Al een paar weken ben ik aan het proberen om twee computers aan elkaar te koppelen met twee netwerkkaarten. De ene computer met XP en de andere met 98 SE. Een netwerkkaart is van target en de andere van 3com. Ik heb ze in de computers gedaan en beide computers herkennen de kaarten en installeren de drivers. Als ik bij apparaatbeheer kijk 'werken ze correct'. In xp komt ook een icoontje rechtsonder te staan. Dit lijkt allemaal ok.
. Daarna heb ik de coaxkabel tussen beide aangesloten. De xp computer blijft aangeven dat 'een van de netwerkkabels niet zijn aangesloten'. Dus de computers opnieuw opgestart maar nog steeds geen verbinding. Heb de coax-kabel al vervangen door een andere. Geen succes. Heb de coaxkabel vervangen door een UTP-cross kabel. Geen succes. Heb de netwerkkaarten omgewisseld. Geen succes. In xp geprobeerd met 'thuisnetwerk installeren' wizard de verbinding in te stellen. Diskette maken gaat goed en ook instellen maar nog steeds geen verbinding.
Had ook nog een ISA netwerk kaart maar die werd in xp computer niet herkent dus die heb ik al meteen aan de kant gegooid.
Heb de faq van tweakers diverse malen doorgespit, maar ik zie niet wat ik fout doe. Is het probleem dat ik twee verschillende merken heb?
Had ook nog een ISA netwerk kaart maar die werd in xp computer niet herkent dus die heb ik al meteen aan de kant gegooid.
Heb de faq van tweakers diverse malen doorgespit, maar ik zie niet wat ik fout doe. Is het probleem dat ik twee verschillende merken heb?
Niels en Lieke in the house