Toon posts:

[javascript]Redirecten + oude sluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus voor mijn PHP pagina bij de foutpagina (404 Pagina not found etc) dat hij een nieuwe pagina opent en de oude sluit.

De nieuwe pagina bevat 2 frames: 1 met een script voor nieuwe pagina openen (de hoofdsite, index.php) en 1 met een popup schermpje dat hij de vorige pagina niet kon vinden.

Dit werkt allemaal maar hij moet de oude oorspronkelijke foutmelding sluiten maar dan moet ik 2 onload dingen gebruiken (1 voor nieuwe pagina met de 2 frames, en 1 voor de pagina te sluiten) en dat wil hij dus niet. Hij doet alleen de 1e onload ding.

De pagina waarop bovenin staat DEZE MOET HIJ SLUITEN, moet dus gesloten worden

om te zien hoe het eruit ziet kijk hier:

http://www.geocities.com/ra2web/error_doc.html

de 2 syntax meldingen kloppen, hij kon 2 bestanden niet uploaden vanwegen filetype (geocities he :( )

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 15:58
P&W -> w&G.

https://fgheysels.github.io/

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Je maakt een fucntie met de acties die uitgevoerd moeten worden (openen, sluiten) en die roep je aan in de onLoad

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
deze functie in je head tag zetten
code:
1
2
3
4
 function shut_down()
 {
    window.close();
 }

en in je onLoad een functie aanroepen die alles uitvoert wat je wil en als laatste regel shut)down() aanroept

Verwijderd

...hoe zorg ik dat ik mijn bezoekers maximaal irriteer? :{

Maar goed...
onload="(top.opener = self).close; doenogwat();"

Houd er wel rekening dat je bezoekers al ik meteen kwijt bent. Mag ik alsjeblieft zelf beslissen of ik mijn zelfgeopende vensters wil afsluiten? :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ja ok, maar die andere foutmelding pagina deed helemaal niks vanzelf, daar moest je de url weer opnieuw intypen dus wat zou beter zijn??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 15:00:
hehe, ja ok, maar die andere foutmelding pagina deed helemaal niks vanzelf, daar moest je de url weer opnieuw intypen dus wat zou beter zijn??

Een 404 met een mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige pagina, of verder te gaan naar de index.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Gewoon heel simpel refreshen naar de index?
Of plak er een klein zoekscriptje in oid...

Wise enough to play the fool

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 00:08

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
2
<center onLoad="setTimeout('popupPage()', 0); "
   onLoad="javascript:window.close(); 0); ">

uit je pagina, die ook nog eens opgeroepen wordt in een frameset...

dat is natuurlijk complete quatsch en grove javascript-fouten:
- twee onload attributes kan niet
- '0)' is een ongeldige javascript bewerking
- de window.close() zou de frame sluiten en niet het parent-window
- gebruik onload liever op de body

probeer eens <body onload="window.open('http:://www.blaat.com'); top.window.close()">

dit zal waarschijnlijk een melding voor het sluiten geven waarin de user alsnog om bevestiging gevraagd wordt.
mijn voorkeur zou zeker uitgaan dit niet te doen via het openen van een nieuw venster, maar gewoon in het huidige venster te houden, maar misschien heb je je eigen redenen hiervoor.

bedenk daarnaast dat een window.open() in een onload niet door een click geactiveerd wordt en door een groot aantal browsers genegeerd wordt (mozilla-alikes, opera, maar ook door msie met een anti-popup plugin).
zet dus altijd in de pagina zelf alsnog een klikbare link voor de popup

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
die '0)' is de delay die de pagina zou sluiten. Ik heb een popup script zo veranderd dat hij de window zou sluiten.
En zo geweldig ken ik javascript ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dan redirecten in dezelfde window???

Dan wordt het id als volgt: Hij redirect naar de index.php en geeft tegelijkertijd een popup window dat de vorige pagina niet beschikbaar was

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:44

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 15:10:
die '0)' is de delay die de pagina zou sluiten. Ik heb een popup script zo veranderd dat hij de window zou sluiten.
En zo geweldig ken ik javascript ook niet...
Een delay van 0 bestaat niet; dit default altijd naar een minimum delay van 10 ms

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, met die 0 bedoel ik dan zo min mogelijk delay.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

crisp schreef op 09 November 2002 @ 15:22:
[...]

Een delay van 0 bestaat niet; dit default altijd naar een minimum delay van 10 ms
Lijkt me echt een browserafhankelijk iets, kan me namelijk niet herinneren dat ik dit ooit in de specs terug heb gezien. Heb je toevallig een linkje??

Today's subliminal thought is:

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 00:08

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

een setTimeout wordt aan het window.object gekoppeld, zelfs al geef je de minimale timeout, toch zal er eerst de volgende method worden uitgevoerd, als dat de window.close() is, destroy je op datzelfde moment al de timeout.

ik zie niet in waarom die timeout nodig is, en denk dat mijn oplossing:
code:
1
<body onload="popupPage(); top.window.close()">
gewoon zal voldoen, ook al blijft hij onhandig en zou ik je aanraden gewoon een <meta name="refresh" content="o; url=http://blaat.com"> te doen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:44

crisp

Devver

Pixelated

Annie schreef op 09 november 2002 @ 16:19:
[...]

Lijkt me echt een browserafhankelijk iets, kan me namelijk niet herinneren dat ik dit ooit in de specs terug heb gezien. Heb je toevallig een linkje??
zie de comment van Jo Hermans in dit bugzilla report.
Ik heb dit toenderdaad nagemeten en daaruit bleek dat IE dus wel degelijk een minimum timeout van 10 ms aanhoud, net als Moz1.1+.
Mozilla1.0 deed wel een timeout van 0 (of 1); dat was de reden voor mijn bugpost omdat Moz1.0 zo veel sneller leek met een bepaald script.

Intentionally left blank

Pagina: 1