Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL]Instrumenten aansturen via USB

Pagina: 1
Acties:

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om via usb istrument aan te sturen. In het blad hadden ze het over FS2002. Via de paralel zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

Nu is mijn vraag, is dit ook mogelijk met race sims :9~ (nascar 2002, GPL e.d.) en hoe? BV kilometer en toeren teller, olie en water temperatuur en olie druk meter, accu en olie druk lampje branden als motor uit is.

Tegen woordig zijn de meeste dashboards digitaal/elctronisch aan gestuurd. Dus de hindersnis van draaiende kabels is al weg.

Ik heb helaas te weinig verstand van electronica en programmeren :( , maar leren kan altijd nog ;) .

Eventuele links naar sites zijn zeer welkom :)
Ik heb trouwens geen idee hoe dit in het engels heet anders was ik wel op het web gaan zoeken.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Er zijn diverse USB-IO printjes, waar je dus per usbpoort diverse dingen kunt aansturen. Maar als jij diverse meters wil aansturen zul je er nog een extra microprocessor tussen moeten zetten, en die programmeren zodat ie de signalen van de io omzet naar metertjes waarden en diverse in en outputs die je op je dashboard wil... Dit alleen is al veel werk, maar je moet daarna ook nog gaan zoeken om je info van je sim naar je usb te schrijven, iets wat ook niet echt super makkelijk is. Het is zeker wel te doen, maar je moet opzich helemaal opnieuw het wiel uitvinden. Niet echt makkelijk, en je moet veel verstand hebben van programmeren en Elektronica. Het hele gedeelte vanaf de usb poort snap ik wel en zou ik eventueel kunnen bedenken, maar ik weet niet hoe je naar je usb gaat schrijven, hoe je de info van de sim krijgt. Succes

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Is serieel of paralel dan misschien makelijker :?