Toon posts:

[XP] deskjet 5550 print testpagina in 1 uur

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb nu een hp deskjet 5550 via usb aangesloten op mijn pc. Wanneer ik na de installatie kies voor een testpagina zegt die dat ie hem niet kan printen. Ondertussen komt er wel een testpagina uit waar die bijna een uur over doet.

Bij de helpdesk van HP zeiden ze dat dit ligt aan het feit dat er veel processen (30) actief zijn bij de XP versie.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze processen minder worden. Of weet iemand anders waar dit probleem aan zou kunnen liggen

Verwijderd

CTRL + ALT + DELETE ---) taakbeheer -----) processen ---) selecteren en afsluiten

zo als ik jou was XP schoon installeren, heb je hier eerder last van gehad met andere randap. of progr.?

Verwijderd

Topicstarter
last?
ik word helemaal gek van dat ding!!!
Welke processen kunnen weg? ik heb veel dubbele maar dan van eigenaar en van system.
Dus taak 1 is van eigenaar en taak 1 word ook nogeens uitgevoerd door eigenaar.

het is een nieuwe van een bedrijfje met 2 pc´s. Deze kan niet gedeeld worden over het netwerk, kan wel internet en pingen vanaf deze computer maar niet pingen naar deze computer, en nu weer dit probleem met die printer.

xp heb ik schoon geinstalleerd via de fabrieksinstelling van hp want het is een hp pavilion 730nl.
dus eigenlijk zou die niet eens zoveel processen mogen hebben bij opstarten.
hoe kan ik ervoor zorgen dat er elke keer als ik opstart niet zoveel processen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan helemaal nix meer
ik word knettertje gek hier

als ik de taak verwijder dan zegt dat ie bezig is met verwijderen maar toch gaat hem nog printen

Verwijderd

>Bij de helpdesk van HP zeiden ze dat dit ligt aan het feit dat er veel processen (30) actief >zijn bij de XP versie.

dit is natuurlijk een bullshit antwoord van een helpdesk (als ik mijn volledige 448 mB aan ram vol heb zitten en ik swap nog eens een keer 200 mb extra, dan print ik nog net zo snel als normaal)
Vooropgesteld dat het werkelijk een uur duurt om een page te printen(en je niet overdrijft), zou ik die printer even proberen op een ander systeem en evt ook op een ander OS, doet hij het nu nog niet laat hem dan nakijken op kosten van HP.

Verwijderd

Topicstarter
het frappante is dat hier nog een systeem met windows XP aanwezig is waarbij het ook een uur duurt voordat er iets van 76 kb geprint wordt.

maar volgens die gast die hem gekocht heeft deed ie het wel meteen op een ander systeem.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hints:
1) Check eens of andere USB devices, of indien mogelijk een andere USB bus, hetzelfde doen.
2) Check het BIOS:
assign IRQ for USB (aan/uit; testen)
Idem voor USB legacy support (aan/uit; testen)
PnP OS: (aan/uit; testen)
3) kijk eens naar IRQ conflicten in het algemeen.

Verwijderd

Topicstarter
het ligt niet aan usb hij heeft het ook bij parallele kabel

als je een printopdracht geeft dan gaat het papier redelijk snel naar de "printpositie" eenmaal hier aangekomen doet hij nix en geeft windows na een tijdje de melding weer dat er niet geprint kan worden

wanneer je blijft wachten begint die echter toch toch printen en blijft het lampje groen knipper en hoor je soms de catridges over het papier gaan

ik zit nu al 5 min te wachten op een stukje van 1,25 kb uit kladblok en hij is nog niet klaar met printen

Verwijderd

Topicstarter
in de bios staat alles goed
de scanner een hp 4400c werkt hier wel goed via usb

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
hmm... ik heb een soortgelijk probleem:

printen ging altijd prima met het ding, onder winXP, maar op een gegeven moment heb ik een stapel van 100 bladzijden geprint, voornamelijk zwart. op 3/4 van die stapel ging het fout: de printer printte vervolgens alleen nog maar heel langzaam. een uur over een pagina zou best wel eens kunnen. ik ben nu de head clean pagina aan het doen, maar dat duurt net zolang. hij doet er zelfs lang over om het vel papier binnen te halen, alsof de instructies druppelsgewijs binnenkomen ofzo. met de 6-kleuren/fotocartridge gaat het overigens wel vlot.

zou het kunnen dat de cartridge leeg is?, het inkt-lampje knippert niet...

• Molybdenum
Molybdenum schreef op 02 February 2003 @ 17:47:
hmm... ik heb een soortgelijk probleem:

printen ging altijd prima met het ding, onder winXP, maar op een gegeven moment heb ik een stapel van 100 bladzijden geprint, voornamelijk zwart. op 3/4 van die stapel ging het fout: de printer printte vervolgens alleen nog maar heel langzaam. een uur over een pagina zou best wel eens kunnen. ik ben nu de head clean pagina aan het doen, maar dat duurt net zolang. hij doet er zelfs lang over om het vel papier binnen te halen, alsof de instructies druppelsgewijs binnenkomen ofzo. met de 6-kleuren/fotocartridge gaat het overigens wel vlot.

zou het kunnen dat de cartridge leeg is?, het inkt-lampje knippert niet...
*kick*

overigens, als ik print met de photo cartridge, dan is er niks aan de hand, dan gaat het op normale snelheid.

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:23
zou de inkt inderdaad misschien opzijn ?

Check dit en help mee!

• Molybdenum
DaMoUsE schreef op 08 March 2003 @ 13:10:
zou de inkt inderdaad misschien opzijn ?
nee, want als je hem gewoon laat printen, dan heb je na een half uur een pagina van prima kwaliteit. dus daar kan het niet aan liggen.

het lijkt alsof elke handeling van de printer vertraagd wordt uitgevoerd.

• Molybdenum
nieuwe zwart-cartridge erin gedaan en nu doet ie het goed..

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 06:30
Vaag. zou toch wel eens wille weten wat het geweest is. Kan toch bijna niet de inkt zijn geweest zou je zeggen. Oh wacht bij hp vervang je ook de printKOP he ..... hmz

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Pagina: 1