Beste Tweakers,
Ben sinds gister begonnen met Mandrake 9 waarna ik tegen een aantal problemen aan was gelopen die ik zelf met ogisch inzicht heb kunnen verhelpen kom ik hier niet uit.
Ik heb daarnet de nieuwste versie van The Gimp gedownload geloof 1.3.10 die wou ik nu gaan installeren. Nou ik open een Console typ
cd gimp ( zo heet de map )
./configure
Hierna krijg ik klein stukje tekst :
Het gaat dus om die laatste regel. Hoe kan ik dit voorkomen en gewoon mijn Gimp op een normale functionerende manier installeren?
Daarnaast doet mijn Creative Audigy het niet weet iemand daar ook een oplossing voor?
Bijvoorbaad dank,
Ben sinds gister begonnen met Mandrake 9 waarna ik tegen een aantal problemen aan was gelopen die ik zelf met ogisch inzicht heb kunnen verhelpen kom ik hier niet uit.
Ik heb daarnet de nieuwste versie van The Gimp gedownload geloof 1.3.10 die wou ik nu gaan installeren. Nou ik open een Console typ
cd gimp ( zo heet de map )
./configure
Hierna krijg ik klein stukje tekst :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [marvin@localhost marvin]$ cd gimp
[marvin@localhost gimp]$ ./configure
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... gawk
checking whether make sets ${MAKE}... yes
checking whether to enable maintainer-specific portions of Makefiles... no
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
[marvin@localhost gimp]$ |
Het gaat dus om die laatste regel. Hoe kan ik dit voorkomen en gewoon mijn Gimp op een normale functionerende manier installeren?
Daarnaast doet mijn Creative Audigy het niet weet iemand daar ook een oplossing voor?
Bijvoorbaad dank,