[temp] AMD2200XP thermaltake volcano 9

Pagina: 1
Acties:

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:40
ik heb gisteren een nieuwe pc gekocht, een asus a7v333 moederbord, met een amd 2200+ XP proc en een thermaltake volcano 9 als koeler.

nu wordt mijn proc 51 graden idle als de koeler op zijn maximale snelheid draait.
maar als ik hem nu op de helft van zijn max snelheid zet, dan blijft hij nog rond de 51, 52 graden idle hangen.

volgens mij zit de cooler er goed op, maar is 51 graden niet erg warm voor een proc in idle met zo'n cooler erop.

hij heeft 75,7 cfm op zijn max, dan kan hij hem toch wel koeler krijgen.

de kast staat trouwens helemaal open.

Verwijderd

51 graden is te doen.

Waarmee lees je de temperatuur af?

• Crysania
ik lees de waardes af in de bios, en met pc probe, dat is een programma van het asus moerderbord

51 graden idle,

als ik even wat ga doen gaat hij als snel naar de 60

er zit trouwens ook nog een papiertje of stickertje bij de koeler waar ik niet van weet wat het is.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcabusers.com/reviews/volcano9/complete.jpg
hier linksonder ligt een vierkant blaadje, sticker achtig ding waar dient het voor??

Verwijderd

dat is een soort geleidings plakband. DIE MOET je er op doen als je geen pasta gebrukkt!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
ja inderdaad

en de asus probe is niet betrouwbaar :+

maar die dat plakbandje maar eens onder je koeler op de plek waar je core komt.. OF ipv dat plakband koelpasta

• Crysania
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 11:43:
dat is een soort geleidings plakband. DIE MOET je er op doen als je geen pasta gebrukkt!
ik heb ob internet ff zitten zoeken, en het blaadje/ stickertje is voor de temp sensor op de onderkant van de cpu te plakken

• Crysania
418O2 schreef op 09 november 2002 @ 11:45:
en de asus probe is niet betrouwbaar :+
asus probe, en de bios geven de zelfde waardes,

hoezo is dit niet betrouwbaar??

Verwijderd

wat is er mis met 50 graden? draai hier al 2 jaar een dondervogel 900 op 53 graden

Verwijderd

artic silver 3 :P helpt altijd emt de temp paar graadjes naar beneden te doen

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
temp wordt inter gemeten op een asus bord he... moet je wel ff bedenken.
En deze temp is heel normaal voor een 2200+ is nix vreemds aan hoor.

P.S. WEL KOELPASTA GEBRUIKEN HE!

• Crysania
OverSoft schreef op 09 November 2002 @ 12:18:
temp wordt inter gemeten op een asus bord he... moet je wel ff bedenken.
En deze temp is heel normaal voor een 2200+ is nix vreemds aan hoor.

P.S. WEL KOELPASTA GEBRUIKEN HE!
dit is de idle temperatuur, hij gaat veel hoger worden als de cpu gebruikt wordt.

ik heb de koelpasta gebruikt die erbij zat.

en het asus moederbord heeft 2 meetwaarden, de temp van het moederbord en de temp van de cpu.

hoe warm moeten heatsinks trouwens worden als de cpu 50 graden is?? bij mij is de heatsink van de cpu gewoon kamertemperatuur.

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
THE_CR0SS schreef op 09 november 2002 @ 12:39:
[...]

dit is de idle temperatuur, hij gaat veel hoger worden als de cpu gebruikt wordt.

ik heb de koelpasta gebruikt die erbij zat.

en het asus moederbord heeft 2 meetwaarden, de temp van het moederbord en de temp van de cpu.

hoe warm moeten heatsinks trouwens worden als de cpu 50 graden is?? bij mij is de heatsink van de cpu gewoon kamertemperatuur.
dan heb je niet zo'n goede geleiding denk ik
k heb een mega coolermaster op een duron1300 gedaan, word 47 graden half idle half stressed (na instal van win2k), heatsink heeft een aangename temp

Check mijn knowledge base!

• Crysania
Cooliez schreef op 09 november 2002 @ 12:43:
[...]

dan heb je niet zo'n goede geleiding denk ik
k heb een mega coolermaster op een duron1300 gedaan, word 47 graden half idle half stressed (na instal van win2k), heatsink heeft een aangename temp
wat is een aangename temperatuur?

ik ben eens even aan het testen geweest, en na een paar minuten plaatjes renderen enzo, is de cpu al meer als 60 graden, dit is toch niet goed of wel??

• Crysania
ik heb net even de kast dicht gedaan, en dan loopt de idle temp al op naar 60 graden.

ik denk dat ik toch een beetje te weinig koelpasta erop gedaan heb. ik heb er een heel klein druppeltje opgedaan, en die uitgesmeerd over de cpu,

weet iemand iets van de kwaliteit van de koelpasta van thermaltake (zie foto een paar posts geleden)

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
Ik heb een axp1800+ met de Tt V9 met coolmod is nu zo'n 47 °c (runnig programs : winamp, iexplore,enz..) max stressed zo'n 53 graden maar wat een herrie dat ie dan heeft ( 48 dBa }) )
Ik heb wel Artic Silver 3 op de cpu gedaan en niet van die Silmore bijgelverde koelpasta.

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 08:06
ik had ook dit probleem ook.. tenminste.. ik heb een xp2000+ en ik had er een dragonorb ob werd ook tegen de 60 graden vind ik teveel dus ik mn oude superorb testen scheeld 2 graden ofzo en nu heb ik een nieuweTt Volcano 7+ hehe en nu is ie 41 graden met de straaljager op low das op ongeveer 3600 toeren als ik het op medium zet dan word ie nog kouder en als ik hem op full zet dan vliegt mn pc weg met zn 6800 toeren dan damn wel met koelpasta ertussen

Verwijderd

Volcano 9 is gewoon een ruk koeler...ja kan veel beter een Volcano7+ nemen...mooi koper koelertje, met een prima fan...

• Crysania
ik las net in een ander topic

Groot Asus A7V333 Topic

dat mijn moederbord altijd 9 graden teveel aangeeft, dus dan is het wel weer te doen.

ik ga denk ik nog wel ff proberen een andere koelpasta op de cpu te doen.

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:22
Ik heb ook de volcano9, maar dan met XP2100. Deze wordt idle ca. 47 graden. De cooler kun je regelen. Volgens de specs moet deze echter van 1300rpm tot 4800rpm kunnen, bij mij is dat van 3500 tot 5500rpm en het maakt een enorme herrie. Ik denk er dan ook over een andere te kopen. Ik heb het geheel nog maar twee weken maar ben de volcano9 nu al beu.

Verwijderd

THE_CR0SS schreef op 09 november 2002 @ 16:52:
ik las net in een ander topic

Groot Asus A7V333 Topic

dat mijn moederbord altijd 9 graden teveel aangeeft, dus dan is het wel weer te doen.

ik ga denk ik nog wel ff proberen een andere koelpasta op de cpu te doen.
gooi ff een bios update er over heen, en check je temp nogmaals.......
ik had het probleem ook en vele met mij. kreeg ook veel computers terug met het probleem dat die asus probe zat te zeuren dat de temp te hoog werd. Het is bekend dat de ASUS A7V333 standaart de temp te hoog aangeeft (bios update scheelde mij, wat betreft uitlezen, 20C )

Verwijderd

Ik heb ook de Tt volcano 9 ook gehad maar dat ding maakte echt herrie(tornado,Trein)en temp was ook niet zo best.De temp op A7V333 bios versie 1013 en asusprobe V2.17.08 was 43 graden idle en de temp probe van mijn Tt xaserII kast(gemonteerd onder de CPU) gaf 54 graden aan.Ben nu op WaterCooling overgestapt en heb nu temp op asusprobe van 35 graden en op de Tt temp probe 49 graden.Maar de herrie ben ik kwijt

• Crysania
mijn temp is nu met kast dicht:

idle 52 graden
full stressed 65 graden

dit is met 1 casefan die boven in de kast warme lucht wegzuigt.

ik moet nog een biosupdate doen, dus deze temps zijn waarschijnlijk iets van 9 graden teveel.

met deze temperaturen ben ik tevreden.
Pagina: 1