Wie heeft er een JT-586SV4 mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik heb op de mijne ooit een Intel bios-update geflasht, maar nu krijg ik het bordje niet meer stabiel met welk soort geheugen ik ook werk. Alleen 2 parity staafjes werken nog. Wie kan er voor mij de originele bios regelen? Ik zou er erg blij mee zijn.

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Dat is toch zo'n mainboard met een groen boekje ? ... Ik zoek ff wat op

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Gevonden, heb nog wel een boekje van z'on mobo maar geen bord met BIOS :-( na wat speurwerk blijkt het een Joss Tech mainboard te zijn. Dit bedrijf is niet meer bedrijf dus een nieuw BIOS bij de fabrikant DL'en is er niet meer bij. Oude adres :

Joss Technology LTD.
2F, No.7, Alley 8, Lane 45, Pao-Shih Rd.,
Hsin-Tien City, Taipei, TW

No.20,Lane 84,San Min Rd.
Hsin Tien, Taipei, TW
Tel: 886-2-910-2050 Fax: 886-2-911-6570

Als ik het goed heb heeft MEMO-Systems deze borden verkocht, misschien kunne ze je daar wel aan een BIOS binary helpen.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 22:07
Yep, dat het Joss Tech was wist ik en ook dat ze niet meer bestonden. Daarom was mijn hoop gevestigd op een particulier die het bordje nog heeft. Maar ik zal MEMO systems es melen, je weet maar nooit. Iig errug bedankt!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 11:58
Laat ik dit topic eens een schopje geven... Ik heb ook zo'n plankje liggen, maar het bios is gaar... heeft iemand toevallig een bios-filetje van dit plankje? Google geeft een paar sites, maar ook daar wordt gesproken over het missende bios...

Dit moederbordje komt uit een FIF computer... volgens mij de eerste computer die ooit bij ALDI verkocht werd (in 1996). Het originele moederbord is tijdens de garantie defect geraakt, en door de leverancier vervangen door dit bord...

Heb toevallig momenteel ook een computer staan met het originele plankje, maar deze is net even anders...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flinke schop, maar deze keer kan ik je geen ongelijk geven, hier is weinig over te vinden, temeer omdat de genoemde Memo ook al failliet is. Er is een 'fan'site voor dit mobo gemaakt, ik neem aan dat je die al gezien had:

http://sos-hardware.windowstothemax.com/jt586sv4/

Ook daar geen BIOS info helaas.

Ik kan wel een ding aanraden, maar dat bij wijze van een wanhoopspoging. Als je niets te verliezen hebt en de originele BIOS echt nergens te vinden is, kun je evt proberen te flashen met de BIOS van een ander moederbord met zelfde configuratie, dus zelfde chipset en I/O mogelijkheden. Ik heb zo een paar met dezelfde SiS 5511 met 6205 combo kunnen vinden, wat ik niet zeker weet is of ze dezelfde keyboard controller hebben (die van jou zou volgens de site een i8742 (of compatible) moeten zijn). Dat is ERG belangrijk in een geval als deze. Als de andere plank geen audio heeft is dat pech, maar zal hij allicht zonder audio wel kunnen booten.

Als je een BIOS hebt om te proberen moet je hem op een andere plank hot-flashen, zie de PMG FAQ voor meer details en een link naar een topic waar ik gedetailleerd uitleg hoe dat te doen als de chipset van donor niet overeen komt met recipient.

De mogelijkheden:
Soyo SY-5SM2 (geen audio en kan niet zo 1-2-3 de keyb cont. vinden)
Chaintech 5SBA (wel audio, maar geen idee of het dezelfde ESS 1868/1788 (manual spreekt zichzelf tegen) is als op de 586SV4, keyb controller kan ik evenmin vinden)

Allicht dat er ook andere planken zijn, maar van deze twee is iig makkelijk genoeg een BIOS te vinden.

Laat weten als je met de BIOS van een van die twee planken (en dan met name de Chaintech) verder komt, want je bent echt een pionier als je het probeert :D )

Oslik blyat! Oslik!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
dion_b schreef op 15 november 2003 @ 23:03:
Laat weten als je met de BIOS van een van die twee planken (en dan met name de Chaintech) verder komt, want je bent echt een pionier als je het probeert :D )
En mocht je het zelf niet willen proberen , dan wil ik het bord wel overnemen, je schadeloos stellen (ander mobo/€) en het zelf proberen ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1