Toon posts:

SB-live 5.1 uitgang?aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe kast gekocht, een Aopen H600A. Daar zit aan de voorkant een aansluiting voor USB en een koptelefoon aansluiting en mic.aansluiting.
Nou kan ik deze op mijn mobo aansluiten voor het geluid, maar aangezien ik het on-board geluid niet gebruik, wilde ik het op mijn SB-live aansluiten.
Probleem: Ik weet niet of dit wel kan. In de handleiding staan er niets wat mij dat duidelijk maakt. Kan iemand mij helpen?
8)7 :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
De pinout van de sblive (die die ide-achtige connector) is wel eens besproken. Probeer daar ff gericht op te zoeken, da;s prima te vinden :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de SB audigy player. Zie topic: hoofdtelefoonaansluiting werkt niet

Ben er nog steeds niet uit!
Ik heb contact gehad met creative, maar deze verwijzen mij door naar de computerfabrikant ???

Verwijderd

Topicstarter
Heb alleen dit kunnen vinden.

aopen h600 frontpanel audio aansluiten?

Via google krijg ik alleen dat gedoe over die 5'25" bracket die je bij de platinums erbij krijgt.

Verwijderd

Ik wil / heb dus precies hetzelfede. Heb ook contct gehad met consumer support creative. Die stuurden me door naar de developer afdeling.

Blijkt dus dat die extensies specifiek ontworpen zijn voor de Live! Drive bay waar jij het over had, en dat soort dingen kunnen/mogen ze dus niet vrijgeven.

Nu heeft mijn developer-contactpersoon een andere oplossing geopperd, namelijk het aansluiten van mini-jack pluggen aan de kabels van de frontpanel mic en phones, doortrekken naar de achterkant van de kast door een gaatje om de boel m.b.v. splitters in de kaart te steken.

Volgens hem zou de boel dan gewoon werken en riskeer je je garantie niet.
Alleen ben ik niet zo technisch om die snoertjes te koppelen aan de jack pluggen... :(

Mijn vraag, wat vind jij hier nou van?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben wat betreft snoertjes koppelen etc. ook niet zo goed/handig. Is ook 1 van de redenen waarom ik een kast had gekocht waar het allemaal al in zat, zodat ik het alleen maar hoefde aan te sluiten. En als je bijvoorbeeld zou moeten solderen ofzo (noem maar wat) heb ik er a: de apparatuur niet voor b: ben ik denk niet zo'n "tweaker"(eigenlijk helemaal geen tweaker denk ik) die dat kan. Plus dat ik ook het geld er niet voor heb om, als het fout gaat ff weer een nieuwe te kopen.

En om de kabels "door te sluizen" van achter naar voor, ja het kan wel, maar ik zit al met tig kabeltjes in die kast. Had mijn kast juist gekocht voor de extra ruimte, omdat ik o.a. een extra schijf erin had gezet en ik vind het nu al een teringzooitje met al die kabels.

Maar goed ik denk dat ik het dan maar voorlopig zo laat, misschien een keer een andere geluidskaart kopen waar het wel direct op aangesloten kan worden. Tis niet anders denk ik.

Niet dat ik het ook echt nodig heb, kheb boxjes en mijn versterker op de geluidskaart aangesloten. Maar tis gewoon fijn als je iets heb gekocht dat het ook werkt op de manier waarvoor het bedoeld is.

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Eh, gewoon in de Line In douwen toch, of? :?

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

Heb besloten 't te gaan doen. Als het mee blijkt te vallen kwa kabels/werk wil ik wel een "how to" posten c.q. sturen :)

Hoor 't wel :*)

MSN: janneman_1@hotmail.com
Pagina: 1