Toon posts:

Speakers + Versterker. Budget zo'n €1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, weer een "welke speakers en versterker moet ik kopen" topic.
Maar iedereen heeft weer een ander budget en echt recente topic's kon ik toch niet vinden. Als het toch niet mag merk ik het wel als ie op slot gaat. :/

Okey.
Sinds ik een degelijke hoofdtelefoon heb kan ik het geluid van m'n oude speakers en versterker echt niet meer aanhoren. Daar komt bij dat de versterker ook aan z'n laatste uurtjes toe is.
Het is dus tijd voor wat nieuws. En dit keer wel iets degelijks.
Twee speakers en een versterker of reciever.
Ik heb even rond gekeken en heb voorzichtig een budget van €1500 vastgesteld.
Mag er best overheen hoor, maar het liefst blijf ik hier bij.
Nou heb ik een hele kleine richtlijn en wil graag wat aanvulling. De apparatuur die ik zeker wil beluisteren is: B&W 602 S3 speakers icm een NAD C350 versterker.
De Kef Q1 speakers leken me ook leuk. Echter veel meer kon ik niet vinden. Nou, de apparatuur wel maar geen prijsen. Ik heb dus geen flauw idee naar welke prijsklasse ik steeds heb zitten kijken.
Dit is dus een erg beperkte keuze en daarom vroeg ik me af wat jullie aan de hand van deze apparatuur aanraden om te luisteren.
Ik wil gewoon voorkomen dat ik me blind staar op B&W/Kef speakers en NAD versterkers, hoewel ik van bijde niets dan goed heb gehoord.

Alvast bedankt. :)

[edit]
Nog wat informatie die wel eens van toepassing kan zijn.
De muziek die ik luister hangt volledig af van m'n stemming, maar elke soort muziek kan ik wel waarderen.
Het is niet zo dat ik een soort meer dan de ander luister, er is dus geen touw aan vast te knopen.
De kamer waar het (voor als nog) in komt te staan is vrij klein, zo'n 3 bij 6 maar misschien zet ik het zaakje ook wel in de huiskamer.(gemiddeld rijtjeshuis, weet de maten niet)
Wat betreft volume ben ik nog een beetje huiverig. Ik zag waardes tussen de 60 en 120W RMS, maar dit 'lijkt' mij zo laag. Ik weet niet waarom en misschien klopt m'n gevoel van geen kant.
Ik wil in elk geval m'n buren kunnen pesten.(er even van uit gaande dat ik het zaakje in de huiskamer plaats)

Iets anders kan ik zo even niet bedenken maar als er meer info nodig is hoor ik het wel. :)

Overigens heb ik nog niets geluisterd. Dit omdat ik voorlopig geen €1500 heb, en ik een lijstje wil hebben met apparatuur die in mijn budget past, ipv van de verkoper lastig te vallen met allerlei vragen en de hele winkel door om alles te beluisteren. :)

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
pfff voor dat budget kan je echt wel wat leukers krijgen dan B&W 602's... Dynaudio een leuke optie?

Verwijderd

Topicstarter
PsychoRealm schreef op 09 november 2002 @ 13:31:
pfff voor dat budget kan je echt wel wat leukers krijgen dan B&W 602's... Dynaudio een leuke optie?
Kijk dat bedoel ik! :P
Ik ben volledig leek op audio gebied, maar dat wil niet zeggen dat ik genoegen neem met het bagger geluid dat ik nu heb. Maar om deze reden weet ik er niets van af en ken ik ook geen merken anders dan van horen zeggen.
De naam Dynaudio klinkt overigens wel bekend maar zoals met de meeste merken het geval is weet ik hier totaal niets vanaf.
Maar als je enige toelichting wilt geven houd ik m'n oortjes open. :P

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

PsychoRealm schreef op 09 november 2002 @ 13:31:
Of erm een HK bakkie met wat Infinity's?
Tis net welke smaak je hebt. Wat heb je nu en wat heb je al beluisterd?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 13:29:
Als het toch niet mag merk ik het wel als ie op slot gaat. :/
Ik bijt niet. Als je graag een topic wil openen, maar je weet niet of het door de beugel kan, kan je me daar via mail even over raadplegen.
Dit is dus een erg beperkte keuze en daarom vroeg ik me af wat jullie aan de hand van deze apparatuur aanraden om te luisteren.
Ik wil gewoon voorkomen dat ik me blind staar op B&W/Kef speakers en NAD versterkers, hoewel ik van bijde niets dan goed heb gehoord.

Het topic mag van mij prima openblijven. Lees echter nog even goed de policy door en probeer je openingspost nog aan te vullen met informatie. (hoeveel ruimte heb je, op welke manier luister je vaak naar je muziek (hard/zacht/ hoe kan je je app opstellen in je kamer)
Op die manier kunnen wij wat meer gericht advies geven en maakt je topic ook meer kans om op iets leuks uit te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Lampje schreef op 09 November 2002 @ 13:36:

[...]

Ik bijt niet. Als je graag een topic wil openen, maar je weet niet of het door de beugel kan, kan je me daar via mail even over raadplegen.

[...]

Het topic mag van mij prima openblijven. Lees echter nog even goed de policy door en probeer je openingspost nog aan te vullen met informatie. (hoeveel ruimte heb je, op welke manier luister je vaak naar je muziek (hard/zacht/ hoe kan je je app opstellen in je kamer)
Op die manier kunnen wij wat meer gericht advies geven en maakt je topic ook meer kans om op iets leuks uit te draaien.
Okidokies, ik zal m'n post even editen.
Kwam er zelf ook ineens achter dat er nogal wat mist. ;)

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Maar hoe dat ook, wat voor een adviezen je ook van ons krijgt, je zal toch eerst in een hifizaak moeten gaan luisteren met je eigen muziek, voordat je wat gaat aanschaffen.
En zoals je al zei niet op een merk te gaan blindstaren.

Verwijderd

Topicstarter
PsychoRealm schreef op 09 november 2002 @ 13:48:
Maar hoe dat ook, wat voor een adviezen je ook van ons krijgt, je zal toch eerst in een hifizaak moeten gaan luisteren met je eigen muziek, voordat je wat gaat aanschaffen.
En zoals je al zei niet op een merk te gaan blindstaren.
Luisteren zal ik zowiezo, ik wil gewoon een paar merken/typen horen die in mijn budget passen. En misschien wat aanvullende informatie.
Natuurlijk kan ik ook zonder enige informatie naar een audiozaak gaan en volledig op de verkoper afgaan, maar dat doe ik liever niet.
Op internet heb ik al een boel reviews gevonden van verschillende apparatuur maar nergens vind ik prijsen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik kan je alleen luisteradvies geven, speakers en amps is te persoonlijk.
Maar voor 1500 euro koop je een aardige stereo.
als je geen surround neemt, is het geluid altijd weer beter binnen het budget.
dus als jij alleen stereo wil gebruiken kun je zelfs zuilen kopen als je ze kan opstellen.
denk aan merken als:

B&W
Tannoy
Kef
M-S
die hebben leuke speakertjes voor het geld.

versterker:
Marantz
Nad
Arcam
zijn leuke merken voor versterker.

Iedere versterker en speaker klinkt anders, dus je moet nemen wat jij mooi vindt klinken.

owja je kunt internet revieuws gebruiken om te zien wat goed beoordeeld wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Dnc1n schreef op 09 November 2002 @ 14:03:
ik kan je alleen luisteradvies geven, speakers en amps is te persoonlijk.
Maar voor 1500 euro koop je een aardige stereo.
als je geen surround neemt, is het geluid altijd weer beter binnen het budget.
dus als jij alleen stereo wil gebruiken kun je zelfs zuilen kopen als je ze kan opstellen.
denk aan merken als:

B&W
Tannoy
Kef
M-S
die hebben leuke speakertjes voor het geld.

versterker:
Marantz
Nad
Arcam
zijn leuke merken voor versterker.

Iedere versterker en speaker klinkt anders, dus je moet nemen wat jij mooi vindt klinken.

owja je kunt internet revieuws gebruiken om te zien wat goed beoordeeld wordt.
Op internet waren inderdaad een boel reviews te vinden, echter vaak kwam het voor dat er niets dan positiefs werd gezegd, en dan ineens een hele negatieve review. Dan krijg ik toch m'n twijfels.
Ik wil dus niet teveel op reviews afgaan.
Liever maak ik voor mezelf een lijstje met speakers en versterkers welke in mijn budget passen en welke ik uiteindelijk wil beluisteren. :)

Verwijderd

denon heeft nieuwe amps'' coole modellen met alles erop en eraan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:30:
denon heeft nieuwe amps'' coole modellen met alles erop en eraan
Ik zal eens kijken op internet.
Denon kwam ik trouwens niet bijzonder veel tegen. Hoeft verder ook niets te zeggen maar het viel me wel op daar Denon een erg bekend merk is.(zelfs ik kende het al jaren)

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Als je er een beschaafd beetje boven wil gaan zitten maar wel topkwaliteit wil hebben.

Wat dacht je van de Dynaudio contour 1.3 MKII voor 650 pleuro

bij http://www.hifi-edition.de/?de/kat.asp?k=68

in combinatie met een Marantz PM 17 MK II KI voor 1198 euro

bij http://www.hifi-pawlak.de/geraete/verstaerker.htm

Verwijderd

Ik zou ook naar wat rotel en h/k spullen kijken wat amps betreft.
Zijn degelijke versterkers met genoeg reserves voor als je later
wat grotere speakers zou willen bv.

Verwijderd

Topicstarter
Danster schreef op 09 november 2002 @ 17:52:
Als je er een beschaafd beetje boven wil gaan zitten maar wel topkwaliteit wil hebben.

Wat dacht je van de Dynaudio contour 1.3 MKII voor 650 pleuro

bij http://www.hifi-edition.de/?de/kat.asp?k=68

in combinatie met een Marantz PM 17 MK II KI voor 1198 euro

bij http://www.hifi-pawlak.de/geraete/verstaerker.htm
Is dat €650 euro per speaker of per paar? Per speaker wordt me iets te duur. :P
€1848 vind ik eigenlijk al veel maar als ik het echt veel beter dan andere produkten rond dit bedrag vind klinken heb ik het er graag voor over. :)

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Dit is per paar..maar het is wel mijn mening dat het een supersetje is. Maar ik denk dat er velen zijn die wel kunnen bevestigen dat de componenten echt goed zijn.

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-08 13:19
Als je in de richting naar b&w wilt gaan maar de 602 te goedkoop vind kun je altijd de 603 proberen. Dan heb je een zuilspeaker die ook wat duurder is. (2* b&w 602 = 500 euro)

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Pagina: 1