Toon posts:

[RH 8.0] Installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net heb ik de 5 iso'tjes van Red Hat 8.0 gebrand, maar nu krijg ik een foutmelding tijdens de installatie. Ik heb de eerste CD met de install-utility getest, en krijg een 'PASS', daar geen fouten dus.

Het gaat allemaal goed en wel, tot dat de X-server is gestart (grafische installatie, bij de tekstuele installatie gaat het ook mis, maar ik beschrijf hier even de situatie tijdens de grafische install). Alles is al perfect herkend, mijn videokaart, muis, scsi-kaart etc. Na het starten van de X-Server gaat het echter mis.

Ik krijg errors in /usr/lib/anaconda/iutil.py (regel 420, makeDriveDeviceNode error) en /usr/lib/anaconda/isys.py (regel 256, makeDevInode error). Lijkt dus op iets met de harddisk. Bij de traceback naar de fout krijg ik dan te zien system error 2, file not found.

Mijn systeem is verder als volgt ingedeeld: SCSI-kaart (U2W Symbios, wordt prima herkend), daaraan hangt een Atlas 10k plus 4 CD-drives (CDR, DVD, 2xCD, je verzamelt zo eens wat door de jaren heen). Verder hangt er aan de IDE-bus nog een WD 80 gig.

Op de SCSI-schijf staat Windows XP Professional, en de WD gebruik ik voor een deel voor opslag en een deel heb ik gereserveerd (met Partition Magic 8.0) voor Red Hat. Die laatste partitie is nog niet geformatteerd, nog geen file-system dus.

Iemand die hier iets mee kan? Het zou volgens mij toch gewoon moeten werken?

----

Nog een vraagje, wat hier niet echt mee samenhangt. Als laatste 'wanhoopsdaad' nog een keertje geprobeerd zonder auto-probing de install uit te voeren. Dan wordt de SCSI-kaart uiteraard niet meer herkend en krijg ik de melding dat er geen harddisks in mijn systeem aanwezig zijn. Prima, ze worden niet gezien, dus ik kies ervoor om zelf iets te selecteren. Wanneer ik nu de juiste SCSI-driver selecteer (zeker weten dat het dezelfde is, bij auto-probing pakt hij ook die en die doet het gewoon), ziet hij of wil hij niet zien (hij is immers op zoek naar een harddisk) dat er een drive is met daarin de CD. Redelijk vaag of niet?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Ja, dit lijkt zo op het eerste gezicht gewoon een bug in Red Hat...als een van die python-scripts crasht of errors geeft is het niet goed...

En nee, ik zou geen reden zien waarom wat je probeert niet zou werken.

Maar wat je eraan doet, is iets waar ik geen antwoord op zou weten :'(

Bugje melden bij Red Hat ofzo? Misschien Red Hat 7.3 proberen, kijken of die beter gaat?

Verwijderd

aha er is ergens een onlogische indeling bij jouw.

ten 1ste makeDriveDeviceNode error kan ook je cdspeler zijn en daar denk ik dat je probleem zit.

Als redhat boot zoekt hij /dev/cdrom en dat is dus de 1ste cdrom (laagste scsi id of ide) en waarschijnlijk boot je van een hogere id .

probeer dit eens.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 00:47:
aha er is ergens een onlogische indeling bij jouw.

ten 1ste makeDriveDeviceNode error kan ook je cdspeler zijn en daar denk ik dat je probleem zit.

Als redhat boot zoekt hij /dev/cdrom en dat is dus de 1ste cdrom (laagste scsi id of ide) en waarschijnlijk boot je van een hogere id .

probeer dit eens.
Hey, dat ga ik zo eens proberen! Thanks voor de tip, ik hoop dat het werkt :)

Verwijderd

np ik ben nog wel ff online dus ik hou dit topic wel ff in de gaten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 01:22:
np ik ben nog wel ff online dus ik hou dit topic wel ff in de gaten
Hmmm...
Die drive waar de CD in zat was al de drive met het laagste ID, dus dit ging niet op, helaas...

Verwijderd

probeer eens zonder probe en alles handmatig in te stellen mischien pakt hij de verkeerde scsi driver zodat je drives niet goed herkend worden
Pagina: 1