Mobo dood door scheve vid. kaart?

Pagina: 1
Acties:

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 10:28

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
Ik was net ff bezig met een nieuw systeempje in elkaar te zetten met wat ouwe onderdelen die ik nog had liggen nml:

- MSI K7T Turbo 2
- AMD Athlon 1ghz
- 320 sdram
- TNT2 64

dus ik alles netjes erin gezet, power aan en alles begint netjes te lopen (fans/hd/cdrom) alleen het beeld blijft zwart |:(

Ik dus ff alles checken, blijkt dat m'n videokaart "scheef" in het agp slot zat, dus hij zat er aan 1 kant niet volledig in (ik schat dat het achterste hoekje er zo'n halve centimeter uitstak). Ik dus balen en ff stevig aangedrukt, maar nee hoor, beeld blijft zwart :?.

Vervolgens heb ik die tnt in m'n andere pc gestopt en dat werkte prima, m'n gf4 in nieuwe systeempje gestopt, maar nog steeds zwart beeld |:(.

Het lijkt me dus stug dat het aan m'n hardware ligt, buiten die k7t om. Maar het bordje heeft het altijd goed gedaan, er was op zich dus voordat ik em opnieuw ging inbouwen, niks mis mee.

Kan het zijn dat ik m'n mobo nu heb gemold?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

ja dat zou kunnen, probeer het effe met een andere videokaart ( of beter een pci videokaart ) kun je zien of je mb dood is.

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
mja, ik had dus al geprobeerd om m'n gf4 in het nieuwe systeem te doen, maar hij geeft dan nog steeds zwart beeld |:(

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verwijderd

amahusu schreef op 09 november 2002 @ 16:44:
mja, ik had dus al geprobeerd om m'n gf4 in het nieuwe systeem te doen, maar hij geeft dan nog steeds zwart beeld |:(
probeer dan effe de pci versie ( wat ik al zei :) )

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Haal alle HW los die niet nodig is voor beeld. Bios reset.

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
allemaal al gedaan, cd rom eruit, floppy eruit, HD eruit, bios reset, geheugen reepjes verwisseld/eruit...

ben bang dat ik em toch om zeep heb geholpen... :'(

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Luister nou toch eens naar die jongen en gooi er even een PCI-vga kaart in :s

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
zucht... misschien heb ik wel geen pci vga kaart?

• Lennieboy83
Dan leen je die toch even van je buurman ofzow, je kan toch zelf ook wel wat verzinnen?

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
jemig zeg, zo ken ik er ook nog wel een paar, en blijkbaar kan ik niet zelf wat verzinnen, anders zou ik hier niet komen voor hulp :/

• Lennieboy83
:'( triest erg triest :'(

Maar goed, heb je geheugen al eruit gehaald en getest dat ze werken?

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Dan kom je langs mijn huis en leen ik je een Voodoo Banshee 16 Mb PCI :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
Lennieboy83 schreef op 09 November 2002 @ 17:17:
:'( triest erg triest :'(

Maar goed, heb je geheugen al eruit gehaald en getest dat ze werken?
anders hou je ff je mond als je niets zinnigs te zeggen hebt :r en leer lezen

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Ja hallo, hiet is wel de bedoeling dat je de mensen hier een beetje te vriend houdt, zij moeten immers de oplossing voor jou gaan bedenken. Een beetje boos reageren op een user die zijn bril niet opheeft kan op zich wel, maar je kan ook overdrijven.

En je moet ook niet verwachten dat alle hulp van GoT komt, dus als iemand aanraadt om een PCI videokaartje te gaan zoeken (wat ik overigens ook zou aanraden) dan moet je dat zelf gaan regelen en niet gaan zeggen "Heb ik niet, verzin maar wat anders".

Verwijderd

Zo is het maar net Mnemonic!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2002 17:44 . Reden: is al gezegd ]

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
tsja, van dit soort replys wordt ik niet echt vrolijk, en ik snap best dat mensen me proberen te helpen, maar als ze dit soort dingen te melden hebben heb ik liever dat ze me helemaal niet proberen te helpen.

maar nu ff ontopic, ik lees net wat andere draadjes door over mensen die problemen hebben met een msi k7t bordje, maar het vreemde aan dit bordje is dat ie meer dan een jaar perfect heeft gelopen.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Tja, je moet toch eerst echt zeker weten wat er kapot is, en dat kan je volgensmij alleen nog checken door een pci kaart te proberen, alleen zo kan je zien of het aan de rest van het systeem of aan het agp-slot ligt.

Verwijderd

voeding brak?
Pagina: 1