Toon posts:

ps2 zekering

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus p3b-f moederbord waarvan de ps-2 poorten van kapot zijn, en heb vernomen dat waarschijnlijk de "zekering" op het moederbord doorgebrand is.
Nu is mijn vraag of er inderdaad een zekering voor de ps-2 poort op het moederbord zit en hoe deze er dan uit zou moeten zien. Ik ben nl. van mening dat het mogenlijk is, wanneer ik deze zogehete zekering doorverbind, de ps-2 poorten het weer zouden moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelf al voor elkaar gekregen, er zaten in de buurt van de ps-2 poorten nl. 2 groene vierkante weerstandjes denk ik waar fuse bij stond, en heb er een er van gewoon doorverbonden en wat denk je, de ps-2 poorten werken weer.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die zekering zit er niet voor niets, he? Doorverbinden is niet de beste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu toch weer, ik kan er anders ook niets mee doen. Het is nu gewoon alles of niets.

Verwijderd

snel gedaan en je leek al aardig zeker van je zaak vooraf.... ;)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 13:37:
snel gedaan en je leek al aardig zeker van je zaak vooraf.... ;)
what's in a name ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wat heb ik te verliezen ik kan natuurlijk wel met een usb muis en keyboard gaan werken, maar ja dan heb ik geen usb poorten meer over en om nu weer een usb hub te gaan kopen gaat me toch echt te ver.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

Pogostokje

* twiet *

En je vraagt je echt gewoon helemaal niet af WAAROM die zekering is doorgegaan? Je maakt gewoon een draadbrug met het risico dat je dus nu langzaam je moederbord aan het opblazen bent?
|:(

Zou het toch even nalopen hoor. Zo'n ding gaat niet zomaar stuk. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit moederbord gekregen dus ik weet nooit zeker waarom deze is doorgefikt, ze zullen zelf wel deze poort (zekering) op een of andere manier opgeblazen hebben door bijvoorbeeld, terwijl dat de pc draaide de muis hebben verwisseld en/of er niet goed ingestoken, komt volgens mij wel eens vaker voor. Maar wat zouden jullie gedaan hebben? Het moederbord opsturen of zoals ik al eerder zei een usb toesenbord en muis gebruiken. Tot nu toe draait ie perfect

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:55

nrg

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:38:
Ik heb dit moederbord gekregen dus ik weet nooit zeker waarom deze is doorgefikt, ze zullen zelf wel deze poort (zekering) op een of andere manier opgeblazen hebben door bijvoorbeeld, terwijl dat de pc draaide de muis hebben verwisseld en/of er niet goed ingestoken, komt volgens mij wel eens vaker voor. Maar wat zouden jullie gedaan hebben? Het moederbord opsturen of zoals ik al eerder zei een usb toesenbord en muis gebruiken. Tot nu toe draait ie perfect
Misschien een nieuwe zekering d'r op solderen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en die haal je zomaar bij de elektro hobbyshop zeker, denk het niet, het is nl. zo`n heel klein plat dingetje vergelijkbaar met zo`n klein weerstandje die op het moederbord zit. Ik zie me daar al staan: mag ik een zekering voor mijn moederbord, en dan kom ik thuis met zo`n glaszekering aanzetten zeker hahaha :) :) :) :)

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ja, en die haal je zomaar bij de elektro hobbyshop zeker
Yupz, lijkt me wel ;) is niet voor niks een elektro shop. verkopen ze meestal ook weerstanden en zekeringen ;)

Tenminste voor zover ik weet kan ik bij bijvoorbeeld de display hier in eindhoven aardig veel zooi halen, en anders kunnen ze het bestellen.

zekering zat er niet voor nix, kan je beter vervangen.

Misschien dat je je mobo eruit kan slopen en mee kan nemen ;)
Pagina: 1