Toon posts:

Kan geen email verzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met mijn aangelegd netwerkje van 2 systemen beiden voorzien van Windows XP met 2 netwerkkaarten en een hub plots geen email meer verzenden. Als ik iets wil verzenden krijg ik de volgende melding.

501 This system is not configured to relay mail from <pj.hendrix@hccnet.nl> to <klantenservice@els-lotto.com> for 193.172.52.176

Ik heb in de eigenschappen van mijn inbelverbinding als ik daar kies voor geavenceerd de volgende eigenschappen aangevinkt.

Internet-mailserver smtp, ook staat in mijn emailprogramma de smtp server ook goed vermeld. Versturen gaat wel prima. In het begin had ik dit probleem ook maar toen had ik dus Internet-mailserver niet aangevinkt.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Kijk even op www.ordb.org of je geen relaystaion bent.
Als je men via jouw server mail kan doorsturen dan kan men ook spam via jouw server doorsturen.
Deze relayservers worden (nadat je het getest hebt op ordb.org) in een database opgeslagen en geblokkeerd.
Op deze manier wordt zoveel mogelijk spam tegen gehouden.

Niet?
[Specs]

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ik begrijp niet uit zijn bericht dat hij een mailserver draait btw :?

Weet je zeker dat je de goede SMTP server gebruikt? Als ej bijv. HCCNet als provider hebt, KAN je niet de SMTP server van bijv. xs4all gebruiken. Dan krijg je namelijk die foutmelding die je gekregen hebt.

Welke provider heb je en welke SMTP server gebruik je voor het verzenden?

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai dus geen mailserver, dat had je goed gezien.
Mijn provider waar ik inbel is superweb, dus ik gebruik voor het verzenden de popserver van hccnet en voor te versturen uiteraard de smtp server van superweb en dat staat goed ingesteld. Maar ik maak dus zojuist weer verbinding en nu werkt het weer wel!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er een beetje hotel de botel van, nu log ik weer in en kan weer geen nieuw aangemaakt bericht verzenden naar een ander emailadres

Verwijderd

Voor het versturen van mail naar een smtp-server is geen authenticatie nodig. Om te voorkomen dat 'vreemden' de smtp server gebruiken, schermt de ISP de server af op ip-range. Kies voor het versturen van alle mail (smtp) de server van de ISP waar je je verbindig vandaan haalt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En dat is dus idd exact wat er aan de hand is.
Op deze manier wil de ISP voorkomen dat een buitenstaander van hun servers gebruik kan maken.
Zit je op hun IP range, kunnen ze naderhand veel makkelijker achterhalen welke user dat was.

Verder vriendelijk verzoek niet zo snel te kicken. Als je nieuwe info hebt, kun je hiervoor de edit knop gebruiken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 14:21:
Voor het versturen van mail naar een smtp-server is geen authenticatie nodig. Om te voorkomen dat 'vreemden' de smtp server gebruiken, schermt de ISP de server af op ip-range. Kies voor het versturen van alle mail (smtp) de server van de ISP waar je je verbindig vandaan haalt.
Er staat me bij dat het (soms) wel kan mits je eerst bent geidentifceerd door de pop3 server van dezelfde provider ... dan wil die soms dus wel relayen . je bent tenslotte geindificeerd

(ik heb geen toegang tot de kanltenservice... ik snap niet dat ze dat afsluiten :( )

michien lukt het verzenden nadat je mail hebt opgehaald .. kijk daar eens naar
(dan gebruik je dus eigenlijk nog steeds de vereekeerde smtp server naar mijn menig)

Er staat me ook iets bij van, Als je in outlook 2 providers hebt ingesteld en je repleyed op een bericht van de "niet isp" dat hij dan ook probeerdt te verzenden naar de "niet isp"smtp server ... dus bij bijde acoounts moet je zeg maar de smtp invullen van de wel smtp server

Iperf

Verwijderd

fish schreef op 09 November 2002 @ 15:31:
[...]

Er staat me bij dat het (soms) wel kan mits je eerst bent geidentifceerd door de pop3 server van dezelfde provider ... dan wil die soms dus wel relayen . je bent tenslotte geindificeerd
Idd, soms werkt dit. Volgens mij alleen als smtp & pop dezelfde machine zijn en is het afhankelijk wat voor mail-server er gebruikt wordt. Anyway: de smtp-server van je ip-provider moet altijd werken.
Pagina: 1