• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Inmiddels staat het ding al een tijdje in de pricewatch, maar echt betrouwbare informatie is er niet bij te vinden.
Bij de ene winkel kun je een TT voorbestellen, bij de andere is een wachttijd van 3 tot 4 weken verwacht. Andere winkels geven helemaal geen verdere toelichting en reageren ook niet op "vragende" e-mailtjes.

Nu vroeg ik me af of iemand hier het zou weten. Is het ding per direct leverbaar in Nederland of duurt het gewoon nog even tot het ding verkocht kan worden hier. Hoe zit het met de accessories, zijn de oude gewoon te gebruiken op de TT of heb ik dat verkeerd begrepen? (zoals toetsenbord en camera).

Misschien zijn er al mensen die em wel al binnen hebben en hebben nog opmerkingen naast die hieronder genoemde.

PROS
- Compact
- Goede/ stevige bouw
- Geweldig scherm
- One-handed info access
- Geïntegreerde Bluetooth
- Goeie/ flinke applicatie bundel
- Super snelle sync

CONS
- Beetje duur in verhouding tot oudere palm PDA's
- Geen "full charge" indicatie
- Geen MP3 applicatie, out-of-the-box
- Geen krachtige IR LED voor remote optie
- Oude cradle, daardoor kan hij in de cradle niet open geschoven worden

Infernal regards,

Techless

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:43
Vriend van mij heeft hem gister opgehaald, er izjn idd al winkels die hem leveren. Erg leuk speeltje!

O ja, waarom vind jij die 'geen full charge' indicatie belangrijk? als je er bijvoorbeeld megalauncher op installeert (of een van die andere talloze programma's) dan kan je die indicatie zelf zien hoor... ;)

• Techless
  • Niet online
_Astra_ schreef op 09 november 2002 @ 17:46:
Vriend van mij heeft hem gister opgehaald, er izjn idd al winkels die hem leveren. Erg leuk speeltje!

O ja, waarom vind jij die 'geen full charge' indicatie belangrijk? als je er bijvoorbeeld megalauncher op installeert (of een van die andere talloze programma's) dan kan je die indicatie zelf zien hoor... ;)
Ja het is een kleinigheidje, maar ze hadden naar mijn mening best een tweekleuren ledje van (1 cent meer) kunnen gebruiken zodat ie groen zou kunnen worden als de batterij vol is. Zo programma is uitkomst, maar dat kost dan weer een paar bytes aan ruimte, wat niet persee nodig was.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

techless schreef op 09 november 2002 @ 15:11:
PROS
- Compact
- Goede/ stevige bouw
- Geweldig scherm
- One-handed info access
- Geïntegreerde Bluetooth
- Goeie/ flinke applicatie bundel
- Super snelle sync

CONS
- Beetje duur in verhouding tot oudere palm PDA's
- Geen "full charge" indicatie
- Geen MP3 applicatie, out-of-the-box
- Geen krachtige IR LED voor remote optie
- Oude cradle, daardoor kan hij in de cradle niet open geschoven worden
De voordelen kan ik alleen maar beamen, maar de nadelen zijn voor mij niet zo van belang. De prijs valt, zeker in vergelijking met pocketpc's met bluetooth heel erg mee. Een lampje voor de batterijlaadstatus kan ik gemakkelijk missen, aangezien een lithium-polymeer batterij niet overladen kan worden. De mp3-applicaties zullen snel als third-party te downloaden zijn (Kinoma player is er geloof ik al). Een afstandsbediening hoef ik ook niet. En de oude cradle is alleen maar een voordeel, aangezien ik dan mijn oude cradle ook kan gebruiken.

Ik heb inmiddels de Tungsten besteld, en kan niet wachten tot hij binnen is. Tot die tijd zoek ik het hele internet af naar beschikbare Tungstens en zet die in de Pricewatch. Helaas leveren alleen de duurste Duitse shops ook in Nederland.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Techless
  • Niet online
Ik heb slechts the voor- en nadelen genoemt die ik zoal ben tegengekomen door op het internet reviews af te struinen.

tot zover vind ik er ook geen nadelen bij staan die er voor zorgen dat ik het apparaat niet meer wil hebben :)

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03
Theoretisch zou die vanaf 8 november (afgelopen vrijdag dus) leverbaar moeten zijn in Nl. Ik zie 'm alleen nog nergens opduiken... Erg jammer, want ik wil 'm ook graag bestellen.

Het enige probleem wat ik tot nu toe nog ben tegengekomen op internet (in het forum van PalmInfocenter), is dat er wat problemen kunnen optreden met stof. Er waren aardig wat mensen die schreven dat er kleine stofjes onder de display kwamen, misschien als gevolg van dat schuifmechanisme. Maar ja, heel veel anderen hadden daar geen last van dus ik wil 'm graag hebben :)

Vertalen.nu

Verwijderd

Heb er hier eentje voor me liggen, besteld bij INMAC (Microwarehouse).

Verwijderd

nou hij is al gewoon beschikbaar hoor, heb'm al in me handen gehad, gewoon in de winkel. bij ff denken oh ja correct was. dat. vind'm alleen niet goedkoop maar ja.

• Techless
  • Niet online
Ik heb het apparaat inmiddels besteld. Goedkoop is ie niet, maar ik vind em het geld wel waard. Ding kan veel toch :P
~Even relativeren... mijn horloge was net zo duur en die kan slechts tijd weergeven. Deze PDA kan tijd weergeven en nog een hele hoop andere dingen.

• jeepey
Ik zie dat 'ie inmiddels bij aardig wat shops verkrijgbaar is. Nu nog even wachten op een redelijke prijs (vind 589,- bij PDAshop beetje prijzig) en dan heeft Jeepey ook een TT :)

Vertalen.nu

Verwijderd

Ik heb er al ff mee gewerkt, op de bijeenkomst van de PalmClub hadden ze er een paar om even te proberen. Nou, het scherm is inderdaad fantastisch, en het werkt allemaal zeer soepel. Ook filmpjes afspelen gaat prima fullscreen. Ik zal vanmiddag ff een foto plaatsen die ik ervan gemaakt heb op die bijeenkomst.

• jeepey
techless schreef op 11 November 2002 @ 18:03:
Ik heb het apparaat inmiddels besteld. Goedkoop is ie niet, maar ik vind em het geld wel waard. Ding kan veel toch :P
~Even relativeren... mijn horloge was net zo duur en die kan slechts tijd weergeven. Deze PDA kan tijd weergeven en nog een hele hoop andere dingen.
Techless, waar heb jij 'm overigens besteld? Ik zoek nog steeds een goede shop met 'n redelijke prijs namelijk.

Vertalen.nu

• Techless
  • Niet online
www.centralpoint.nl = 540 euro
het nadeel hier is dat ze het ding niet op voorraad hebben ~maar verder wel goede service (friggin snelle reactie op e-mail... op zondag binnen een uur)

• jeepey
Ik kreeg inderdaad ook al een mailtje van ze... Twee weken wachttijd als ik 'm nu bestel. Dat vind ik beetje jammer aangezien ze tegen die tijd wellicht wat goedkoper te krijgen zijn. Ik wacht dus nog maar even af.

Vertalen.nu

• Techless
  • Niet online
jah, zo heb ik ook zitten denken, maar toch maar besteld. Kan me niet zoveel schelen als er nu nog 10 euro af zou gaan in die tijd dat ik moet wachten.
10 euro op 500 vind ik toch te verwaarlozen en tegenwoordig mag je al blij zijn als je daar 3 pilsjes voor kunt kopen :P
Als je gewoon kunt wachten, had ik dus moeite mee, misschien hebben ze er over 2 weken wel gewoon 100 op voorraad :P, heb je em nog net zo snel als ik :)
Zouden ze ook op de HCC dagen liggen? ik ga daar in iedergeval kijken voor een SD kaartje.

• jeepey
Ik ga inderdaad ook even de pricewatch van de HCC volgen. Als ze daar verkrijgbaar zijn dan stap ik wel ff in de auto naar Utrecht. SD kaartje erbij voor een mooi prijsje... lijkt me wel wat! Blijft jammer dat er zo'n groot verschil is tussen de VS en europa, in de VS is ie gewoon al ruim 3 weken makkelijk verkrijgbaar.

Vertalen.nu

• Techless
  • Niet online
Die verschillen zijn vaak echt belachelijk, met films helemaal 3 maanden geleden in Australië in de bios nu hier primiére, niet alleen tussen vs en Europa maar ook vaak nog tussen rest van europa en Benelux of gewoon tussen België en Nederland.
Het zal wel niet anders kunnen? wel schraal inderdaad. Tja als ik nu gewoon het nieuws niet zou volgen zou het allemaal niet zoveel uitmaken. Dan is het gewoon nieuw als het in de winkel ligt hè...
Ook vind ik het vervelend om te zien dat ie dan in de VS ook nog eens goedkoper is i.v.m. het veel lagere belastingstarief :(, zou hem wel daar kunnen bestellen, maar als je dan langs zo'n winkel wilt voor service is dat zo'n omweg :P

• jeepey
Gaat er iemand toevallig morgen vroeg naar de HCC? Zo ja, als je de Tungsten tegenkomt voor een mooie prijs... Please zet 'm ff in de pricewatch? Ik zit op m'n werk maar ga 's middags naar de HCC. Wil zo graag die Palm meenemen als ze 'm hebben. Thnx!

Vertalen.nu

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 14:59

TAA

Liever IRC

Hmmm... ik ben ook wel geinteresseerd in HCC meldingen van de Tungsten... iemand?

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Ik heb em gezien voor volgens mij rond de 500 euro. Weet het bedrag niet precies meer en ook de stand niet zo 1,2,3. Was iig aan de linkerkant van n hal in de buurt van 8.

Sorry dat ik niet meer informatie heb.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In Duitsland is de Tungsten ook goedkoper dan hier, en bij veel winkels ook echt leverbaar. De goedkoopste die ik heb kunnen vinden en in de Pricewatch heb gezet is palmhouse.de.
Die van mij is gisteren verstuurd :).

• jeepey
XKB schreef op 22 november 2002 @ 19:41:
Ik heb em gezien voor volgens mij rond de 500 euro. Weet het bedrag niet precies meer en ook de stand niet zo 1,2,3. Was iig aan de linkerkant van n hal in de buurt van 8.

Sorry dat ik niet meer informatie heb.
Hmzz, naatje... Ik ben dus vanmiddag op de HCC geweest en kon 'm nergens vinden. Maar het was zo druk dat ik best iets over het hoofd gezien kan hebben. Als iemand meer info kan geven, graag! Desnoods ga ik zondag nog 'n x, ben toch HCC-lid :)

Vertalen.nu

• jeepey
Btw, er loopt nog een topic hierover in het speciale HCC forum...

[rml][ Palm] Tungsten T[/rml]

Vertalen.nu

• jeepey
techless schreef op 17 November 2002 @ 13:49:
jah, zo heb ik ook zitten denken, maar toch maar besteld. Kan me niet zoveel schelen als er nu nog 10 euro af zou gaan in die tijd dat ik moet wachten.
10 euro op 500 vind ik toch te verwaarlozen en tegenwoordig mag je al blij zijn als je daar 3 pilsjes voor kunt kopen :P
Als je gewoon kunt wachten, had ik dus moeite mee, misschien hebben ze er over 2 weken wel gewoon 100 op voorraad :P, heb je em nog net zo snel als ik :)
Zouden ze ook op de HCC dagen liggen? ik ga daar in iedergeval kijken voor een SD kaartje.
Techless, heb jij je nieuwe Palm inmiddels al binnen? Ik wacht nog steeds namelijk...

Vertalen.nu

• Techless
  • Niet online
nope wacht nogsteeds, als ze het ding morgen niet opsturen zal ik nog eens een mailtje sturen om te vragen waar het ding blijft.

• Techless
  • Niet online
krijg het ding morgen binnen, ze hebben nu bij centralpoint.nl ook voorraad staan, als je snel bent kun je er misschien één onder rembours op laten sturen. Mail beantwoorden ze supersnel zeker het proberen waard.

Verwijderd

PALM TUNGSTEN-T 16MB (MSD)
TFT-DISPLAY USB CRADLE NS (MSD)

€ 606.26 incl. BTW
------------------------------------------------
ARRGGHHHh, 606 euro bij centralpoint.nl, duuurr, gisteren stond nog rond 550 incBTW bij dit shop....................uhh waar is die kerstman?!!! B)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 23:14 ]

• Techless
  • Niet online
hij is nogsteeds 550 incl je moet alleen kijken bij PALM EUROPE
ik heb het ding inmiddels binnengekregen van centralpoint nog niet veel tijd gehad om alles over te zetten van mijn oude, maar tot zover alles goed:)

Verwijderd

techless schreef op 29 november 2002 @ 16:35:
Maar daar staat geen voorraad bij :?

Ik heb hem in ieder geval gehaald vanmiddag :7
Hij staat nog te laden, dus ik moet vol ongeduld wachten...
Heb hem gehaald bij de PDAShop, wel iets duurder dan CentralPoint enzo, maar voor mij lekker in de buurt (mocht er iets mee zijn ofzo), en had geen zin om zoveel geld zomaar over te maken.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 10:22:Ik zal vanmiddag ff een foto plaatsen die ik ervan gemaakt heb op die bijeenkomst.
Waar blijft de foto? :9~

Verwijderd

techless schreef op 29 november 2002 @ 16:35:
ik heb het ding inmiddels binnengekregen van centralpoint nog niet veel tijd gehad om alles over te zetten van mijn oude, maar tot zover alles goed:)
techless, heb je Tungesten bij Centralpoint gekocht, hoeveel heb je betaald? 550 of 606???

hebben ze Tungesten wel in vooraad, op de website stond namelijk een dikke 0.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 22:40 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
okay, er zijn nu een aantal mensen die de tungsten al hebben

ervaringen tot zo ver?
ik wil hem ook gaan kopen..

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb hem nu 2 weken en ben nog steeds erg tevreden.
De processorsnelheid is goed te merken, vooral bij Kinoma Player (video's), daar haalt hij met gemak 70 frames/sec met de ingebouwde performance test.
Bluetooth in combinatie met de T68i werkt perfect, nu nog een gprs abonnement en dan hoef ik ook niet meer in te bellen en kan ik in de trein ICQ gebruiken zonder dat de kosten oplopen. Ik wacht nog wel tot de RealOne player uitkomt, op dit moment is er alleen nog maar een OggVorbis player uit om muziek te beluisteren. RealOne player zal gratis te downloaden zijn en voortaan standaard worden meegeleverd bij nieuwe Palms.
Het schuifmechanisme had van mij niet gehoeven, niet dat het slecht werkt, maar ik merk dat ik blijf open- en dichtschuiven. De 5-richtingsknop vind ik wel weer prettig in gebruik, vooral bij spelletjes (Lemmings, Columns en Microracer, een 3d racespelletje).
Ik heb een 128 MB SD kaart gekocht, die staat inmiddels helemaal vol met Kinoma filmpjes, Word en Excel bestanden en foto's. Maar bij de SD kaart kreeg ik gratis een Sandisk Cruzer, waarmee je de SD kaart ook als pendrive kunt gebruiken en schrijven naar de kaart gaat hiermee ook veel sneller.
Ik heb ergens gelezen dat Documents To Go (gratis bijgeleverd) beter omgaat met Word en Excel opmaak dan de PocketWord en PocketExcel versie van PocketPC. Met PocketPC heb ik geen ervaring, maar de compatibiliteit met Word en Excel van DocumentsToGo is goed, ik synchroniseer elke dag mijn stageverslag, en heb nog geen vreemde dingen gezien.
De hoge resolutie (320x320) komt vooral bij DocumentsToGo, Splashphoto en Kinoma Player erg goed uit, filmpjes en foto's zien er op hogere resolutie gewoon mooier uit. En bij grotere spreadsheets hoef je minder te scrollen.
Het grote voordeel van het PalmOS vind ik nog steeds het zeer uitgebreide aanbod aan (gratis) software, inmiddels is er al veel software die de 5D richtingsknop, hoge resolutie en PalmOS 5 ondersteunt. En de omvang van die programma's is zo klein dat je aan 16MB intern geheugen genoeg hebt. Ik heb nu van het interne geheugen 6 MB vrij en de volgende programma's geïnstalleerd:
- Agendus (agenda met veel mogelijkheden)
- Acrobat Reader
- Filez (bestandsbeheer)
- Kinoma Player (video)
- Mobipocket (ebook reader)
- Palmreader (ebook reader)
- SplashID (beveiligd gegevens opslaan, zoals pincodes en wachtwoorden)
- SplashPhoto (foto's bekijken)
- Versamail (pop3 en imap mailprogramma, ook via bluetooth)
- WebPro (webbrowser)
- Bejeweled (spel)
- Microrace (spel)
- PilotColumns (spel)
- Shuffle (spel)
- SolFree (patience)
- McColors (html kleurencodes opzoeken)

En op de sd-kaart staat nog DocumentsToGo en Lemmings.

Ik heb de Tungsten gekocht bij Palmhouse.de in Duitsland, 527 euro voor de Palm, totaal inclusief verzend- en bankkosten 550 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Canaria op 15-12-2002 15:26 ]

• StanTheMan
He bedankt voor je "reviewtje", erg handig..
ik heb wel gprs op m'n t68i en ben van plan het inderdaad gretig te gebruiken, ik vroeg me alleen nog af hoe de browser is, op een pocketpc bijvoorbeeld (o2 xda in dit geval) zien de webpagina's er eigenlijk vrijwel hetzelfde uit als op de gewone pc (kan bv gewoon inloggen op fora enzo), is dit bij de browser van de palm ook zo? kun je er alles mee, ze zeggen op de site dat je er ook mee kan internet bankieren, dat zou betekenen dat het allemaal wel heel goed werkt.

Verder ben ik benieuwd of ermee te msnen is (ipv icq, aangezien ik dat niet meer gebruik..), op mijn palm V werkt dat messenger force voor geen meter!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Wat ik me dan af vraag op een internetpagina van 800x600 pixels wordt moet je dan zowel horizontaal als verticaal scrollen om de hele pagina te zien? en werkt dat wel lekker? En hoe zit het met afbeeldingen / plaatjes en flash? wordt dat ook allemaal weergegeven?

Verwijderd

wrcveen schreef op 17 december 2002 @ 22:45:
Wat ik me dan af vraag op een internetpagina van 800x600 pixels wordt moet je dan zowel horizontaal als verticaal scrollen om de hele pagina te zien?
Sommige pagina's zijn geschikt om op een PDA te bekijken (in het geval van de tungsten 320x320), maar een hoop / de meeste niet.
Dan scroll je je idd een ongeluk.
en werkt dat wel lekker? En hoe zit het met afbeeldingen / plaatjes en flash? wordt dat ook allemaal weergegeven?
Werkt op zich prima, Flash player is er volgens mij niet, maar lijkt me ook nogal zinloos. Gewoon browsen moet je niet doen op een PDA, is zo'n ding niet voor.
Maar speciale handheldversies van bijv. nieuwssites zijn prima hoor. Vooral icm iets als Avantgo, gewoon syncen op je desktop, en je hebt up to date CNN, Nu.nl, NRC, Volkskrant, etc nieuws op je PDA zonder internetverbinding.

[edit]Hoe kan ik pda.tweakers.net nou vergeten te vermelden :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 22:59 ]

• StanTheMan
ik ga hem gewoon kopen, in singapore.. is ie geloof ik wel ruim 100 euro goedkoper, en deze actie is ook leuk: http://www.palm.com/sg/endofyear/ ..

• StanTheMan
ben nu in singapore,

heb de tungsten voor EUR 490 gekocht, kreeg voor die prijs wel een originele palm leren case, 32mb mmc + usb reader en creative mp3 speler bij...

ben er iig tevreden mee.
Pagina: 1