Rechter speaker harder dan de linker bij laag volume

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:13

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Als ik het volume van mn speakers niet zo hoog zet (niet extreem zacht ofzo) is de rechterduidelijk harder dan de linker.
Als ik echter het volume van de speakers hoger (en dus ook meer DB) zet of het volume in winamp of gewoon de windows volume regeling en dan het volume van de speakers hoger (zelfde DB dus) geven ze wel alletwee goed geluid.
Het rare is dat ik dit ook bij mn oude speakers had.
Ik had eerst gateway2000 flut speakersetje maar nu logitech340 speakerset. Een onboard geluidskaart waar ik de specificaties niet precies van weet. De computer is een p2-450.

Verwijderd

;) Zijn je oren goed?

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Erg belangrijk, alle oorzaken uitsluiten ;)

Het lijkt op het eerste gezicht dus aan de geluidskaart te liggen. Staat de balans in het midden ingesteld? Heb je eventuele nieuwere drivers uitgeprobeerd? Misschien al een andere geluidskaart in je systeem geprobeerd?

Dat lijken me drie logische dingen om uit te proberen...

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Het schijnt dat Winamp ook volumeverschillen kan veroorzaken, probeer ook eens een andere player zou ik zo zeggen.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

Gek misschien, maar ik heb dezelfde indruk op mijn PC ...
Balans oke, speakertjes niet eens rotzooi, OS zelfs superieur!
(zie signature voor specs)

This is my sick nature.

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 18:16
Ik gooi het op de versterker van de speakers :Y) . Versterkers die gescheiden circuits hebben voor links en rechts hebben niet dezelfde electronica (weerstand die iets anders is, etc). Dit valt echter alleen op onder minimale belasting. Als de belasting meer is, valt het minder op, omdat de belasting bij beide vallen onder een bepaalde marge (of zoiets) :+

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Pagina: 1