Toon posts:

[FreeBSD 4.7] muis opnieuw laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem. als ik me freebsd 4.7 bak een tijdje aan heb staan (gebruik van xfree86 4.2.0 en kde 3.0) wijkt de pointer van me muis af van waar de muis werkelijk is. herstarten van x werkt niet, maar opnieuw opstarten wel. alleen is dit nogal irritant. wat misschien wel de oplossing is is de muis (drivers) herladen.

alleen in google en de search of got kon ik niet vinden hoe je dat doet. wet iemand dit?

Verwijderd

Topicstarter
oh, ik heb een gewone standaard ps2 muis :)

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Gebruik je moused? Controleer dit door in /etc/rc.conf te kijken. Als hier de regel 'moused_enable="YES"' staat gebruik je moused.

Zo ja, dan kan je proberen moused uit te zetten (door die "YES" te veranderen in "NO", natuurlijk) en in plaats daarvan rechtstreeks je muis-device aan te spreken. In je XF86Config moet je dan de regel
code:
1
Option      "Device" "/dev/sysmouse"

veranderen in
code:
1
Option      "Device" "/dev/psm0"

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Dit hoor ik voor het eerst , en of deze oplossing werkt , weet ik ook niet 100%.
Maar wat je kan proberen is via /stand/sysinstall je mousedeamon te disablen en weer enablen , mischien dat het helpt.

succes ermee!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 17:07:
Dit hoor ik voor het eerst , en of deze oplossing werkt , weet ik ook niet 100%.
Maar wat je kan proberen is via /stand/sysinstall je mousedeamon te disablen en weer enablen , mischien dat het helpt.

succes ermee!
Dat doet (zeer) waarschijnlijk niets - het enige resultaat is dat er twee extra regels in je rc.conf worden neergezet:
code:
1
2
moused_enable="NO" #van het uitzetten
moused_enable="YES" #van het weer aanzetten

Aangezien altijd de laatste regel wordt gepakt, is het resultaat hetzelfde als voorheen.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."