Toon posts:

Inhoud frame refreshen vanuit een ander frame

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site gemaakt voor iemand waar mensen spullen kunnen kopen enz.

Op de site gebruik ik 4 frames.De namen van de frames zijn:

Boven
Links
midden
mini

In mini staat een pagina die een verkorte samenvatting van mijn winkelkarretje bijhoud.
Zodra ik artikelen toevoeg aan mijn winkelkarretje (dit gebeurd in frame midden) dan wil ik dat als het is toegevoegd (wordt gedaan in InWinkelkar.php) dat hij ook de mini winkelkar herlaad. Dus zodra midden opnieuw geladen wordt.Moet mini ook opnieuw geladen worden.

Ik heb al naar java scripts gezocht die me daarbij zouden kunnen helpen maar het enige wat ik vind ik refreshen als er een knop ingedrukt wordt.En niet echt een uitleg. (Heb zelf ook heel weinig verstand van javascripts)
Ook in de help in GoT heb ik niets gevonden wat me echt hielp.

Mijn vraag.

Hoe zou ik het refreshen het beste kunnen doen.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:01
DUs als ik het goed begrijp wordt, als er iets wordt toegevoegd, naar de pagina inwinkelkar.php gegaan, die vervolgens op het scherm getoond wordt met het net toegevoegde product?

Het mini-frame kan je dan refreshen door ergens in de HTML-code van deze pagina te zetten (dus ergens binnen de body)
code:
1
<script type="text/javascript">parent.mini.location.href='x'</script>

(of bestaat er ook een directe refresh?).

Mocht je dit ook willen doen vanuit andere pagina's, dan moet je ook die even aanpassen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> W&G

Verwijderd

(Heb zelf ook heel weinig verstand van javascripts)
Dat is dan jammer. Ik krijg niet de indruk dat je het wilt leren, maar dat je alleen een scriptje wilt. En dan ben je hier dus aan het verkeerde adres. :)

Dit topic is gesloten.