Toon posts:

[flashMX] Groot scrollProbleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heyz,

ik heb het volgende probleem. Ik heb verschillende frames met textboxen en scrollbars daaraan vastgeplakt. Werkt allemaal prima. Dacht ik. Het is namelijk zo dat ie de 1e textbox goed scrollt (qua lengte) maar de daarop volgende textboxjes, doet hij dus niet goed. De scrollbar blijft de scrolllengte van het 1e frame houden.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 13:00:
heyz,

ik heb het volgende probleem. Ik heb verschillende frames met textboxen en scrollbars daaraan vastgeplakt. Werkt allemaal prima. Dacht ik. Het is namelijk zo dat ie de 1e textbox goed scrollt (qua lengte) maar de daarop volgende textboxjes, doet hij dus niet goed. De scrollbar blijft de scrolllengte van het 1e frame houden.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
nee!

Dit is niet echt duidelijk omschreven hè?!
Wat is jouw ogen een frame (in Flash)?
En een stukje gebruikte code wil ook wel helpen, met het doorgronden van het probleem...

Verwijderd

of post eens de fla ?

Verwijderd

Topicstarter
sorry .fla kan ik helaas nie geven en tie-rep je hebt gelijk. Ik haal inderdaad wat dingen door elkaar.

ik heb een layer met verschillende frames. Nou bevatten al deze frames een textbox met de naam pgbtext en een scrollbar. Ik heb hierbij geen code gebruikt. Dit is gewoon puur een component van Flash (flashui component geloof ik). Het probleem is dat de scrollbar op iedere frame de lengte van de 1e textbox aanhoudt. Dus als de textbox op de 4 frame 2x zoveel inhoud heeft als de 1e, krijg je alleen maar de hoeveelheid inhoud te zien die in de 1e textbox beschikbaar is. Dus het 2e gedeelte krijg je niet te zien omdat hij niet verder wil scrollen

is dit wat duidelijker?

Verwijderd

geef al je textboxen eens unieke namen (dus allemaal verschillend).

Verwijderd

Wow, een GROOT scrollprobleem....
maar mr10 heeft gelijk, try that.

Verwijderd

Topicstarter
mr10 thnx het werkt inderdaad, en B-Top believe me, het was voor mij een GROOT probleem :)
Pagina: 1