Toon posts:

Irritant geluid bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een vraagje, als ik mijn oude Pentium 200 opstart maakt zij bijna altijd een irritant rotgeluid. Het enige wat dan helpt is ff wachten en rebooten. Volgens mij komt het geluid van de systeemfan.

Ik heb nu mn pc nu opengemaakt, de stroomvoorziening opengemaakt en het viel me op dat er behoorlijk wat stof aanwezig is. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk stof weg te halen en de systeemfan losgemaakt en goed schoongemaakt. De computer opgestart, nog steeds dat irritante geluid, wat moet ik doen, een nieuwes systeemfan kopen?

Alvast bedankt

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52
Bekend probleem.... is je CPU cooler. Lagers versleten.

Verwijderd

Topicstarter
dus een nieuwe kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:12:
Hallo,

ik heb een vraagje, als ik mijn oude Pentium 200 opstart maakt zij bijna altijd een irritant rotgeluid. Het enige wat dan helpt is ff wachten en rebooten. Volgens mij komt het geluid van de systeemfan.

BTW het is niet de CPU Cooler...

Ik heb nu mn pc nu opengemaakt, de stroomvoorziening opengemaakt en het viel me op dat er behoorlijk wat stof aanwezig is. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk stof weg te halen en de systeemfan losgemaakt en goed schoongemaakt. De computer opgestart, nog steeds dat irritante geluid, wat moet ik doen, een nieuwes systeemfan kopen?

Alvast bedankt

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52
Juustem ;)

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Een kick na 1 min is niet nodig hoor :+
Praeth schreef op 09 november 2002 @ 14:13:
Bekend probleem.... is je CPU cooler. Lagers versleten.
Je kan hem misschien ook repareren 8)7 . Misschien kun je nog ergens eentje vinden, anders een nieuwe erop schroeven nadat je hem een beetje passend hebt gemaakt lijkt mij slimmer.

edit:
Ik ben niet te laat, ik ben gelijk, kijk maar naar de tijd 8)7

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Een van je fans dus, vervangen klaar is kees :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.