[photoshop] beste videokaart

Pagina: 1
Acties:

• bskibinski
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 15:43

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Hier waren alleen wat oudere topics over toen ik zocht in de search van GoT.
Mijn vader wil dus een nieuwe video kaart met een prijs niet hoger dan 135 en hij moet ook TV-out hebben.
ik zat dus te twijfelen tussen een G-force (X) en een Radeon (X),
de Matrox 550 blijkt een beetje beter te zijn dan de rest maar die is dan weer een ramp in 3D
Heeft het aantal MB op de vid kaart ook effect op bv photoshop en andere 2D programma's?

Accessibility first

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Niet echt. De monitor is eigenlijk belangrijker. Een 19" op een resolutie van 1280x1024 is een vereiste denk ik. Verder kan een GF 2 met photoshop prima, tenzij je met illustrator en/of andere vector georïenteerde programma's gaat werken, maar of het belangrijk is, mwoh... valt wel mee denk ik.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

http://www.adobe.com/products/photoshop/systemreqs.html

Ik weet wel bij photoshop hoe meer geheugen hoe beter ivm renderen

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Als je met veel textures gaat werken zal het zeker wel effect hebben. Daarnaast, wil je vader echt zware 3D games spelen of niet? Zo niet, dan zou ik toch voor die Matrox kaart gaan. Bij dit soort programma's gaat het vooral om hoe precies alles weergegeven wordt en niet zo zeer de snelheid.

I think, therefor I am.....I think.

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
ATI Radeon 9000 PRO 64mb DVI/TV, Club3D
deze staat in de price watch en die lijkt hem wel goed,
alleen is dit nou tv-out of in??? of vivo?
dus meer geheugen heeft wel te maken met Photoshop, en dan bedoel ik wel de geheugen op de video kaart :)

Accessibility first

Verwijderd

MegaPool schreef op 09 november 2002 @ 12:10:
dus meer geheugen heeft wel te maken met Photoshop, en dan bedoel ik wel de geheugen op de video kaart :)
Ik denk dat je op beide niet zuinig moet zijn. Meer Ram (dus op je mobo) merk je ook zeker bij photoshop...

Verwijderd

Je wilt een videokaart om mee te Photoshoppen? Dan moet je je geen zorgen maken om 3D, daar heb je dan toch niets aan. Ik zou toch voor een Matrox gaan.

En nee, je merkt niet zoveel verschil tussen 32MB geheugen en 128MB geheugen. Dat geheugen op de videokaart is vooral van belang bij snelle wisselingen in wat je ziet, dus bij games, en in iets mindere mate ook film.

Ik ben het ook eens met WhizzCat. Je monitor is veel belangrijker. Ik heb ook jarenlang gedaan met een TNT2, zelfs die kaart trok alles zonder enige moeite. Voor Photoshop wil je een snelle processor, veel geheugen (512MB+), en vooral een grote monitor met een prettige resolutie (of 2).

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
nee het is niet bedoeld voor spelletjes, maarja, ik maak er af en toe ook gebruik van ;)
oh misschien zijn specs wel handig }:O
Athlon xp2000
256 MB
19" iiyama
(niet goed werkende) matrox g400 32mb dualhead

jeez, ik moet hem even overtuigen meer MB te gaan kopen :/

Accessibility first

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MegaPool schreef op 09 november 2002 @ 12:14:
nee het is niet bedoeld voor spelletjes, maarja, ik maak er af en toe ook gebruik van ;)
Athlon xp2000
256 MB
19" iiyama
Ik heb zelf een Geforce 2 MX 400 van Asus (met tv out ;) ) en die volstaat prima, zelfs voor een aantal games nog wel. Als je de nieuwste NVidia drivers hebt lukt dat zelfs nog wel. Zoals Cheatah ook al zei, grote monitor, dat zit dus wel snor, en veeeeeel geheugen. 512 is idd een beetje aan de krappe kant merk ik zelf nu. 1024 kan best hoor :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Blizard
  • Niet online
MegaPool schreef op 09 November 2002 @ 12:14:
Athlon xp2000
256 MB
19" iiyama

jeez, ik moet hem even overtuigen meer MB te gaan kopen :/
offtopic:
Wat bedoel je met niet goed werkende matrox ? Eventueel ben ik wel bereid deze van je over te kopen ? Ikzelf zocht eigenlijk naar een all-in-one (tv-in-out), maar een dualhead kaartje is voorlopig genoeg

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

meer intern geheugen halen en een matroxkaartje (550) lijkt me hier dan van toepassing....

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:35
Als je heel af en toe een spelletje speelt, dan heb ik nog een ATI radeon 64MB VIVO over. Ben zelf net overgestapt op een ATI all-in-wonder 8500DV. Goede kwaliteit 2D, TV-out en 3d is op dit moment nog redelijk mee te spelen. Mail me als je interesse hebt, om van je topic verder geen vraag en aanbod te maken.

Sowieso is die G400 ook een goede kaart voor wat je wil, maar je geeft zelf aan dat ie niet goed werkt. Overstappen op de G550, is zonde van je geld. Die G400 bied het zelfde alleen is wat langzamer in 3D.

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, we zullen dit meewegen in het besluit ;)
offtopic:
En ik betwijfel dat je iets aan onze kapotte video kaart hebt, bij het opstarten geeft hij steeds 3 beeldkollomen aan, totdat je verandert van resolutie, en hij loopt heel traag/vast

Accessibility first

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
MegaPool schreef op 09 november 2002 @ 12:30:
En ik betwijfel dat je iets aan onze kapotte video kaart hebt, bij het opstarten geeft hij steeds 3 beeldkollomen aan, totdat je verandert van resolutie, en hij loopt heel traag/vast
je hebt zeker een vision master pro 450 :?
ik namelijk hetzelfde probleem :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Skibby
  • Laatst online: 20-07 15:22
Hen jij dit probleem ook i.s.m. een G400 en toevallig XP?
Een andere G400 erin stoppen levert namelijk hetzelfde probleem hier. Ik zit op het support forum van matrox te zoeken maar kan hier niks over vinden...

Verwijderd

Skibby schreef op 10 november 2002 @ 13:27:
Hen jij dit probleem ook i.s.m. een G400 en toevallig XP?
Een andere G400 erin stoppen levert namelijk hetzelfde probleem hier. Ik zit op het support forum van matrox te zoeken maar kan hier niks over vinden...
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn G400 en Win XP om eerlijk te zijn.
Die kaart ligt nu inmiddels met stof te bezaaien in mijn kastje, maar hij deed/doet het prima in Win XP als het goed is :)

• EelcoB
  • Laatst online: 14-08 11:35
heb ik ook af en toe met mn VM PRO 450, is volgens mij een driverprobleem... zet de monitor maar ff uit en aan als ie dat doet, en weg probleem

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:43

BaRF

bijna kerst

ff enigszins offtopic, maar hoe kom je op het maximum bedrag van 135 euro uit? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BaRF schreef op 11 November 2002 @ 15:03:
ff enigszins offtopic, maar hoe kom je op het maximum bedrag van 135 euro uit? :P
Das 300gulden, ze vader rekent nog in guldens volgens mij ;)
Pagina: 1