Ik ben bezig met een site, en ik loop tegen een probleem wat volgens mij heel eenvoudig is, maar ik kan het maar niet bedenken.
Men kan inloggen via login.php, wanneer succesvol worden sessie-variabelen ingesteld. Als men daarna op forum.php gaat rondkijken, werken de ingestelde sessie variabelen naar behoren.
Nu was ik echter mijn forum.php aan het reorganiseren (alles wat met HTML/output te maken heeft in een include bestandje stoppen), en nu werkt het niet meer. Even een voorbeeldje:
de oude forum.php:
Dit werkt naar behoren. Nu de nieuwe situatie:
forum.php
forum.inc
Nu is $login níet ingesteld, terwijl ie dat zonet wel was. Een extra session_start() toevoegen binnen de functie zelf heeft geen effect. Wat zie ik over het hoofd?
-- edit --
include("forum.php"); moet natuurlijk include("forum.inc"); zijn.
Men kan inloggen via login.php, wanneer succesvol worden sessie-variabelen ingesteld. Als men daarna op forum.php gaat rondkijken, werken de ingestelde sessie variabelen naar behoren.
Nu was ik echter mijn forum.php aan het reorganiseren (alles wat met HTML/output te maken heeft in een include bestandje stoppen), en nu werkt het niet meer. Even een voorbeeldje:
de oude forum.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?php session_start(); if ($actie == "toon_topic") { ... standaard output, één grote HTML brei ... if ($login) { ... antwoord venster, nog meer HTML brei ... } else { echo "Je moet ingelogd zijn!"; } } ?> |
Dit werkt naar behoren. Nu de nieuwe situatie:
forum.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php session_start(); include("forum.inc"); if ($actie == "toon_topic") { toon_topic($id); } ?> |
forum.inc
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php session_start(); function toon_topic ($id) { ... standaard output, één grote HTML brei ... if ($login) { ... antwoord venster, nog meer HTML brei ... } else { echo "Je moet ingelogd zijn!"; } } |
Nu is $login níet ingesteld, terwijl ie dat zonet wel was. Een extra session_start() toevoegen binnen de functie zelf heeft geen effect. Wat zie ik over het hoofd?
-- edit --
include("forum.php"); moet natuurlijk include("forum.inc"); zijn.
Geef mij maar een Warsteiner.