Arx Fatalis Video playback probleem

Pagina: 1
Acties:

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 11:02

delorean7

Let's take the Aston toni

Topicstarter
Ik vind het echt belachelijk dat een spel dat net uit is al meteen niet werkt met het beste besturingssysteem dat we op het moment hebben (doelend op XP + SP 1).

Als ik het spel opstart is er alleen een zwart scherm en vermoed ik dat ik een logo zou moeten zien want het muziekje dat ik erbij hoor doet daar erg aan denken. Als ik dan wacht kom ik inderdaad in het spel terecht, maar in bijvoorbeeld de intro is het meerendeels ook zwart beeld met een narrator op de achtergrond. Alle game-rendered sequences lijken wel goed te gaan.

Verderop in het spel kom ik dat dan ook weer tegen bij een gesloopte outpost bijvoorbeeld, daar vertelt de captain me dat ik bericht naar de koning moet zien te krijgen en legt ie uit wat er met de outpost is gebeurt. Ook in die sequence mis ik dan een heel stuk waarin ie vertelt wie ze hebben aangevallen, wel geluid maar dus geen beeld...

Ditzelfde had ik met de demo en zie ik terug bij een aantal machines van huisgenoten hier.

*het schijnt met het weergeven van 2d plaatjes en drivers te maken te hebben, ik download ff oudere detonaters om te controleren*

De melding die windows de eerste keer gaf was dat ie de INDEO codec niet kon laden en dat ik die moest installeren, die codec schijnt vanaf XP SP1 niet meer meegeleverd te worden en ik kan m nergens gratis downloaden (ligos.com heeft m maar ik ga DUS geen 15 dollar dokken voor dit geintje)

Iemand een idee om dit op te lossen?

[ Voor 0% gewijzigd door delorean7 op 09-11-2002 15:40 . Reden: mogelijke oplossing toegevoegd ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Als ik het goed begrijp heb je soms gewoon geen beeld terwijl je dat wel hoort te hebben? Probeer eens de nieuwste videokaartdrivers. En heb je het spel origineel? Want gekopieerde spellen kunnen altijd problemen opleveren (en we helpen mensen niet met gekopieerde spellen :X)

The devil is in the details.