netwerkkabel niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 16:02

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Al een paar weken ben ik aan het proberen om twee computers aan elkaar te koppelen met twee netwerkkaarten. De ene computer met XP en de andere met 98 SE. Een netwerkkaart is van target en de andere van 3com. Ik heb ze in de computers gedaan en beide computers herkennen de kaarten en installeren de drivers. Als ik bij apparaatbeheer kijk 'werken ze correct'. In xp komt ook een icoontje rechtsonder te staan. Dit lijkt allemaal ok. :) . Daarna heb ik de coaxkabel tussen beide aangesloten. De xp computer blijft aangeven dat 'een van de netwerkkabels niet zijn aangesloten'. Dus de computers opnieuw opgestart maar nog steeds geen verbinding. Heb de coax-kabel al vervangen door een andere. Geen succes. Heb de coaxkabel vervangen door een UTP-cross kabel. Geen succes. Heb de netwerkkaarten omgewisseld. Geen succes. In xp geprobeerd met 'thuisnetwerk installeren' wizard de verbinding in te stellen. Diskette maken gaat goed en ook instellen maar nog steeds geen verbinding. :(
Had ook nog een ISA netwerk kaart maar die werd in xp computer niet herkent dus die heb ik al meteen aan de kant gegooid.

Heb de faq van tweakers diverse malen doorgespit, maar ik zie niet wat ik fout doe. Is het probleem dat ik twee verschillende merken heb?
|:(

Niels en Lieke in the house

Verwijderd

Dus je kunt ook niet pingen? Misschien een van de netwerkkaarten defect! Wel zelfde protocollen? Heb je ip-adressen opgegeven? Wat heb je al gedaan? Behalve een kabeltje verwisselen?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Waarom Coax? Koop toch 2 nieuwe netwerk kaarten met een Cross-cable en je bent klaar :)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb zelf niet met coax gewerkt wat netwerken betreft maar kan me iets herinneren dat je bijde zeiden moet terminaten met een terminator van 75 ohm.
Dus een t stukje op je netwerkkaart en dan aan de ene kant een terminator en aan de andere kan de kabel naar de andere computer. Weet dit niet zeker maar heb een keer ergens meegekregen.

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Pingen? hoe doe ik dat dan. Op beide heb ik tcp/ip ingesteld. En de ip adressen 192.168.0.1 / 255.255.255.0 en 192.168.0.2 / 255.255.255.0. Misschien inderdaad een netwerkkaart defect. Led op kaart gaat wel even aan maar daarna ook weer uit. Op target kaart blijven leds aan.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

we_are_borg

You will Comply

Hurricane heeft gelijk coax moet geterminated staan alleen de terminator moet 50 ohm zijn. Er moeten er twee op een coax lijn zitten. Je kan het ook door meten met een multimeter de waarde met twee terminators is dan 25 ohm.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
t-stuk met terminator 75 ohm = weerstand 75 ohm ??

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je gebruikt nu 2 nic's met een BNC en een UTP aansluiting begrijp ik ?
Beide apparaten in beide computers werken volgens apparaatbeheer goed neem ik aan ? En zitten ze beide op een aparte IRQ of gedeelt met een bepaald ander apparaat ?

Heb je de Cross cable zelf gemaakt of heb je die gekocht ?!
Zowiezo moet je als je de Coax aansluiting gebruikt deze inderdaad "terminaten met een terminator". Tevens kan het zijn (weet ik niet zeker), dat je bv. in de eigenschappen van je netwerkkaart nog moet opgeven of deze de BNC connector moet gebruiken of de UTP aansluiting, kan ook zijn dat die dat automatisch herkent maar dat moet je maar even kijken of je zo'n optie ziet staan.

Hebben die NIC's wel gewerkt in een ander systeem en wat heb je evt. al vervangen ?

Het makkelijkste is uiteraard om gewoon een 10/100mbit nic in beide systemen te zetten met ALLEEN een utp uitgang... crosskabeltje ertussen hangen ... en klaar.

Verwijderd

Tip van de eeuw......!!!

Restarten, deed ik ook niet en begreep er ook geen fuck van.... Herstarten doet vaak wonderen, probeer het eens...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 18:00:
Tip van de eeuw......!!!

Restarten, deed ik ook niet en begreep er ook geen fuck van.... Herstarten doet vaak wonderen, probeer het eens...
Lees eens.... in de beginpost:
Dus de computers opnieuw opgestart maar nog steeds geen verbinding.
Ook ik ga voor de terminators; In het verhaal lees ik ook geen terminators.
Als ze wel gebruikt zijn, kan er 1 kaduuk zijn uiteraard; heb je ze helemaal niet gebruikt, dan dus even 2 T-stukjes aan de pc's prikken met aan elk t-stukje een terminator. En de kabel tussen de overige 2 aansluitpunten van de t-stukjes

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Morgen haal ik nog zo'n T-stukje. En probeer ik het nog een keer. Met aan beide zijden zo'n terminator. Zo'n terminator is dus gewoon een weerstand van 50 ohm ?
Lukt het dan nog niet dan haal ik wel zo'n set met twee nieuwe netwerkkaarten en een cross utp kabel.
Lukt het dan nog niet dan heb ik 5 netwerkkaarten in de aanbieding......

Verwijderd

Terminators!!! thats it.... Een 'coax +cabling +howto' opdracht gaf mij het volgende.

Kijk op: http://ftpdem.ubi.pt/LDP/HOWTO/Net-HOWTO/x2508.html

Je zou dus 2 t-stukjes moeten halen. 8)

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Welke NIC's gebruik je precies?
Ik had ook zo'n probleem met een 3Com EtherLink XL PCI Combo NIC (3C900-COMBO) kaart, wou ook geen connectie maken, claimde dat de kabel er niet inzat, etc.
Dit is een kart met achterop UTP, COAX, en zo'n soort com-poortje.
Heb hem uiteindelijk werkend gekregen door in de properties van die NIC, onder advanced, media Type op Auto Select te zetten :)

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt echt aan beide uiteinden en terminator nodig

maar btw je hebt toch niet een token ring kaartje kaartje gebruikt ..
daar ben ik ook al eens ingestonken :(

Iperf

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

wfvn schreef op 09 november 2002 @ 18:03:
Ook ik ga voor de terminators; In het verhaal lees ik ook geen terminators.
Als ze wel gebruikt zijn, kan er 1 kaduuk zijn uiteraard; heb je ze helemaal niet gebruikt, dan dus even 2 T-stukjes aan de pc's prikken met aan elk t-stukje een terminator. En de kabel tussen de overige 2 aansluitpunten van de t-stukjes
Misschien ligt het er wel aan dat er geen terminators op de coax zitten... maar dat verklaart nog niet waarom de UTP-KABEL het NIET deed. Het zou wel heel veel toeval zijn als uitgerekend DIE utp-kabel defect was...

Ik denk dat 1 van de 2 netwerkkaartjes kapot is. Kortom: even 2 netwerkkaartjes lenen van een vriend (of vriendin >:) ) en opnieuw proberen :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Heb inderdaad zo'n 3Com EtherLink XL PCI Combo NIC (3C900-COMBO) maar waar moet ik die dan instellen. In w98 geen media type te vinden. Of zoek ik weer verkeerd????

Heb ondertussen twee t stukken en twee terminators gemonteerd. Nog geen succes. Nog eens bij apparaatbeheer gekeken. Staat er een onbekend apparaat bij mijn netwerkadapters. Krijg hem niet verwijderd. Al mijn PCI-kaarten eruit getrokken. Nog steeds kan ik hem niet verwijderen. Onbekend apparaat ingeschakeld en driver voor geinstalleerd die xp adviseerde. (loop back apparaat ???????) Kon hem nu wel verwijderen. Netwerkkaart opnieuw geplaatst. Helaas............................... 'Een van de netwerkkabels is niet aangesloten' !!!!!!!

Ik word gek. 8)7

Verwijderd

Heb je niet een andere kaart in een van die pc's zitten, of een modem 56k, dat je per ongeluk dezelfde tcp/ip instellingen hebt ingesteld? dat gaat namelijk conflicten en dan doet ie het niet, heb ik namelijk ook gehad, helemaal over het hoofd gezien

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

media type instellen in Win98:
rechtermuisknop "netwerk Omgeving"
selecteer de netwerkkaart uit de lijst met protocollen en kaarten.
KLik op Egenschappen.
Ergens een tabblad "Geavanceerd"
Daar staat een lijstje met verschillende properties. Selecteer "Media Type" en keis dan of voor auto, of specificeer de juiste media type. (BNC voor Coax, en 10/100BaseT voor UTP.)

Onder XP:
Rechtermuisknop Netwerk geneuzel.
rechtermuisknop "Lan adapter"
Klik op configure (Bovenaan) en doe daar het zelfde als bij Win98

Coax kabel moet inderdaad geterminate zijn met 50 Ohms weerstanden op het T stuk.
UTP kabel moet crosscable zijn. ( zoek ff hoe je die moet maken.. indien je ze zelf wilt maken.) [search=utp cross kabel maken] [google=utp cross kabel maken]

En als laatste opmerking, als er een soort van serieel poortje op je netwerkkaart zit, gooi hem dan maar weg, want daar zal je geen ethernet mee kunnen gebruiken. Dat is nl. een TokenRing kaart, en als je die wilt gaan gebruiken heb je een MAUI nodig. (Ik meen dat die naam klopt)
zit er een grotere poort achter op (die lijkt op een gamepoort) dan is dat een AUI aansluiting. Daar kan je met een speciale kabel een UTP of BNC reciever op plaatsen. Werkt prima overigens.

Nou suc6

Verwijderd

Probeer is je netwerksnelheid aan te passen naar 10 mbits/s ofzo, ik had het probleem ook nu staat me netwerk op 10 mbits/s full.
hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Heeellllluuuuup

Ik heb precies het zelfde. Twee com met XP Pro. Op de host "cable not conn" en de client is ok. Een kennis ook hetzelfde. :( :( :(
Heb al kabels (oh ja, utp tw. p.) gewisseld, kaarten veranderd.... :? :'(

Iemand moet dit toch ooit eens hebben opgelost??

Verwijderd

snaH: Om 2 PC's rechstreeks te verbinden kan je niet met een "normale" UTP kabel aan de slag, je hebt dan wel een crosscable nodig. Verder zet je de ene PC op IP adres 192.168.0.1 met subnetmask 255.255.255.0 en de andere PC zet je op 192.168.0.2 met hetzelfde subnetmasker. Default gateway en dns is nog ff niet belangrijk, je moet eerst de basic config aan het werk krijgen. Als je alles hebt ingesteld en goed hebt verbonden (lampjes moeten branden/knipperen op je netwerkkaart) moet je vanaf de ene PC de andere kunnen pingen vanaf de command prompt:

op de PC met ip adres 192.168.0.1 tik je in DOS: ping 192.168.0.1

als je geen timeouts krijgt, werkt het.

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Zoals ik alle reakties lees ligt het dus aan de instellingen van de netwerkkaarten. Ik moet dus aangeven dat ik de coax / bnc verbinding wil gebruiken. Nu kijk ik bij de de geavanceerd van de configuratie van een netwerkkaart maar waar stel in nu in dat ik coax wil gebruiken?
Bij type verbinding staat nu automatische detectie. Ik kan daar ook kiezen voor 100 Base of 10 Base maar slaat dit niet allemaal op UTP?
Bij win98 kan ik dit helemaal niet instellen. Tenminste bij een netwerkkaart niet. Zal nog eens andere kaart inpluggen.
snaH: misschien als we lang genoeg hobbyen en vragen dat we er uit komen.......

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik had dat ook eerst .. een dosachtig proggie shakelde die kaart om van utp naar bnc

(stond op de flop bij de drivertjes)

ik heb hem ff op web gezet mischien helpt het
(wel onder dos starten denk ik)

http://www.fish.demon.nl/got/ezcfg.zip

Iperf

Verwijderd

wat jij nog niet gedaan hebt (heb ik iig niet gelezen), is proberen om de NIC's of een van de twee in een ander slot te installeren, heb ik vaak genoeg meegemaakt dit probleem.
Win zegt alles in orde, maar ondertussen was of de nic kapot of als ik het in een ander slot probeerde lukte het wel.

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 18:37:
wat jij nog niet gedaan hebt (heb ik iig niet gelezen), is proberen om de NIC's of een van de twee in een ander slot te installeren, heb ik vaak genoeg meegemaakt dit probleem.
Win zegt alles in orde, maar ondertussen was of de nic kapot of als ik het in een ander slot probeerde lukte het wel.
Heb dit bij beide computers al geprobeerd. Zelfs bij xp comp alle pci kaarten verwijderd en netwerkkaart in andere pci sloten geprobeerd. Op win 98 comp zit verder niks alleen netwerkkaart en heb deze ook in alle sloten al gehad.

Ik denk nog steeds dat het ergens met de instellingen van de netwerkkaart te maken heeft. ALLEEN WELKE?????????????????????????????????

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kijk ook eens naar de duplex settings van de kaarten. In Win2k heb ik problemen met mijn (ISA) kaartje, maar na het instellen van "force half-duplex" werkt hij perfect

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
fish schreef op 16 november 2002 @ 18:08:
Ik had dat ook eerst .. een dosachtig proggie shakelde die kaart om van utp naar bnc

(stond op de flop bij de drivertjes)

ik heb hem ff op web gezet mischien helpt het
(wel onder dos starten denk ik)

http://www.fish.demon.nl/got/ezcfg.zip
Heb progje geprobeerd. Is alleen voor ISA kaarten. Heb ook een ISA kaart. Programma getest met ISA kaart op win98 comp. Loopt muurvast |:( .

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
frim schreef op 16 November 2002 @ 20:33:
Kijk ook eens naar de duplex settings van de kaarten. In Win2k heb ik problemen met mijn (ISA) kaartje, maar na het instellen van "force half-duplex" werkt hij perfect
Deze kun je instellen bij type verbinding. Heb alle typen duplex geprobeerd maar zoals altijd. Een van de netwerkkabels is niet aangesloten...............................

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

deejee007 schreef op 16 November 2002 @ 21:34:
[...]

Heb progje geprobeerd. Is alleen voor ISA kaarten. Heb ook een ISA kaart. Programma getest met ISA kaart op win98 comp. Loopt muurvast |:( .
probeer het even onder dos ..........
(btw onder milleium vind hij gewoon geen netwerkkaart)

Iperf

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
fish schreef op 17 November 2002 @ 00:43:
[...]

probeer het even onder dos ..........
(btw onder milleium vind hij gewoon geen netwerkkaart)
Heb ik gedaan onder dos. Bij PCI kaart geen netwerkkaart aanwezig en bij ISA megavastloper. (dit dus in win98 comp)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmmmmmm ..... was proberen waard.

Iperf

Verwijderd

Ik heb ook zoiets:
Situatie:
3 PC's, PC 1 is XP-Prof met een Sis netwerkkaart, aangesloten op een router ADSL-modem via een hub/switch. Geen probleem.

PC 2 is XP-Home, met Realtek 8039, aangesloten op de Hub. Ik krijg dan de foutmelding dat de netwerkkabel niet goed is aangesloten.

Sluit ik diezelfde netwerkkabel echter aan op een Windows ME-PC met een Realtek 8029, dan is er geen probleem.

Enig idee?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Je hebt toch niet de UTP en COAX tegelijk aangesloten? Dat betekent voor veel netwerkkaarten het einde...

Verder idd... gebruik terminators bij coax, cross-link kabel bij UTP (patch-kabel zal het dus NIET doen :S)

Bij mijn vorige Windows98 - WinXP netwerk (2 pc's cross-link UTP) gaf XP ook nagal eens aan dat de netwerkverbinding verbroken was terwijl beide systemen aanstonden. Als ik dan wat netwerkverkeer genereerde ging het weer weg... Lag geloof ik aan dat 1 v/d 2 kaarten nogal oud was :))

suc6, en lukt het nog niet, schrijf ff precies de situatie op, kunnen we wat meer mee dan oplossingen aandragen die "waarschijnlijk het probleem zijn" :)

ReinBijlsma: Realtek 8039 chippies heb ik ook nogal eens wat problemen mee gehad, probeer eens een ander kaartje zou ik zeggen. 10MBit kaartjes kan je al bijna gratis krijgen ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Het is ongeloofelijk maar waar. HET IS GELUKT. Met de oude netwerkkaarten. Ik heb windows NT 4 op de win 98 computer geinstalleerd en meteen zag mijn XP comp de NT-comp. Daarna win 98 weer geinstalleerd en voila het werkt.

Wat heb ik gedaan? Ik weet het niet maar het werkt.

Bedankt allemaal voor de reakties.

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:33
je zal toch echt even moeten kijken naar een dos proggie om hem op coax te zetten hoor. je zit nu namelijk bij de speed te kutten. neem even een kijkje op de site van de fabrikant van je netwerkaart

EDIT: En toen was er een 2e pagina :D

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 07-01-2003 23:17 . Reden: ow, toen was er een 2e pagina :D ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1