8MB cache of toch maar 2 MB cache?

Pagina: 1
Acties:

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik heb bij Gistron 2 IBM 60 GB schijven gekocht van de nieuwe 180GXP serie. Ik heb gemaild hoeveel MB cache erop zat en kreeg als antwoord 8 MB cache. Nu kon ik op de site van IBM niet goed vinden of er nou ook 60GB versies (IC35L060AVV207-0) waren met 8 MB cache en heb ik maar eens het Drive Fitness Test programma gedraaid om te kijken wat die aangeeft:

Drive Info
---------------------------------------------------------------------

Model : IC35L060AVV207-0
Serial no. : G2G361TE
Capacity : 61.49 GB
Cache size : 1822 KB
Microcode level : V22OA63ABO
ATA Compliance : ATA-6

Ultra DMA
Highest mode : 5
Active mode : 5

Settings
Write cache : Enabled
Read look-ahead : Enabled
Auto reassign : Enabled
S.M.A.R.T. operations : Enabled
S.M.A.R.T. status : Good
ABLE : Disabled
AAM : Disabled
Security feature : Supported
Password : Not Set

Zit er nou inderdaad maar 2 MB cache op? En zijn er nog andere tools om het mee te testen?

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

doet sisoft sandra dit ook niet voor je?
zal zo ff een edit geven met bevestiging.

Edit:
Nope, er staat wel een kopje diskcache onder drive information, maar er staat bij mij niks ingevuld. |:(

[ Voor 0% gewijzigd door _Droopy op 09-11-2002 12:49 . Reden: Uitslag van Sisoftware sandra. ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 16:09
Naar mijn weten heeft IBm geen 8 MB versies.
Tevens staat er AVV in je typenummer, waarvan 100% zeker is dat die 2 MB heeft.
Ik heb zelf ook 8 IBM's van het type AVVx in me systeem zitten, allemaal 2 MB. (naja, ze ronden de boel altijd netjes af :P)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
De 180GXP type met 180 gb heeft wel 8MB cache dus IBM heeft wel degelijk 8MB cache schijven ;)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 08:39
Volgens de datasheet heeft de 1D versie (1 disk/platter) 2mb cache, de 2D versie 2 of 8mb en de 3D versie 8mb cache.
Het lijkt mij dus uitgesloten dat een 60gb ibm 180gxp 8mb cache heeft.

Datasheet 180GXP

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 16:09
Lennieboy83 schreef op 09 November 2002 @ 12:37:
De 180GXP type met 180 gb heeft wel 8MB cache dus IBM heeft wel degelijk 8MB cache schijven ;)
Okay, weet ik dat ook weer ;)

Maaruh, nog over de IBM tool, volgens mij heeft die het nooit verkeerd :D

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Die datasheet had ik ook al gevonden en ik was er ook van overtuigd dat er maar 2 MB cache op zat maar als ik 3 mailtjes heb gestuurd en als laatste antwoord krijg:

'op de website van IBM zijn 2 versies te vinden met hetzelfde model nummer, de 2 en 8 Mb cache, wij hebben in dit geval de 8 Mb uitvoering'

dan ga ik ervan uit dat ze me toch echt de 8MB versie sturen. Heb zelfs die datasheet al naar ze opgestuurd, maar ze bleven vasthouden aan 8 MB cache |:(
Ik denk dat ik de schijven dan toch maar terug ga sturen en 2 WD's bestel.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 08:39
fraggel schreef op 09 november 2002 @ 13:13:
Die datasheet had ik ook al gevonden en ik was er ook van overtuigd dat er maar 2 MB cache op zat maar als ik 3 mailtjes heb gestuurd en als laatste antwoord krijg:

'op de website van IBM zijn 2 versies te vinden met hetzelfde model nummer, de 2 en 8 Mb cache, wij hebben in dit geval de 8 Mb uitvoering'

dan ga ik ervan uit dat ze me toch echt de 8MB versie sturen. Heb zelfs die datasheet al naar ze opgestuurd, maar ze bleven vasthouden aan 8 MB cache |:(
Ik denk dat ik de schijven dan toch maar terug ga sturen en 2 WD's bestel.
Tja, tis wel gistron he ;)
Maar wel balen in ieder geval dat je niet de goede gekregen hebt (niet dat die wel bestaan, maargoed). In ieder geval veel succes met het terugsturen en omruilen.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Pagina: 1