Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe mijn toppaneel van mijn Superflower kast verwijderen ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee ...de 2 zijpanelen zijn heel gemakkelijk uit te halen...voor modding...ook het front paneel kan ik verwijderen...

Maar nu wil ik een top blow hole maken voor een 120 mm fan, maar het boven paneel zit vast met heel kleine rare schroeven/gaten/nietjes..of zoiets...

Iemand idee welk tool je daarvoor nodig hebt? Om het bovenpaneel er volledig af te halen van mijn aluminium Superflower kast?

Hopelijk weet iemand het, daar ik mijn kast niet wil beschadigen ...

bedankt

Verwijderd

Ik denk dat je daar een Torc schroevendraaier voor nodig hebt.
Als dat niet zo is, heb je pech en is de bovenplaat gestansed, die krijg je er niet (fatsoenlijk :? ) uit

Verwijderd

Topicstarter
Torc schroevendraaier? HOe ziet dat eruit? Heb je een plaatje...is ie duur?

Getranst..is dat ingelast of zoiets?

Verwijderd

Neeh is gewoon met popnagels vastgezet als bij de meeste cases

Uitboren is het woord... later weer opnieuw poppen

Verwijderd

Topicstarter
Popnagels...dat zou heel goed kunnen! Kijk ik naar die gaten, dan ziet het eruit als nagels zonder kop...die daarin vast zitten....

Hoe uitboren?? Gewoon met boor van zoveel millimeter in die gaten...Hoe krijg ik hem dan terug deftig vastgezet?

Iets meer duidelijkheid gewenst ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 12:36:
Popnagels...dat zou heel goed kunnen! Kijk ik naar die gaten, dan ziet het eruit als nagels zonder kop...die daarin vast zitten....

Hoe uitboren?? Gewoon met boor van zoveel millimeter in die gaten...Hoe krijg ik hem dan terug deftig vastgezet?

Iets meer duidelijkheid gewenst ...
Mij lijkt het dat als je de dikte van de draad van de popnagel pakt, je hem goed uit kan boren.
Ik bedoelde met gestansed ook popnagels, was ff het woord kwijt.
Popnagels kan je er later weer terug in poppen, denk dat je lokale gamma o.i.d. je daar wel bij kan helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt dus dat ik met mijn punt van mijn boor effe tegen die popnagel moet boren...en dan floept ie er uit aan de andere kant?

Maar wat als ie een gat boort in die popnagel? of deze volledig uitslijt met die boor...klinkt vrij 'gevaarlijk' om hem er mooi uit te halen...

Misschien kan ik met een hamer en een nagel er gewoon tegenaan kloppen...en floept ie er zo ook uit?

Raar dat hier nog geen topic over bestaat...over popnagels ...
blijkbaar heeft niemand hier vragen over...

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:08
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 12:43:
je bedoelt dus dat ik met mijn punt van mijn boor effe tegen die popnagel moet boren...en dan floept ie er uit aan de andere kant?

Maar wat als ie een gat boort in die popnagel? of deze volledig uitslijt met die boor...klinkt vrij 'gevaarlijk' om hem er mooi uit te halen...

Misschien kan ik met een hamer en een nagel er gewoon tegenaan kloppen...en floept ie er zo ook uit?

Raar dat hier nog geen topic over bestaat...over popnagels ...
blijkbaar heeft niemand hier vragen over...
Uitboren met een 3mm boor, gaat perfect. Op jou methode moet je toch wel wat kracht gebruiken en als je perongeluk misslaat :X

Verwijderd

Topicstarter
Ok uitboren met 3 mm boor ga ik proberen..

Maar van welke kant moet ik boren? Is er een herkenningspunt?
Moet ik in dat gat boren, of aan de andere kant, waar er een soort 'kop' van een nagel zichtbaar is...

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zet je hem er terug in? Met een hammer of ziets inkloppen? Of met je vingers indrukken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 12:51:
En hoe zet je hem er terug in? Met een hammer of ziets inkloppen? Of met je vingers indrukken?
nieuwe grotere popnagels terug poppen, kun je gewoon bij de praxis/gamma elke andere doe het zelf zaak kopen. Wel ook een poptang bijkopen :P

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:12
je kan hem ook vast schroeven met boutje en moer maarja of da zo stevig is >:)

Verwijderd

kep ff snel 2 fotos voor je gemaakt, 1 met tang en popnagels, en 1 met een hele en een gepopte nagel

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.visscher/PICT0709.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.visscher/popnagels.jpg

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Anders laat je de bovenkant zitten, haal je je kast leeg, zaag je je gaten, maak je m schoon (stof/splinters enzo eruit) en stop je alles weer terug.

Probleem opgelost? :)

Verwijderd

Toch is het popnagelgebeuren wel een ingenieus gebeuren... :)

Verwijderd

Topicstarter
Wu Tang, enorm bedankt voor de foto's...

Tis toch nog ingewikkeld, die popnagels...speciale tang voor kopen...enzo...

Misschien met boutje ook wel vast te vijzen...achteraf dan...

Jammer dat ze dat zo vastzetten die toppanelen, echt jammer...liever gehand dat het met gewone schroefjes was gedaan..

Verwijderd

Topicstarter
Nog ideen en tips? Iemand die het al geprobeerd heeft zonder die speciale tang?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 14:27:
Nog ideen en tips? Iemand die het al geprobeerd heeft zonder die speciale tang?
zonder die tang lukt dat niet. maar ken je niemand waarvan je er even 1 mag lenen?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

als je in de buurt van nijmegen woont kan ik wel een keer langskomen...heb tang en vele maten popnagels, kan je ook helpen die ouwe eruit te halen

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitnodiging, Nederlanders zijn zo vriendelijk en openhartiger dan belgen (jammergenoeg ben ik belg...)

Maar ondertussen heb ik via een ander forum gelezen dat een 120mm fan on top voor medium towers niet zo ideaal is als het lijkt.. De airflow zou namelijk veel te veel gestoort worden door een krachtige (lees meer dan 60 cfm airflow) fan van boven...

En daar ik speciale tang en bouten nodig heb, heb ik besloten om mijn standaard stille maar niet echt goede fan te vervangen door een tri led of blue led fan van Antec, zoals ik reeds gedaan heb in mijn zijpaneel...
Echt die fans zijn 80mm , stil en mooi...en krachtig ...

Thanks voor de reacties
Pagina: 1