Heb hier een pc die ook in het buitenland moet kunnen inbellen. Doe ik het nr. 012-3456789 dan is het geen probleem. bel ik naar 0031 12 3456789 wil die niet inbellen. Waar kan dat aan liggen? Zit er in windows een functie die dat verhinderd ofzo?
31 12 3456789
Tis elf nummers ?
En die 06760 nummers zijn 9 van de 10 keer afgesloten voor int. calls.
Tis elf nummers ?
Moet je vanuit het buitenland niet de 00 weglaten dan? of doe er een +31 voor misschien .
zandpaddo schreef op 09 November 2002 @ 16:11:
Heb hier een pc die ook in het buitenland moet kunnen inbellen. Doe ik het nr. 012-3456789 dan is het geen probleem. bel ik naar 0031 12 3456789 wil die niet inbellen. Waar kan dat aan liggen? Zit er in windows een functie die dat verhinderd ofzo?
Topic is beetje krom geformuleerd. Die laptop moet dus vanuit het buitenland naar een nederlands provider in kunnen bellen (planet) daarvoor heb ik een extra abonnementstoevoeging gekozen om een 020 5300666 nummer te kunnen gebruiken omdat dat 06760 niet te kiezen is vanuit buitenland. een + is het zelfde als 00 en beide werken niet. vanaf m'n mobiel kan ik wel naar dat nr 0031 20 5300666 bellen.makkie schreef op 09 November 2002 @ 16:19:
Moet je vanuit het buitenland niet de 00 weglaten dan? of doe er een +31 voor misschien .
[...]
ja 11 nummers. de 0031 is de landcode en de rest is het te bellen nummer zonder begin nul omdat die niet moet bij het invullen van landcodeQBiT schreef op 09 November 2002 @ 16:18:
31 12 3456789
Tis elf nummers ?
En als je er met je mobiel naar toe belt, wat krijg je dan te horen ? een "Fax" toon, of een dame van de KPN dat je geen toegang hebt tot het nummer (dan werkt het alleen vanuit het buitenland.)
probeer eens een pauze (hekje of sterretje), sommige centrales hebben even tijd nodig om om te schakelen, (bij ons ook, vroeger moest er bij inbellen ook een sterretje omdat we een huiscentrale hadden)
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
een "fax" toon zeg maar. Het rare is dat ik wel met datakabel in kan bellen op dat nr en niet op de laptop via vaste isdn (Xircom) of de pc ernaast. Ze liggen bijde op dezelfde lijn.QBiT schreef op 09 november 2002 @ 16:29:
En als je er met je mobiel naar toe belt, wat krijg je dan te horen ? een "Fax" toon, of een dame van de KPN dat je geen toegang hebt tot het nummer (dan werkt het alleen vanuit het buitenland.)
Moet je niet toevallig een extra nulletje draaien ivm de isdn centrale ? Niet denken, gewoon even doenzandpaddo schreef op 09 november 2002 @ 16:34:
[...]
een "fax" toon zeg maar. Het rare is dat ik wel met datakabel in kan bellen op dat nr en niet op de laptop via vaste isdn (Xircom) of de pc ernaast. Ze liggen bijde op dezelfde lijn.
extra nulletje geprobeerd en volgens de persoon waar deze pc's van zijn zit er geen centrale tussen
probeer eens ipv. 0031 12 3456789, +31 12 3456789
Wat heeft dit met NT te maken 
Move > IT
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om een nummer te bellen in NL beginnde met "00 31"
Theorethisch zou het wel kunnen, eerst 00 voor NL uit, en dan meteen weer 31 om NL in te gaan.
Echter ik heb precies hetzelfde eerder gehad, en je kunt alleen 0031.... bellen vanuit NL naar NL toe.
Dus NL->uit NL-> in NL gaat niet.
Move > IT
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om een nummer te bellen in NL beginnde met "00 31"
Theorethisch zou het wel kunnen, eerst 00 voor NL uit, en dan meteen weer 31 om NL in te gaan.
Echter ik heb precies hetzelfde eerder gehad, en je kunt alleen 0031.... bellen vanuit NL naar NL toe.
Sorry hoor, maar kijk eens even voor de grap in je gsm. Als je gebelt wordt staat het nummer er in +316... formaat en sla je hem meestal ook zo op. En bel je ook zo iedereen terug. Het kan dus wel degelijk. Het probleem denk ik is dat de topic starter voor isdn op een ander nr moet inbellen. Met analoog zal het nu wel werken denk ik.Koffie schreef op 09 november 2002 @ 17:24:
Wat heeft dit met NT te maken
Move > IT
CISSP! Drop your encryption keys!
Verwijderd
KPN-PSTN en KPN-ISDN hebben beiden de 0031xxxxxxx nummers afgesloten. Je kunt telefoongesprekken niet via de buitenlandcentrale routeren om vervolgens terug te routeren naar de binnenland centrale. Het ligt dus aan het vastnet die dat niet ondersteunt.zandpaddo schreef op 09 november 2002 @ 16:11:
Dit truukje werd in de 2e wereldoorlog veel gebruikt om telefoongesprekken ontraceerbaar te maken. Je belde bijvoorbeeld 00103120xxxxx (via Amerika en terug naar Nederland) en als je zo een hele zooi landnummers intoetste dan was je vrijwel ontraceerbaar.
Modems zijn ook wel landgevoelig ..... zorg ervoor dat je modem het "belprotocol" van dat land ondersteund .. ik weet niet waar je vandaan belt maar dat kon wel eens uitmaken
stja je 06 die veranderd natuurlijk niet ..........
stja je 06 die veranderd natuurlijk niet ..........
Hou je er ook rekening mee dat niet alle landen zomaar "00" als internationale toegangscode hebben? De USA heeft bijvoorbeeld weer 011
In de meeste europese landen zit je redelijk veilig met 00 maar buiten europa kan het een heel ander nummer zijn.
In sommige landen is het zelfs zo dat elke telefoonmaatschappij (bijvoorbeeld in Frankrijk, Japan en Singapore) een eigen internationaal toegangs nummer heeft.
Zit je in frankrijk bijvoorbeeld, dan kan het - geheel afhankelijk van waar je dan zit - een van de volgende nummers zijn:
00 (France Telecom)
40 (TELE 2),
50 (OMNICOM)
70 (LE 7 CEGETEL),
90 (9 TELECOM)
Wees er op voorbereid dat andere landen een zelfde constructie hanteren. Met je mobiele telefoon ben je natuurlijk enigzins afhankelijk van je roaming providers. Met mobiel zal het meestal wel "00" zijn trouwens.... bovenstaande providers zijn allemaal vaste lijn.
Verder kun je binnen Nederland niet naar 0031 nummers bellen. Dit moet je echt in het buitenland doen.
Hier vindt je meer info over internationale belcodes: http://kropla.com/dialcode.htm
In sommige landen is het zelfs zo dat elke telefoonmaatschappij (bijvoorbeeld in Frankrijk, Japan en Singapore) een eigen internationaal toegangs nummer heeft.
Zit je in frankrijk bijvoorbeeld, dan kan het - geheel afhankelijk van waar je dan zit - een van de volgende nummers zijn:
00 (France Telecom)
40 (TELE 2),
50 (OMNICOM)
70 (LE 7 CEGETEL),
90 (9 TELECOM)
Wees er op voorbereid dat andere landen een zelfde constructie hanteren. Met je mobiele telefoon ben je natuurlijk enigzins afhankelijk van je roaming providers. Met mobiel zal het meestal wel "00" zijn trouwens.... bovenstaande providers zijn allemaal vaste lijn.
Verder kun je binnen Nederland niet naar 0031 nummers bellen. Dit moet je echt in het buitenland doen.
Hier vindt je meer info over internationale belcodes: http://kropla.com/dialcode.htm
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Pagina: 1