heb de afgelopen 3 maanden toch wel aardig leren tekenen al zeg ik het zelf :) (hoogmoed, wie , ik? )

kijk eens op www.fineart.sk naar Loomis boeken, dat zijn boeken voor realistisch teken, en daar kan je echt veel van leren en gewoon GOED leren tekenen, als je maar veel oefent.
talent en aanleg kan wel belangrijk zijn, maar goed leren tekenen kan iedereen (schijnt het).

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 18:27:
dat is dus echt niet waar. ik heb helemaal geen talent voor wat dan ook voor creatiefs, maar ik heb de afgelopen 3 maanden toch wel aardig leren tekenen al zeg ik het zelf :) (hoogmoed, wie , ik? )
Dan kon je het wel, maar dan wist je niet dat je het kon ;)

• XangadiX
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

natuurlijk nooit een kans voorbij laten gaan om een eigen site te spammen :)

http://www.xangadix.net/index2.php?id=01206

Stoer; Marduq

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27
hier staan ook wat tutorials... ik denk dat je daar wel wat mee kunt:

http://www.howtodrawmanga.com/tutorial/tutorial.html

Verwijderd

http://www.polykarbon.com/ <=Volg deze tutorials en dan kom je al een heel eind geloof me.Probeer het eens , dit klinkt spammerig maar het zijn echt handige tuts

• Xtuv
Marble schreef op 09 november 2002 @ 21:05:
hier staan ook wat tutorials... ik denk dat je daar wel wat mee kunt:

http://www.howtodrawmanga.com/tutorial/tutorial.html
Tsja die had ik ook al gevonden maar aan manga heb ik niet zoveel...
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 22:08:
http://www.polykarbon.com/ <=Volg deze tutorials en dan kom je al een heel eind geloof me.Probeer het eens , dit klinkt spammerig maar het zijn echt handige tuts
Dit lijkt er al meer op! :) ik ga het eens doornemen, dat geld ook voor de andere genoemde sites, bedankt voor de reacties :)

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou zeggen: Kijk even in de bibliotheek of in de boekhandel. Er bestaan namelijk hele mooie boeken over tekentechnieken, en je hebt de "Hoe teken ik..."-serie, kun je ook ongelofelijk veel uit leren. 't Is misschien niet een echte 'Tweakers-reactie' ;), maar je kan er wel een hoop van leren!

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Xtuv
Gullie007 schreef op 09 november 2002 @ 23:07:
Ik zou zeggen: Kijk even in de bibliotheek of in de boekhandel. Er bestaan namelijk hele mooie boeken over tekentechnieken, en je hebt de "Hoe teken ik..."-serie, kun je ook ongelofelijk veel uit leren. 't Is misschien niet een echte 'Tweakers-reactie' ;), maar je kan er wel een hoop van leren!
Ga ik maar eens doen als ik weer langs de bibliotheek moet... :P ('t is dat ik nog een boek heb wat over een tijdje terug moet ;))

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Pelle schreef op 09 november 2002 @ 17:12:
ben ik het niet helemaal mee eens. ik ken toevallig iemand die alleen een beetje goed was met comic-dingetjes maken volgens een vast stramien. die persoon heeft zichzelf helemaal gestort op het maken van manga-tekeningen. needless to say, dat duurde een half jaar met intensief tekenen, en een stuk of 400 euro aan boeken van neon genesis evangelion, alsmede "comic book"-anatomie, een recente aanschaf van een wacom formaat A4 extended, en een beetje talent en een hoop doorzettingsvermogen.

ik denk zo dat 't bij 'niet kunnen' vooral heel erg neerkomt op 'het in je vingers krijgen' terwijl de mensen die het 'wel kunnen' minder moeite moeten doen.

maar dat geldt dus voor anime - het maken van personen volgens een bepaalde structuur. oh ja, zo'n houten poppetje dat je in de vorm kan zetten werkt misschien ook. begin eenvoudig, verwacht niet te veel in het begin en zet vooral door.

teveel zooi, te weinig tijd

• Xtuv
Eigenlijk gaat het merendeel van de geplaatste tutorials over het tekenen van personen/beesten... Dingen als auto's, vliegtuigen, ruimteschepen vind ik eigenlijk veel leuker om te tekenen, mischien komt dat omdat ik niet goed ben in mensen tekenen... ;) dus dat ga ik maar eens oefenen en van de geposte sites kan ik daarover zeker veel leren. Maar "objecten" enz. zijn ook welkom.
Dingen natekenen kan ik wel, ook qua perspectief, maar bijvoorbeeld als je een auto tekent, waar begin je mee? ik zou graag leren hoe je van verschillende standpunten je een b.v. een auto mooi kloppend in beeld kan krijgen.

Verwijderd

perspectief?? ok, komt'ie:

dit is in het begin wel lastig als je nog nooit over perspectief, 1, 2, en 3 punts perspectieven hebt gehoord, maar na een tijdje wil je niet meer zonder :) de bedoeling is dat je een horizon tekent, en dat alle parralelle (spelfout?) lijnen naar 1 punt op die horizon gaan, waardoor je zegmaar een soort diepte effect krijgt. De manier van construeren die hier word uitgelegd word ook bij studies als Industrieel Ontwerpen gebruikt. De maker van de tutorial, Scott Robertson is een tekenleraar bij een kunstacademie voor IO-tekenen.
maar het is wel veel werk om een beetje auto in perspectief te tekenen. Als je echt een auto wilt tekenen is het aan te raden om eerst een paar kleine schetsen maakt en daarna op een groot papier (A4-minimum) begint, anders word het een mess door alle constructie lijnen die je gebruikt, er zijn namelijk nogal wat hulplijntjes nodig om een gebogen lijn in goed perspectief weer te geven :)

http://www.drawthrough.com/tutorials/index.html

peace.

p.s. 3-punts perspectief is hetzelfde, alleen gaan dan ook de verticale lijnen naar een verdwijnpunt ergens bovenin.

• Xtuv
Jup, van 1 2 en 3 punts perspectieven heb ik gehoord, op school gehad :) ook in de praktijk gedaan, alles naar een punt laten lopen enz. Bij huisjes enzo is dat geen probleem, maar inderdaad bij ronde voorwerpen etc gaat 't vaak fout...

Ik ben erachter gekomen dat ik de tutorials van http://www.polykarbon.com/ toch wel erg leuk en leerzaam vind :) dus ik ga maar eens lekker van dit soort figuren tekenen!

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
ik nu een boekje tekenen stap-voor-stap van Damon J. Reinagle dat klinkt heel kinderachtig maar is erg leuk, er zijn verschillende onderwerpen (ik heb fantasy figuren) er staan naast veel tips en voorbeelden ook oefeningen in om je pols losser te maken.
de boekje zijn voor anderhalve euro te koop bij witte boeken markten.

thams portfolio: www.thamar.nl

• Xtuv
Tham schreef op 10 november 2002 @ 20:34:
ik nu een boekje tekenen stap-voor-stap van Damon J. Reinagle dat klinkt heel kinderachtig maar is erg leuk, er zijn verschillende onderwerpen (ik heb fantasy figuren) er staan naast veel tips en voorbeelden ook oefeningen in om je pols losser te maken.
de boekje zijn voor anderhalve euro te koop bij witte boeken markten.
Da's ook niet veel.. alleen die winkel heb ik nog nooit van gehoord..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 22:08:
God je weet niet hoe dankbaar ik je ben

ik zocht die weer, ik was hem kwijt

/me pakt zijn potlood

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
Xtuv schreef op 10 November 2002 @ 23:04:
[...]

Da's ook niet veel.. alleen die winkel heb ik nog nooit van gehoord..
In grotere steden, in jouw geval is den haag dus het dichtst bij, heb je van die outlets met goedkope boeken, cd's dvd'd etc, daar kun je dit soort dingen voor een kleine prijs vinden, je hebt er veel teken, schilder kunst en fotografie boeken.
zelf heb ik dit boekje gekocht in rotterdam op de hoogstraat (centrum)

thams portfolio: www.thamar.nl

Pagina: 1