• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Hoi allemaal,

Ik heb eens rondgekeken hier en de search erbij gehaald, maar ben er nog niet helemaal aan uit welke PDA nu het beste (en als het kan het goedkoopste) is om als routeplanner in de auto te nemen.

Ik dacht zelf aan de IPaq of Palm M130.
Wel zou ik graag een kleurenscherm willen hebben, omdat het nu eenmaal mooier is met de maps.
En welke software is het beste ? Is dat de Navman ?

Bij voorbaat dank voor alle reacties.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

Ik heb een Palm 130 met TomTom CityMaps. Erg goed. Ik heb er alleen nog geen GPS op zitten.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sja de Palm is natuurlijk wel goedkoper, maar verder weet ik niet welke beter geschikt is. Ik heb ook TomTom op mijn Clie en dat werkt erg makkelijk (wel zonder GPS).

Verwijderd

maar die tomtom citymaps op de palm m130,draaid dat gewoon goed?

en zie je ook de echt alle straat namen van bijv. rotterdam of utrecht enzo?

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
zie http://www.pocketpc-club.nl voor meer info hierover

• vlaag
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:26

vlaag

*diepe zucht*

wat dacht je van een

Cassiopeia E-200 GPS-kit

Volgens mij is die E-200 een van de cheapste ?
Maar dat ding is wel tof! kleur, snel , mooi, etc...

planten?! goede vrienden zijn het

Verwijderd

Ga voor een ipaq met een tomtom.

De tomtom werkt veel beter omdat de antenne vrij zicht heeft op de hemel.
Dit in tegenstelling tot de navman die vaak onder het dak zit van de auto.

Ook de software van de tom tom is beter en gesproken.

• Bigs
  • Niet online
Bij TomTom heb je inderdaad echt alle straten. Het enige grote nadeel van de software is dat deze niet geschikt is om in 1 keer een route tussen 2 steden te plannen (die niet op dezelfde kaart zitten).

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53
Bigs schreef op 09 november 2002 @ 19:03:
Bij TomTom heb je inderdaad echt alle straten. Het enige grote nadeel van de software is dat deze niet geschikt is om in 1 keer een route tussen 2 steden te plannen (die niet op dezelfde kaart zitten).
Is neit waar, als je TomTom Citymaps gebruikt dan klopt dat, maar ik gebruik TomTOm Navigator Benelux icm. mijn Haicom GPS muis (kan ook zonder gps mui gebruitk worden) en dan heb je heel nederland in 1 bestand van 20 MB. Kan je gewoon van straat naar straat plannen door heel de benelux!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

SambalBij

We're all MAD here

Ik gebruik nu zelf een iPaq 3870 icm TomTom Navigator GPS en software, en dat werkt gewoonweg perfect :)
Die GPS muis ligt op het dashboard helemaal vooraan tegen de ruit aan, en ik heb (mits niet tussen hoge gebouwen) regelmatig een fix op 11 satellieten :)

Het enige jammere aan die software is dat je niet op huisnummer kunt plannen, alleen op straat (eventueel een kruising met een andere straat)
Voor de meeste straten is dat niet zo'n probleem, maar als je bijv. naar Den Haag naar de Laan van Meerdervoort of de Leyweg ofzo moet (heeeele lange straten) dan is dat wel jammer...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

jongens jongens. de topicstarter vroeg welke PDA het meest geschikt zal zijn voor gebruik als navigatiesysteem in de auto. Om die reden is deze topic dan ook open gebleven.

Voor het software gedeelte kan je voldoen met verwijzen naar een andere bestaand uitstekende topic waar voor en nadelen van de bestaande PDA-navigatiesoftware uitvoerig is besproken.

Of je nou beter een palm of een pocketpc moet gebruiken, dat laat ik aan jullie over.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

maar is het ook mogelijk om op een palm 105 die tomtom citymaps of benelux te draaien?

ik zit een beetje te twijfelen tussen de m105 en de m130,maar ik ben dat ding vooral van plan te gebruiken als routeplanner met mischien zelfs een gps-muis

Verwijderd

Waar je voor moet gaan is een ipaq. Ik zou dan persoonlijk de 39xx serie aanbevelen omdat deze het beste beeldscherm heeft. en een betere processor wat er voor zorgt dat je een snellere herberekinng hebt wanneer je verkeerd rijdt. Als software/gps systeem kan ik je de tomtom navigator aanbevelen. ik heb deze zelf ook en werkt als een trein. Wanneer je het goed hept geinstalleerd op de ipaq, kan je het vergelijken met een gewoon gps systeem wat je normaal in de auto zet. echt toppie, succes

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik ben zelf ook van mening dat een pocketpc als navigatiesysteem beter zal werken dan een Palm.

Reden?
grotere beeldschermbruikbaarheid
((kleur telt ook beetje mee, hoewel nieuwe palms toch met kleur werken))
Meer geheugen/makkelijker geheugenuitbreiding.
Krachtiger processoren.

De vraag is alleen, zal je de nieuwste HP Ipaq moeten nemen? Nou nee, een oude 3630 of zo zal al prima werken. Maar 64MB aan intern geheugen is toch wel handig wil je hele kaart van NL erop willen proppen (tt-navigator). Dus koop een 2e hands 3660 als je budget laag wilt houden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 13:16:
Waar je voor moet gaan is een ipaq. Ik zou dan persoonlijk de 39xx serie aanbevelen omdat deze het beste beeldscherm heeft. en een betere processor wat er voor zorgt dat je een snellere herberekinng hebt wanneer je verkeerd rijdt. Als software/gps systeem kan ik je de tomtom navigator aanbevelen.

Volgens mij is de TT-navigator nog niet geoptimaliseed voor de Xscale, dus de processorkracht wordt niet volledig benut en kan zelfs trager zijn. Dat ie een betere beeldscherm heeft vergeleken met de 38xx en een snellere SD-slot heeft zijn wel goede argumenten.

Verwijderd

of gewoon een palm m130 met kleur,dat is duur genoeg

ik denk dat ik die gaat nemen,en die tomtom citymaps ben ik nu aan het downloaden.

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 14:32

Wiebbe

<none />

Ja maar dan kan je geen GPS nemen,

voor zo ver ik weet zijn er geen Palms met GPS add-ons?
maar wat jij zelf het beste lijkt ;)

voor Routeplanning zou ik het met een Pocket Pc doen, veel hogere resolutie, scherper kleuren, sneller (want die kaarten laden kan lang duren) en meer geheugen!

Zoals athlonkmf als zei, koop een twee handsje, want je gaat GPS toch echt missen..
anders kan je net zo goed steeds de route's op je pc uit printen, precies hetzelfde!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Bigs
  • Niet online
Voor de Palm m515 is wel een GPS uitbreiding beschikbaar, maar aangezien de m130 dezelfde Universal Connector als de m515 heeft lijkt me dat ie daar ook gewoon mee werkt.

Verwijderd

Ik heb vandaag maar eens met een Palm Vx met Tomtom gereden. Je hebt er niks aan. Het is een leuke gadget, maar niet als serieus navigatiesysteem. Het helpt een beetje, maar het komt er op neer dat het gewoon een dure kaart is, waar een bewegend stipje op staat. Je weet waar je bent, en wat theoretisch de goede route is. Maar als je verkeerd rijdt, doet ie geen herberekeningen.
Wat ik echt een gemis vind is dat je een departure op moet geven, je kan niet zeggen 'hier ben ik nu en hoe kom ik daar?' Verder is het wisselen tussen citymaps en route gewoon onhandig. Kortom, als navigatiesysteem schiet het gewoon echt te kort.

PS: ik ga binnenkort EnRoute eens proberen, kijken of dat beter werkt op de Palm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 22:32:
Ik heb vandaag maar eens met een Palm Vx met Tomtom gereden. Je hebt er niks aan. Het is een leuke gadget, maar niet als serieus navigatiesysteem. Het helpt een beetje, maar het komt er op neer dat het gewoon een dure kaart is, waar een bewegend stipje op staat. Je weet waar je bent, en wat theoretisch de goede route is. Maar als je verkeerd rijdt, doet ie geen herberekeningen.
Wat ik echt een gemis vind is dat je een departure op moet geven, je kan niet zeggen 'hier ben ik nu en hoe kom ik daar?' Verder is het wisselen tussen citymaps en route gewoon onhandig. Kortom, als navigatiesysteem schiet het gewoon echt te kort.

PS: ik ga binnenkort EnRoute eens proberen, kijken of dat beter werkt op de Palm.
Maar je moet deze software eigenlijk ook i.c.m een GPS-module gebruiken; dan weet hij je departure en is het meer dan alleen een kaart, kan hij herbereknen enzovoorts.
Ik zit er ook aan te denken (nou ja, mijn pa dan, ik ben alleen adviseur :Y), het zijn zeker mooie dingen :)).

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 22:32:

Ik denk dat jij de verkeerde softwqare hebt gebruikt, jij hebt waarschijnlijk TOmTom Routeplanner gebruikt en neit de Navigator, deze software vertelt nl. waar je bent, kan corrigeren in geval van fout rijden e.d.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb alle draadjes nu gevolgd en het volgende komt eruit naar voren :

- PocketPC based PDA
- TomTom Navigator
- Minimaal 64 MB geheugen
- GPS module/muis

Als ik een 2e hands IPaq zou kopen, en er meer geheugen in zet, dan denk ik wel klaar te kunnen zijn met 500 euro. Of zit ik nu finaal mis ?

Is misschien die nieuwe Dell PDA's wat ?
Ik heb gehoord dat ze niet zo duur gaan worden.
Alleen zal ik dan nog even moeten wachten tot ze hier in Nederland geleverd gaan worden.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-03 21:13
Cassiopeia E-200 + GPS-kit
Tijdelijk zeer voordelig! Met deze kit haalt u niet alleen de geweldige Cassiopeia E-200 PocketPC, maar ook een compleet navigatiesysteem in huis: TomTom Benelux software, LeadTek GPS-ontvanger, lader, kabels en een bevestigingsset voor uw auto.
meer info

Cassiopeia E-200 GPS-kit: € 799,-

Prijzen incl. BTW en verzendkosten
Dit is (nieuw) denk ik de goedkoopste, complete oplossing!

www.pdashop.nl

• kmf
  • Niet online

kmf

jjbstolk schreef op 10 november 2002 @ 23:20:
[...]

Ik denk dat jij de verkeerde softwqare hebt gebruikt, jij hebt waarschijnlijk TOmTom Routeplanner gebruikt en neit de Navigator, deze software vertelt nl. waar je bent, kan corrigeren in geval van fout rijden e.d.

Het was op een Palm. Volgens mij bestaat er nog geen palmversie van de Navigator :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 23:05:
[...]

Maar je moet deze software eigenlijk ook i.c.m een GPS-module gebruiken; dan weet hij je departure en is het meer dan alleen een kaart, kan hij herbereknen enzovoorts.
Ik zit er ook aan te denken (nou ja, mijn pa dan, ik ben alleen adviseur :Y), het zijn zeker mooie dingen :)).
Het was met GPS, dat werkte ook, maar de software is gewoon niet geschikt voor navigatie.
Het is idd geen TomTom Navigator, maar RoutePlanner Europe. Wist ik veel dat de software anders is, het werkt gewoon niet. 8)

Verwijderd

Oja: EnRoute is gewoon TomTom Routeplanner, alleen dan een oude versie. Blijkbaar heeft TomTom Palmtop gekocht: www.palmtop.nl
Pagina: 1