Toon posts:

[xp] wel inet, wel ping naar buiten, alleen in netwerkgroep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo na aanleiding van mijn vorige topic hier een uitbereiding en samenvatting van de door mij gedane stappen.

Allereerst de beginsituatie:
1 router van sitecom (192.168.0.1)
1 pc met win98se (192.168.0.3)
2 pc´s met winxp (192.168.0.2 en 192.168.0.4)

nu kunnen al deze 3 pc op het internet en krijgen ze automatisch hun ip.
Deze pc echter (.0.4) wordt niet opgenomen in het netwerk. Er is vanaf 0.2 wel te pingen naar deze computer. Deze computer kan echter niet naar zichzelf pingen want dan geeft die een time-out.

Ik volgens de stappen op de site van microsoft netbios over tcp/ip ingeschakeld.

Wanneer ik hem via de wizard laat opnemen in het netwerk dan heb ik geen netwerklocaties. Wanneer ik een netwerklocatie wil toevoegen dan geeft die aan dat hij alleen deel uitmaakt van de werkgroep terwijl alle 3 dezelfde pc´s in dezelfde werkgroep zitten.

De andere 2 computers kunnen wel via het netwerk aan elkaar gekoppeld worden. De pc die niet kan delen via het netwerk ik uitgerust met een interne realtek kaart.

welke stappen kan ik nog meer ondernemen waardoor de kans bestaat dat ook deze computer deel kan gaan uitmaken van het netwerk?

Verwijderd

Er zijn hier al heeel veel topics over te vinden....

Allemaal min of meer hetzelfde probleem. De grote overeenkomst is:
Windows XP aanwezig op een of meerdere computers in het netwerk.

Wel pingen...
Wel internet...
Geen shareverbinding/netwerkverbinding...

Ook al topics gezien waar de veel besproken foutmelding als plaatje is bijgevoegd.

(Men schreeuwt kennelijk om een oplossing, maar men weet niet waar met het schreeuwen de juiste personen kunnen worden bereikt. (Waaronder ik zelf))

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry dit probleem heb ik inderdaad al een tijdje en inderdaad is er veel over te vinden maar toch blijf ik dit probleem houden

dus daarom heb ik mijn situatie nog maar even weergegeven

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft ook zijn eigen gedeelte mappen niet aan :(

Verwijderd

Volgens mij heb je last van een personal-firewall die een beetje dicht staat voor uitgaand verkeer. Dus ga ik er in dit verhaal van uit dat dat zo is. Poort 137 & 139 (netbios) moeten openstaan mocht je gebruik willen maken van netwerk-shares. Ik kan me even niet voorstallen wat de oorzaak is van het niet kunnen pingen naar localhost; je zou even moeten kijken of ICMP-verkeer toegestaan is.