Toon posts:

[GPU]2x PCI videokaart in 200MMX kan niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een tijdje in een oud beestje hier op mijn werk (Pentium 1 200MMX, Intel 430VX chipset) 2 pci videokaarten (ook oude beestjes van 1mb) in te bouwen, dit voor een bepaald boekhoudpakket waar het erg handig is 2 schermen te kunnen gebruiken.

Welke combinatie van videokaarten ik ook echter gebruik (heb hier zo'n 4pci kaartjes liggen), werken doet het niet. Altijd doet maar 1 vd 2 kaarten het, de andere geeft een signaal af alsof je beeldscherm op powersaving/uit staat.

Ook bij het booten zie ik bij de verdeling van de interrupts maar 1 kaart staan (met netjes IRQ op 11 of 12) en de andere niet.

Echter in Win2k krijg ik de kaart wel te zien, maar met geel uitroepteken ("the device is not working correct"). Daar schiet ik dus verder ook niets mee op.

Ik heb al geprobeerd om in de bios bepaalde settings om te gooien, kijken of het aan de monitor lag, de bios naar de nieuwste revisie geupdate, maar niets werkt tot nog toe.

Het beeld gaat dus geen seconde aan, vanaf de post tot in Win2k zelf.

Iemand idee'en?

p.s. op het bord zit geen AGP slot

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:34

Xanax959

relax...

Ik heb destijds twee kaarten op mijn P1 VX moederbordje aan de gang gekregen.
Één Diamond stealth 2500 kaart, als primaire kaart, omdat de drivers niet geschikt waren om de diamond als tweede kaart te laten werken, en één kaartje met een S3 DX chipje, de standaard drivers van (toen) win98 waren geschikt om de kaart als tweede kaart te laten werken. De primaire kaart moet bij voorkeur in het pci slot het dichtste bij de keyboard connector e.d. aangesloten worden. (in een tower, het bovenste slot)
Succes!
Oja, bepaalde videokaarten zijn dus geschikt om als tweede display te werken. Probeer een kaart met een "obvious" chipset als tweede kaart te laten werken, bij mij werkt S3 dus perfect.

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had hier dus inderdaad als eerste kaart een Diamond stealth 3d idd (S3 chipset als ik me niet vergis) en als tweede een oude trident (9700 oid), daar weer onder. Typisch is wel dat altijd alleen de bovenste kaart inderdaad werkt, waarschijnlijk omdat die master zal zijn oid.
Maar je idee had ik dus inderdaad al geprobeerd, andere mensen nog theorie'en waarom dit fout gaat?

Even voor de goede orde, we hebben hier 5 pc's met 2 (of zelfs 3) schermen, varierend van oude p1's tot een XP, maar deze wil gewoon niet :(

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Veel kaarten hebben een jumpertje dat je moet omzetten om ze als secondary display device te gebruiken. Anders zijn ze beide primary, en dat werkt niet. Heb je dat ook al nagekeken?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Bij mij werkte het alleen als ik de secondary kaart als eerste liet initializen (in de bios). Maar dat was wel met agp als primary kaart. (gf2ti met s3 virge dx/gx).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
warp schreef op 11 November 2002 @ 17:41:
Veel kaarten hebben een jumpertje dat je moet omzetten om ze als secondary display device te gebruiken. Anders zijn ze beide primary, en dat werkt niet. Heb je dat ook al nagekeken?
:( Kan geen jumpers vinden , whaaaaa

Verder pci=pci :( dus geen agp of pci initialize :P

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

De 2e PCI kaart moet het ondersteunen om als slave te draaien. Een S3 ViRGE kan je als slave gebruiken, dus dat is onder een andere in jouw geval.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, maar toch werkt het niet. Kan het niets met mijn mobo te maken hebben?

Verwijderd

Matrox kaartjes :+
Dr zit hier nog een discussie op dit forum over t zelfde probleem op een andere configuratie.
t moeten kaartjes zijn die zomder eigen bios kunnen draaien. Kijk maar ff rond!
Pagina: 1